Çağdaş okul yönetimi
anlayışında katılımcı yönetim, demokratik yönetim, şeffaf yönetim, sinerji gibi
kavramlar vurgulanmaktadır. Ayrıca eğitim reformlarının başarıya ulaşmasında ve
okulların iyileştirilmesinde okul liderliğinin önemi açıktır. Liderlik araştırmalarında en çok çalışılan ve
öne çıkan konulardan biri de paylaşılan liderlik olmuştur. Paylaşılan liderlik,
liderliği tek bir kişinin güdümünden çıkararak; organizasyonda paydaş olan tüm
kişi ve gruplara, kararlara katılma fırsatı tanıyan demokratik bir süreçtir. Paylaşılan liderlik, başka bir değişle, okulun
amaçlarına etkili bir şekilde ulaşması liderliğin paylaşılmasıdır. Özellikle,
okuldaki karar süreçlerinin iyileştirilmesi ve demokratik okul kültürünün
geliştirilmesinde paylaşılan liderliğin etkisi büyüktür. Bu çalışmada okul
yöneticilerinin gözünden okullarda paylaşılan liderlik konusunda yaşanan
engeller ve çözüm önerileri ele alınmıştır. Nitel araştırma deseninin
kullanıldığı bu çalışmada, Şanlıurfa’da okul yöneticisi olan on iki katılımcıya
okulla ilgili kararlara okuldaki personelin, velilerin ve öğrencilerin aktif
olarak katılmasında yaşanan engeller ve bunlar karşısındaki çözüm önerileri
sorulmuştur. Veriler, açık uçlu soruların olduğu yazılı form üzerinden
toplanarak, içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Ayrıca çalışmada
katılımcılardan elde edilen nitel veriler tematik olarak gruplandırılarak
tablolaştırılarak özetlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Submission Date | June 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |