Kurumsal imaj ve kurumsal itibarın sağlanmasında kurumsal kimlik çok önemli bir yer işgal etmektedir. Kurumsal kimlik, şirketlerin kendilerini nasıl gördüğüne ilişkin bir kavramdır. Bu kavramdan hem fiziki alanda hem de dijital alanda söz etmek mümkündür. Kurumsal kimlik daha çok kurumsal tasarım, kurumsal kültür, kurumsal davranış, kurumsal iletişim ve kurumsal yapı başlıkları altında incelenmektedir. Dünyadaki dijital dönüşümle birlikte kurumsal kimlik kurumsal web sitelerine taşınmış ve kurumsal imaj açısından çok büyük avantajlar sağlamıştır. Bu çalışmanın amacı şirketlerin kurumsal web sitelerinde kurumsal kimliklerini nasıl yansıttıklarının değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemi İSO’nun (İstanbul Sanayi Odası) 2019 ilk ve ikinci 500 listesinde yer alan Konya’daki şirketlerdir. Çalışmada söz konusu listede yer alan 22 şirketin web siteleri kurumsal kimliğin alt unsurlarına göre analiz edilmiştir. Bu unsurlar kurumsal tasarım, kurumsal iletişim, kurumsal kültür, kurumsal davranış ve kurumsal yapıdır. Çalışma 1-30 Kasım 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışma nitel bir çalışma olup, veri analiz tekniği olarak içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonunda; şirketlerin ancak yarısının web sitelerinde kurumsal kimliğin beş unsuruna tamamen yer verdikleri görülmüştür. Çalışmada kurumsal kültür en fazla yer verilen kurumsal kimlik unsuru olurken, kurumsal yapı ise en az yer verilen unsurdur. Şirket web siteleri daha çok pazarlama ve satış amaçlı olarak kullanılmıştır. Web sitelerinde kurumsal imaja etki edecek sosyal sorumluluk ve sponsorluk gibi faaliyetlere çok az yer verilmiştir.
Kurumsal Kimlik Kurumsal Web Siteleri Kurumsal Tasarım Kurumsal Kültür Kurumsal İletişim Kurumsal Davranış
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2021 |
Submission Date | December 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 53 |