Sosyal politika alanında yapılan reformlardan en fazla pay alan alanlardan
biri de eğitim olmuştur.
19. yüzyıldan itibaren çocuk ve gençler gerek sosyal, gerekse ekonomik
yönlerden dezavantajlı duruma düşmüşlerdir. Günümüzde sosyal politikanın alanı
olarak kabul edilen çocuk bakımı ve eğitimi, zamanla devletlerin ilgisini
çekmiş ve yapılan politikalarda okul öncesi yaşlar için yenilikler düzenlenmiştir.
Bu çalışmanın amacı; okul öncesine yönelik sosyal politikalar ve uygulamalar
arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konulması ve somut önerilerin
geliştirilmesidir. Bu bağlamda Avrupa Birliği’ne üye olan İngiltere, Finlandiya
ve üyelik için müzakerelere devam eden Türkiye örnekleri incelenmiştir.
One of the largest part of social policy
reforms have been made in educational field. Young people have become one of disadvantaged
groups in terms of social and economic aspects since the 19th century. In
today’s world child care and education regarded as a field of social policy has
attracted interest of the states over time and therefore new reforms for the
early years have taken place in policies and procedures. The purpose of this
study is to put similarities and differences of early years’ social policies
and their implementations forward and develop some
concrete proposals. In this context, examples of England and Finland as members
of the European Union and Turkey as a candiate member of the Union are
examined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Submission Date | April 19, 2018 |
Acceptance Date | June 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 9 - JUNE |
Indexes
Indexes
INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, İdeal Online
tarafından dizinlenmekte.
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.