Bu korelasyonel çalışmanın amacı
öğretmen algılarına göre, ortaöğretim okulu müdürlerinin Bolman ve Deal’ın dört
liderlik çerçevesine göre liderlik yönelimleri ile öğretmenlerin örgütsel
vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkileri incelemektir. Nicel desende
ilişkisel bir çalışma olarak tasarlanan araştırmanın evrenini Antalya ili
Alanya ilçesinde görev yapan 1028 ortaöğretim okulu öğretmeni, örneklemini ise
201 ortaöğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında
Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Ölçeği, Liderlik Yönelim Ölçeği ve Kişisel
Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel
yöntemlerden (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) faydalanılmıştır. Nicel
verilerin karşılaştırılmasında iki grup durumunda, normal dağılım gösteren
parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında bağımsız örnekler t testi;
ikiden fazla grup durumunda, normal dağılım gösteren parametrelerin gruplar
arası karşılaştırmalarında tek yönlü Anova testi ve farklılığa neden olan
grubun tespitinde Tukey testi kullanılmıştır. Ölçekler arasındaki ilişkinin
tespit edilmesinde ise korelasyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda,
örgütsel vatandaşlık davranışları ile belirtilen liderlik yönelimleri arasında
ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu ilişkiler genel olarak orta düzeyli
ilişkiler olup ilişkinin yönü doğrusal niteliktedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 16, 2018 |
Submission Date | June 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |