Sosyal medya ağlarının gündelik hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldiği günümüzde gündem de bu ağlar aracılığıyla belirlenmektedir. Geleneksel kitle iletişim araçlarının aksine bireyin öne çıktığı ağlar, ağ toplumun özelliği ile kamuoyu gündem oluşum sürecinde farklılaşmalara neden olmaktadır. Bu açıdan Gündem Belirleme Kuramı’nın medya, kamu, politika ve gerçek dünya göstergeleri arasındaki ilişkiyi inceleyen birinci aşama ne düşüneceği, ikinci aşama da nasıl düşüneceğianaliz edilirken, karmaşık ağ yapıları arasındaki ilişkiyi inceleyen üçüncü aşamaya geçilmiştir. Üçüncü aşama gündem belirleme süreci olarak adlandırılan bu yapı içerisinde karmaşık ağ yapılarının birbiri üzerinde etkisi olduğu üzerinde durmaktadır. Bu çalışmada, politika gündemi ile Twitter’ın kamu gündemi arasındaki ilişki sosyal ağ analizi yöntemiyle incelenmektedir.Ayasofya’nın tekrar camii statüsünde ibadete açılmasına izin veren Danıştay Kararından sonra oluşturulan #ayasofyacamii etiketi uzun süre Twitter gündeminde kalmış, belirli aktörlerin gündemi belirleme ve yönetmede etkin rol oynadığı tespit edilmiştir. Politikacıların konu ile alakalı Twitter paylaşımlarının ardından #ayasofyacamii etiketi bir günde 800 bine yakın etkileşim almıştır. Bu da politika gündeminin kamu gündemi üzerinde etkili olduğu sonucunu ortaya koymuştur.
Today, when social media networks have become an integral part of daily life, the agenda is determined through these networks. Unlike traditional mass media, networks in which the individual stands out cause differentiation in the process of public agenda formation with its characteristics of the network society. In this respect, while what to think is analyzed in the first phase, which examines the relationship between the media, public, policy and real world indicators of Agenda Setting Theory, and how to think is analyzed in the second phase, the relationship between complex network structures is examined in the third phase. The third stage emphasizes that complex network structures affect each other within this structure, which is called the agenda setting process. In this study, the relationship between the policy agenda and Twitter's public agenda is analyzed by social network analysis method. The #ayasofyacamii tag created after the Decision of State Council allowing Hagia Sophia to be opened for worship again, was on the Twitter agenda for a long time, and it was determined that certain actors played an active role in setting and managing the agenda. After the politicians' Twitter posts related to the subject, the #ayasofyacamii tag got nearly 800 thousand interactions in a day. This shows that the policy agenda is effective on the public agenda.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2020 |
Submission Date | July 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 51 |