Eğitim hayatı öğrenciler için stresli olabilmektedir. Özellikle iş yaşamına bir adım daha yaklaşan üniversite öğrencileri için bu süreç giderek daha stresli bir hal alabilmektedir. Yaşadıkları stresi kontrol altına alamadıklarında bu stres zamanla depresyon ve kaygıya dönüşebilmektedir. Stres, depresyon ve kaygı düzeyi yükseldikçe öğrencilerin kariyer konusunda iyimserlikleri etkilenebilmektedir. Öğrencilerin eğitim gördükleri şehrin de stres, depresyon ve kaygı düzeyini etkilediği düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı kariyer planları yapan üniversite öğrencilerinin yaşadıkları stres, depresyon, kaygı ve kariyer iyimserliklerinde bölgesel bir etki olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmanın amacı kapsamında birbirinden farklı gelişmişlik düzeylerine sahip iki şehirde (İstanbul-Şırnak) faaliyet gösteren iki farklı üniversitede öğrenim gören üniversite öğrencileriyle anket yapılmasına karar verilmiştir. Öğrenciler arasında stres, depresyon, kaygı ve kariyer iyimserlikleri arasında fark olup olmadığını tespit edebilmek için Bağımsız Gruplar T-Testi yapılmıştır. Analiz sonucunda öğrencilerin stres, depresyon ve kaygı ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak kariyer iyimserlikleri açısından aldıkları ortalamalar arasında anlamlı bir fark bulunmuş olup, İstanbul’da faaliyet gösteren üniversite öğrencilerinin kariyer iyimserlik düzeyleri Şırnak’taki öğrencilerden daha yüksek çıkmıştır.
Education life can be stressful for students. Especially for university students who are getting closer to the world of work, this process can become increasingly stressful. When they cannot control the stress they experience, it can eventually turn into depression and anxiety. As stress, depression, and anxiety levels increase, students' optimism about their careers can be affected. It is believed that the city where students receive their education also affects the level of stress, depression, and anxiety. The purpose of this study is to determine whether there is a regional impact on the stress, depression, anxiety, and career optimism experienced by university students who are making career plans. Surveys were conducted in two different universities operating in two cities (İstanbul-Şırnak) with different levels of development. Independent Samples T-Test was conducted to determine if there was a difference between students in terms of mentioned variables. The analysis found no significant difference between the averages of students' stress, depression, and anxiety. However, a significant difference was found in terms of career optimism, with university students in Istanbul having higher levels of career optimism than students in Şırnak.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology of Culture, Sociology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 12, 2023 |
Publication Date | December 15, 2023 |
Submission Date | October 8, 2023 |
Acceptance Date | December 2, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 20 - December, 2023 |
Indexes
Indexes
INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, İdeal Online
tarafından dizinlenmekte.
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.