Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM YÖNETİMİNİN DUAYEN BİLİM İNSANLARINDAN PROF. DR. AYTAÇ AÇIKALIN

Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 29 - 39, 16.04.2021

Abstract

Bu araştırmanın amacı, genelde eğitim bilimleri, özelde ise eğitim yönetimi alanında yıllarını eğitime adayarak katkı sağlayan bilim insanlarından Aytaç Açıkalın’ın, bilim yolunda ilerlerken karşılaştığı önemli yaşam tecrübelerini ve yaşam serüvenini, kuram-uygulama bağlamında değerlendirerek, gelecek nesillere aktarmak suretiyle, eğitim yöneticilerine ve yeni bilim insanlarının yetişmesi sürecine katkı sağlamaktır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman/metin analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonunda araştırmacı ve uygulayıcılara çeşitli öneriler yer almaktadır.

Supporting Institution

Yoktur.

Project Number

Yoktur.

Thanks

Çalışmanın ortaya çıkmasında katkı sağlayan Prof. Dr. Aytaç AÇIKALIN’a, çalışmada bizlere yol gösteren Prof. Dr. Şefika Şule ERÇETİN’e ve geliştirilme aşamasında destek sağlayan Dr. Şuay Nilhan AÇIKALIN’a teşekkür ederiz.

References

  • Açıkalın, A. (2020). Kişisel web sayfası içinde hayatı ve eserleri. Erişim tarihi: 1 Eylül 2020/5 Ocak 2021. Erişim adresi: http://aytacacikalin.com.
  • Akbayır, S. (2016). Derin kuyuların ince serin suları Aytaç Açıkalın. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Birel, F. K., & Çevik, M. S. (2020). Nitel araştırma desenleri. Ş.Ş. Erçetin (Ed.). Araştırma teknikleri (s.63-81). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Cohen, L., & Manion L. (1994). Research methods in education (4 th ed.). London: Routledge.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Giannakaki, M. S. (2005). Using mixed-methods to examine teachers' attitudes to educational change: The case of the skills for life strategy for ımproving adult literacy and numeracy skills in England. Educational Research and Evaluation, 11(4): 323-348.
  • Greene, J. C., Caracelli, V. J., & Graham, W. F. (1989). Tow ard a conceptual framework for mixed method evaluation designs. Educational Evaluation and Policy Analysis, 11 (3): 255 – 274.
  • Popper, K. (1963). Conjectures and refutations: The growth of scientific knowledge. Routledge, London.
  • Yıldırım, C. (1997). Bilimsel düşünme yöntemi (1. Basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.

FROM THE HEARING SCIENCE PEOPLE OF THE EDUCATIONAL MANAGEMENT AYTAÇ AÇIKALIN (PROF. DR)

Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 29 - 39, 16.04.2021

Abstract

The purpose of this research; In our country, by evaluating the life adventure of Aytaç Açıkalın, one of the scientists who have contributed to educational sciences in general, educational management in particular, in the context of theory and practice, and to contribute to the process of raising new scientists in this way. This study is based on the "scanning model that aims to describe a past or current situation as it is".

Project Number

Yoktur.

References

  • Açıkalın, A. (2020). Kişisel web sayfası içinde hayatı ve eserleri. Erişim tarihi: 1 Eylül 2020/5 Ocak 2021. Erişim adresi: http://aytacacikalin.com.
  • Akbayır, S. (2016). Derin kuyuların ince serin suları Aytaç Açıkalın. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Birel, F. K., & Çevik, M. S. (2020). Nitel araştırma desenleri. Ş.Ş. Erçetin (Ed.). Araştırma teknikleri (s.63-81). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Cohen, L., & Manion L. (1994). Research methods in education (4 th ed.). London: Routledge.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Giannakaki, M. S. (2005). Using mixed-methods to examine teachers' attitudes to educational change: The case of the skills for life strategy for ımproving adult literacy and numeracy skills in England. Educational Research and Evaluation, 11(4): 323-348.
  • Greene, J. C., Caracelli, V. J., & Graham, W. F. (1989). Tow ard a conceptual framework for mixed method evaluation designs. Educational Evaluation and Policy Analysis, 11 (3): 255 – 274.
  • Popper, K. (1963). Conjectures and refutations: The growth of scientific knowledge. Routledge, London.
  • Yıldırım, C. (1997). Bilimsel düşünme yöntemi (1. Basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Methi Çelik 0000-0003-3806-4985

Yasin Demirci 0000-0002-8665-4261

Project Number Yoktur.
Publication Date April 16, 2021
Submission Date February 14, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Çelik, M., & Demirci, Y. (2021). EĞİTİM YÖNETİMİNİN DUAYEN BİLİM İNSANLARINDAN PROF. DR. AYTAÇ AÇIKALIN. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 4(1), 29-39.