Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Kurumsal İmaj Algıları: Bayburt Üniversitesi Örneği

Year 2021, Issue: 55, 91 - 112, 22.09.2021
https://doi.org/10.47998/ikad.910591

Abstract

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin fikirlerini alarak bir devlet üniversitesinin kurum imajını tespit etmektir. Bu bağlamda Türkiye’nin en genç üniversitelerinden biri olan ve Türkiye’nin en küçük ilinde kurulan Bayburt Üniversitesi’nin öğrencileri araştırmaya konu edinilmiştir. Bu amaç kapsamında imaj oluşumunu etkileyen unsurlar değerlendirilerek kurum imajı yedi farklı grup soru oluşturularak incelenmiştir. Demografik özellikler, bakış açısı, destek, bağlılık, iletişim, tatmin, hizmet gibi algıları ölçen sorularla üniversite öğrencilerinin üniversite ve üniversite yönetimi hakkındaki algıları incelenmiştir. Çalışmanın amaçlarına, araştırma sorularına ve hipotezlerine uygun olarak, tanımlayıcı araştırma yöntemi benimsenmiş ve belirlenen değişkenler ile aralarındaki ilişkilerin birincil veriler kullanılarak ölçümüne karar verilmiştir. Bu araştırmada birincil yöntem olarak Lale Örer’in (2006) Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nin Kurumsal İmajının Öğrenciler Açısından Ölçülmesi Üzerine Bir Alan Çalışması adlı araştırmasında kullanılan ölçekten faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Üniversitesi’nin kurumsal imajının ‘‘orta düzey’’ de olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin imaj algılarında fakülte ve yüksekokul değişkenine göre anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığı, fakat cinsiyet, üniversite hakkında ön bilgi ve öğrencinin okuduğu sınıf değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.

References

  • Alkoç, Karatekin, Y. (2017). Üniversite İmajı, Üniversiteye Duyulan Memnuniyet Ve Öğrenci Sadakati Arasındaki İlişkileri Anlamaya Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 270-280. http://dx.doi.org/10.21733/ibad.2135
  • Atabek, Ş, G., Atabek Ü. (2015). Türk Üniversitelerinin İmajı: Üniversitelerin Basın Reklamları Üzerine Bir Çalışma. Eğitim ve Bilim, 40(180), 155-168. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.2916.
  • Barich, H., Kotler, P. (1991). A Framework for Marketing Image Management, Sloan Management Review. 32(2), 94-104.
  • Bringula, R, P. Basa R,S. (2011). Institutional Image Indicators Of Three Universities: Basis For Attracting Prospective Entrants, Educational Research for Policy and Practice,10(1), 53-72. http://dx.doi.org/10.1007/s10671-010-9091-4.
  • Cankurtaran, T., Özbek, O. (2014). Öğrenci Algılarına Göre Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının Kurumsal İmajı. International Journal of Human Sciences. 12(1). 1-14.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47, 343-365. Charles, D. (2003). Universities and Territorial Development: Reshaping the Regional Role of UK Universities. Local Economy, 18(1), 7-20. http://dx.doi.org/ 10.1080/0269094032000073780.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-Yerel Ekonomi İlişkisinde Kutuplaşma Teorisi İyi Bir Model Olabilir mi? Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi (Yerel Ekonomiler Özel Sayısı, Mayıs), 90-101.
  • Doğan, S., Türkmen, H, H. (2019). Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi Örneğinde Öğrencilerin Üniversite Tercih Nedenlerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(30), 848-866. http://dx.doi.org/10.20875/makusobed.631424.
  • Dursun, İ., Aydın, R., Tekin, H, H. (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Şehir ve Güvenlik Algısı”. Güvenlik Çalışmaları Dergisi, 8 (2), 1-23.
  • Erdoğan, Z, B., Develiğlu, K., Gönüllüoğlu, S., Özkaya, H.(2006). Kurumsal İmajın Şirketin Farklı Paydaşları Üzerine Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 55-76.
  • Geçikli, Fatma (2012). Kurum İmajı. Ankara. Fenomen Yayıncılık.
  • Gemlik, N., Sığrı, Ü. (2007). Kurum İmajı Analizi ve Bir Belediye Üzerindeki Uygulamanın Değerlendirilmesi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 267-282.
  • Gülcemal, T. Karaca, Ş. (2018). Üniversite İmajını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama Çalışması. Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 300-315.
  • Gürbüz, S.(2017). Kurum İmajı, Bileşenleri ve Belirleyicileri. Konya, LiteraTürk Academia.
  • Işık, M.(2020). Üniversite İtibarı ve İmajının Öğrenci Memnuniyetine Etkisi: Bitlis Eren Üniversitesi Örneği. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 65-80.
  • İbicioğlu, H. (2005). Üniversite Öğrencilerinde Kurumsal imaj Algılamalarını Etkileyen Faktörlere İlişkin SDÜ. İİBF. Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF. Dergisi, 10 (2), 59-73.
  • Karacabey, F, M. Boyacı, A., Özdere, M. (2016). Üniversitenin Kurumsal İmajını Oluşturan Unsurların Öğrencilerin Üniversite Tercih ve Devam Etme Karar Sürecine Etkileri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(9), 38-54.
  • Kazoleas, D., Kim, Y. ve Moffitt, M. A. (2001). Institutional image: A case study. Corporate Communication: An International Journal, 6(4), 205-216.
  • Kırdar, Y.(2011). Halkla İlişkilerde Yeni Eğilim: Kurumsal İtibar Yönetimi, Işık, M. Akdağ, M. (Ed.) Dünden Bugüne Halkla İlişkiler içinde (203-217). Konya. Eğitim Kitap Evi.
  • Koçak, F. (2014). Öğrenci Görüşlerine Göre Spor Öğretimi Veren Yükseköğretim Kurumlarının Kurumsal İmajı. Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 12(1), 71-80.
  • Köybaşı, F., Uğurlu, T, C. Ceylan, N. (2016). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Üniversitenin Örgütsel İmajının Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 885-896. http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.282388.
  • Landrum, E.R., Turrisi, R., ve Harless, C. (1999). University Image: The Benefits of Assessment and Modeling. Journal of Marketing for Higher Education, 9(1), 53-68. https://doi.org/10.1300/J050v09n01_05.
  • Nguyen, N. ve Leblanc, G. (2001). Image And Reputation Of Higher Education Institutions in Students’ Retention Decisions. The international journal of educational management,15(6), 303-311.
  • Odabaşı, Y (2006). “Değişimin ve Dönüşümün Aracı Olarak Girişimci Üniversite”. Araştırma Makaleleri (Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi), 11(1), 87-104.
  • Öneren, M., Altın, Ş., Çiftçi, E,G. (2015).Üniversitelerin Örgütsel İmajı ve Öğrencilerin Üniversite Tercihleri Arasındaki İlişki: Bozok Üniversitesinde Bir Araştırma, Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 11(Özel Sayı 1), 441-463.
  • Örer, L. (2006). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nin Kurumsal İmajının Öğrenciler Açısından Ölçülmesi Üzerine Bir Alan Çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü. Kahramanmaraş.
  • Özdemir, A., Vural, M., Tan, Z,F. (2020). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel imajına Yönelik Algıları. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 50-58. https://doi.org/ 10.33689/spormetre.583409.
  • Özüpek, M, N. (2013). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk. Konya. Eğitim Kitap Evi.
  • Pampaloni A,M. (2010) The Influence Of Organizational Image On College Selection: What Students Seek in Institutions Of Higher Education, Journal of Marketing for Higher Education, 20(1), 19-48, https://doi.org/10.1080/08841241003788037
  • Peltekoğlu. B, F. (1997). Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri. İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi. IV, 125-143.
  • Peltekoğlu. B, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • Polat, S. (2011a), “Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki Düzeyi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 249-262.
  • Polat, S. (2011b). Üniversite Öğrencilerine Göre Kocaeli Üniversitesi’nin Örgütsel İmajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105-119.
  • Polat, S., Arslan, Y. (2015). Örgütsel Yaşamda İmaj. İmaj Geliştirme ve Yönetimi. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2013). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara, Aktüel Yayıncılık.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Yelken, R., Vatandaş, C., Bayram, K., Alver, K., Koçak, H. (2001). Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin Kurumsal İmajı: Afyon Halkının Üniversiteyi Algılaması Tutum ve Beklentilerine İlişkin Araştırma, Afyon Kocatepe ÜniversitesiYayınları. https://www.academia.edu/37372757/Afyon_Kocatepe_%C3%9Cniversitesinin_Kurumsal_%C4%B0maj%C4%B1 Erişim Tarihi: 20.3.2021.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(1), 263-288.
  • Sung, M. ve Yang, S. (2008). Toward the model of university image: The influence of brand personality, external prestige and reputation. Journal of Public Relations Research, 20(4), 357-376 https://doi.org/10.1080/10627260802153207.
  • Taslak, S. Akın, M. (2005). Örgüt İmajı Üzerinde Etkili Olan Faktörlere Yönelik Bir Araştırma: Yozgat İli Emniyet Müdürlüğü Örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 263-294.
  • Taş, A. Karataş, E. Küçükçene, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları. Ahi Ervan Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1305-1321. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.006.
  • Taşkın, E. ve Sönmez, S. (2005). Kurumsal İmaj Oluşturmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Bir alan Araştırması. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi,(7)¬.1-27. https://arastirmax.com/en/system/files/dergiler/9383/makaleler/7/arastirmax-kurumsal-imaj-olusturmada-halkla-iliskilerin-rolu-bir-alan-arastirmasi.pdf. Erişim Tarihi: 20.3.2021.
  • Tikveş, Ö. (2003). Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Temel Bilgiler, Uygulamalar. İstanbul. Beta Yayıncılık.
  • Timur, T (2000). Toplumsal Değişme ve Üniversiteler. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Tortop, N, Özer, M,A. (2013). Halkla İlişkiler. Ankara Nobel.
  • Torun İshak ve Öztürk Salih, (2013).Yükseköğrenimin Etkinleştirilmesi ve Taşra Üniversitelerinin Önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(1), 197-208.
  • Torun, İshak ve diğ., (2009). Yöre Halkının Üniversiteye Bakışı ve Beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi Örneği, Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 169-188.
  • Uluçay, M,D. (2018). Üniversitelerde Kurumsal İmaj Ölçümü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 17-36.

University Students' Perceptions of Institutional Image: Bayburt University Sample

Year 2021, Issue: 55, 91 - 112, 22.09.2021
https://doi.org/10.47998/ikad.910591

Abstract

The present study aims to determine the institutional image of a state university through the opinions of university students. In this context, the students of Bayburt University which is one of the youngest universities in Turkey located in the smallest city of the whole country participated in the study. In line with this purpose, the factors affecting the formation of the image were evaluated and the institutional image was examined by forming seven different group questions. University students' perceptions about university and university administration were analyzed with questions measuring perceptions such as demographic characteristics, perspective, support, commitment, communication, satisfaction, and service. In accordance with the aims of the study, research questions and hypotheses, a descriptive research method was adopted and it was decided to measure the relationships between the determined variables and the primary data. In this study, the scale used in the study of Lale Orer’s (2006) The Measurement Of Kahraman Sütçü Imam University Image in The Vıew Of Students: An Empirical Study was used as the primary method. Institutional image of the university was found to be at "medium-level". Furthermore, it was found that there is no significant difference between the image perceptions of the students according to the faculty and college variable while there gender, prior knowledge about the university, and class variables caused significant differences.

References

  • Alkoç, Karatekin, Y. (2017). Üniversite İmajı, Üniversiteye Duyulan Memnuniyet Ve Öğrenci Sadakati Arasındaki İlişkileri Anlamaya Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 270-280. http://dx.doi.org/10.21733/ibad.2135
  • Atabek, Ş, G., Atabek Ü. (2015). Türk Üniversitelerinin İmajı: Üniversitelerin Basın Reklamları Üzerine Bir Çalışma. Eğitim ve Bilim, 40(180), 155-168. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.2916.
  • Barich, H., Kotler, P. (1991). A Framework for Marketing Image Management, Sloan Management Review. 32(2), 94-104.
  • Bringula, R, P. Basa R,S. (2011). Institutional Image Indicators Of Three Universities: Basis For Attracting Prospective Entrants, Educational Research for Policy and Practice,10(1), 53-72. http://dx.doi.org/10.1007/s10671-010-9091-4.
  • Cankurtaran, T., Özbek, O. (2014). Öğrenci Algılarına Göre Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının Kurumsal İmajı. International Journal of Human Sciences. 12(1). 1-14.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47, 343-365. Charles, D. (2003). Universities and Territorial Development: Reshaping the Regional Role of UK Universities. Local Economy, 18(1), 7-20. http://dx.doi.org/ 10.1080/0269094032000073780.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-Yerel Ekonomi İlişkisinde Kutuplaşma Teorisi İyi Bir Model Olabilir mi? Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi (Yerel Ekonomiler Özel Sayısı, Mayıs), 90-101.
  • Doğan, S., Türkmen, H, H. (2019). Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi Örneğinde Öğrencilerin Üniversite Tercih Nedenlerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(30), 848-866. http://dx.doi.org/10.20875/makusobed.631424.
  • Dursun, İ., Aydın, R., Tekin, H, H. (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Şehir ve Güvenlik Algısı”. Güvenlik Çalışmaları Dergisi, 8 (2), 1-23.
  • Erdoğan, Z, B., Develiğlu, K., Gönüllüoğlu, S., Özkaya, H.(2006). Kurumsal İmajın Şirketin Farklı Paydaşları Üzerine Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 55-76.
  • Geçikli, Fatma (2012). Kurum İmajı. Ankara. Fenomen Yayıncılık.
  • Gemlik, N., Sığrı, Ü. (2007). Kurum İmajı Analizi ve Bir Belediye Üzerindeki Uygulamanın Değerlendirilmesi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 267-282.
  • Gülcemal, T. Karaca, Ş. (2018). Üniversite İmajını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama Çalışması. Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 300-315.
  • Gürbüz, S.(2017). Kurum İmajı, Bileşenleri ve Belirleyicileri. Konya, LiteraTürk Academia.
  • Işık, M.(2020). Üniversite İtibarı ve İmajının Öğrenci Memnuniyetine Etkisi: Bitlis Eren Üniversitesi Örneği. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 65-80.
  • İbicioğlu, H. (2005). Üniversite Öğrencilerinde Kurumsal imaj Algılamalarını Etkileyen Faktörlere İlişkin SDÜ. İİBF. Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF. Dergisi, 10 (2), 59-73.
  • Karacabey, F, M. Boyacı, A., Özdere, M. (2016). Üniversitenin Kurumsal İmajını Oluşturan Unsurların Öğrencilerin Üniversite Tercih ve Devam Etme Karar Sürecine Etkileri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(9), 38-54.
  • Kazoleas, D., Kim, Y. ve Moffitt, M. A. (2001). Institutional image: A case study. Corporate Communication: An International Journal, 6(4), 205-216.
  • Kırdar, Y.(2011). Halkla İlişkilerde Yeni Eğilim: Kurumsal İtibar Yönetimi, Işık, M. Akdağ, M. (Ed.) Dünden Bugüne Halkla İlişkiler içinde (203-217). Konya. Eğitim Kitap Evi.
  • Koçak, F. (2014). Öğrenci Görüşlerine Göre Spor Öğretimi Veren Yükseköğretim Kurumlarının Kurumsal İmajı. Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 12(1), 71-80.
  • Köybaşı, F., Uğurlu, T, C. Ceylan, N. (2016). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Üniversitenin Örgütsel İmajının Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 885-896. http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.282388.
  • Landrum, E.R., Turrisi, R., ve Harless, C. (1999). University Image: The Benefits of Assessment and Modeling. Journal of Marketing for Higher Education, 9(1), 53-68. https://doi.org/10.1300/J050v09n01_05.
  • Nguyen, N. ve Leblanc, G. (2001). Image And Reputation Of Higher Education Institutions in Students’ Retention Decisions. The international journal of educational management,15(6), 303-311.
  • Odabaşı, Y (2006). “Değişimin ve Dönüşümün Aracı Olarak Girişimci Üniversite”. Araştırma Makaleleri (Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi), 11(1), 87-104.
  • Öneren, M., Altın, Ş., Çiftçi, E,G. (2015).Üniversitelerin Örgütsel İmajı ve Öğrencilerin Üniversite Tercihleri Arasındaki İlişki: Bozok Üniversitesinde Bir Araştırma, Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 11(Özel Sayı 1), 441-463.
  • Örer, L. (2006). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nin Kurumsal İmajının Öğrenciler Açısından Ölçülmesi Üzerine Bir Alan Çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü. Kahramanmaraş.
  • Özdemir, A., Vural, M., Tan, Z,F. (2020). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel imajına Yönelik Algıları. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 50-58. https://doi.org/ 10.33689/spormetre.583409.
  • Özüpek, M, N. (2013). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk. Konya. Eğitim Kitap Evi.
  • Pampaloni A,M. (2010) The Influence Of Organizational Image On College Selection: What Students Seek in Institutions Of Higher Education, Journal of Marketing for Higher Education, 20(1), 19-48, https://doi.org/10.1080/08841241003788037
  • Peltekoğlu. B, F. (1997). Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri. İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi. IV, 125-143.
  • Peltekoğlu. B, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • Polat, S. (2011a), “Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki Düzeyi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 249-262.
  • Polat, S. (2011b). Üniversite Öğrencilerine Göre Kocaeli Üniversitesi’nin Örgütsel İmajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105-119.
  • Polat, S., Arslan, Y. (2015). Örgütsel Yaşamda İmaj. İmaj Geliştirme ve Yönetimi. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2013). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara, Aktüel Yayıncılık.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Yelken, R., Vatandaş, C., Bayram, K., Alver, K., Koçak, H. (2001). Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin Kurumsal İmajı: Afyon Halkının Üniversiteyi Algılaması Tutum ve Beklentilerine İlişkin Araştırma, Afyon Kocatepe ÜniversitesiYayınları. https://www.academia.edu/37372757/Afyon_Kocatepe_%C3%9Cniversitesinin_Kurumsal_%C4%B0maj%C4%B1 Erişim Tarihi: 20.3.2021.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Gözünde İstanbul Üniversitesi’nin İmajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(1), 263-288.
  • Sung, M. ve Yang, S. (2008). Toward the model of university image: The influence of brand personality, external prestige and reputation. Journal of Public Relations Research, 20(4), 357-376 https://doi.org/10.1080/10627260802153207.
  • Taslak, S. Akın, M. (2005). Örgüt İmajı Üzerinde Etkili Olan Faktörlere Yönelik Bir Araştırma: Yozgat İli Emniyet Müdürlüğü Örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 263-294.
  • Taş, A. Karataş, E. Küçükçene, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları. Ahi Ervan Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1305-1321. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.006.
  • Taşkın, E. ve Sönmez, S. (2005). Kurumsal İmaj Oluşturmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Bir alan Araştırması. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi,(7)¬.1-27. https://arastirmax.com/en/system/files/dergiler/9383/makaleler/7/arastirmax-kurumsal-imaj-olusturmada-halkla-iliskilerin-rolu-bir-alan-arastirmasi.pdf. Erişim Tarihi: 20.3.2021.
  • Tikveş, Ö. (2003). Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Temel Bilgiler, Uygulamalar. İstanbul. Beta Yayıncılık.
  • Timur, T (2000). Toplumsal Değişme ve Üniversiteler. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Tortop, N, Özer, M,A. (2013). Halkla İlişkiler. Ankara Nobel.
  • Torun İshak ve Öztürk Salih, (2013).Yükseköğrenimin Etkinleştirilmesi ve Taşra Üniversitelerinin Önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(1), 197-208.
  • Torun, İshak ve diğ., (2009). Yöre Halkının Üniversiteye Bakışı ve Beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi Örneği, Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 169-188.
  • Uluçay, M,D. (2018). Üniversitelerde Kurumsal İmaj Ölçümü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 17-36.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Gökhan Kömür 0000-0002-7516-2560

Publication Date September 22, 2021
Submission Date April 6, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 55

Cite

APA Kömür, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Kurumsal İmaj Algıları: Bayburt Üniversitesi Örneği. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, 2021(55), 91-112. https://doi.org/10.47998/ikad.910591