It aims to investigate primary school teachers' views related to realistic mathematics teaching practices in this research. This is a qualitative study. The research was conducted with eight primary school teachers. The teachers were first given theoretical information about realistic mathematics education. Then, they worked in pairs on context problems. Before the practice session, the teachers' perspectives about realistic mathematics education were taken through pre-interview forms, then after the practice session, post-interview forms were used to get the teachers' point of views. Their pre and post perspectives were compared in order to observe the changes in their point of views. The data were analysed through descriptive analysis. The results showed that primary school teachers had limited knowledge about realistic mathematics education before the practice session. After the practice session, they expressed their positive ideas about realistic mathematics teaching. They also added that they can use this method in their classes while teaching mathematics.
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin gerçekçi matematik eğitimi uygulamalara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma sekiz sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Öğretmenlere gerçekçi matematik eğitimine ilişkin bir eğitim verilmiştir. Daha sonra öğretmeler ikişerli gruplar olarak belirlenen bağlam problemleri üzerinde çalışmaları sağlanmıştır. Öğretmenlerin gerçekçi matematik eğitimine ilişkin görüşleri uygulama öncesinde bir ön görüşme formu ile uygulama sonrasında ise bir son görüşme formu aracılığıyla alınmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler analizi betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları sınıf öğretmenlerinin uygulama öncesi gerçekçi matematik eğitimi hakkında oldukça sınırlı bilgiye sahip olduklarını ortaya koymuştur. Uygulama sonrasında ise öğretmenlerin gerçekçi matematik eğitimi için olumlu düşünceler ifade ettikleri görülmüştür. Bundan sonra kendi sınıflarında matematik öğretirken yararlanabilecekleri etkin bir yöntem olarak ifade ettikleri de ortaya konmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.