The
contribution of Mustafa Kemal Atatürk and his suggestion are important
facts in shaping of the state, society,
all economic, social and political structure. Success
in teaching Atatürk's subjects is related to many variables.Effective teaching can be
said when teacher, student, physical conditions of the class, program elements
are integrated.
It is of great importance that
the changes in 2005-2017 program
and It is reflected in how much
and how Atatürk and Ataturkism are included in the textbooks that teachers and
students use and follow as the primary source in social studies . For this reason, This research was
aimed to determine the status of Atatürk and Ataturkism in the 4th and
5th grade Social Studies books . This research was conducted
through qualitative research methods. In data analysis have been examined under
6 themes and 17 sub-themes, taking into account the gains, the Atatürk and
Ataturkism's explanations and warnings section. In the analysis of the data obtained within the research, inductive
analysis was used from the types of content analysis. As a result: While
in the 2005 curriculum, in the 4th and 5th grades, there
are gains, explanations and reminders about Atatürk or Ataturkısm, in the 2017
curriculum is no place for them. While Atatürk and Ataturkism topics are
being intensively studied in the 2005 curriculum, the same situation does not
apply to in the 2017 curriculum.It has been determined that the visual themes
(65) are used too much in order to reveal the reality and the teaching of the
texts described in Atatürk and Ataturkism topics in 2005 curriculum., and the
visual themes (9) are not used sufficiently
in 2017 curriculum.
Devletin,
toplumun kısaca tüm ekonomik, sosyal ve siyasal yapının şekillenmesinde,
Mustafa Kemal Atatürk’ün katkısı ve onun ileri sürdüğü düşünceler yadsınamaz
bir gerçeklik arz etmektedir. Atatürkçülük konularının
öğretiminde başarı birçok
değişkenle ilişkilidir. Öğretmen,
öğrenci, sınıfın fiziki
koşulları, program gibi
unsurlar bütünleştiğinde etkili bir öğretimden söz edilebilmektedir. Sosyal Bilgiler
dersinde, öğretmenlerin ve öğrencilerin birincil kaynak olarak kullandıkları ve
takip ettikleri ders kitaplarında Atatürk ve Atatürkçülüğe ne kadar ve ne
şekilde yer verildiği 2005 ile 2017 programında ne gibi değişiklikler yapıldığı
büyük bir önem taşımaktadır. Bu nedenle, araştırmada 4.ve 5.sınıf Sosyal
Bilgiler kitaplarında Atatürk ve Atatürkçülüğe yer verilme durumunun
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman
incelemesi ile gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde kazanımlar, Atatürk ve
Atatürkçülük ile ilgili açıklamalar ve uyarılar bölümü dikkate alınarak 6 tema ve 17 alt tema altında incelenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi
türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Sonuç olarak:2005
öğretim programında 4. ve 5. sınıflarda Atatürk ya da Atatürkçülük ile ilgili
kazanım, açıklama ve uyarılara yer verilmişken buna karşılık 2017 öğretim
programında 4. ve 5. sınıflarda bunların hiçbir yer
almamaktadır.2005
programında Atatürk ve Atatürkçülük konuları yoğun bir şekilde işlenmekte iken
aynı durum 2017 programı için geçerli değildir.2005 programında Atatürk ve
Atatürkçülük konularının anlatıldığı metinlerin, gerçekliğini ortaya koymak ve
öğretimi desteklemek amacıyla görsel temaların (65) çok fazla kullanıldığı,
2017 programı 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler kitaplarında ise görsel temaların
(9) yeterince kullanılmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | June 2, 2018 |
Acceptance Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 10 - DECEMBER |
Indexes
Indexes
INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, İdeal Online
tarafından dizinlenmekte.
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.