Bu araştırmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin kendi kitap seçimlerinde kullanabilecekleri bir rubrik geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taranmış ve bu doğrultuda öğrenciler, öğretmenler ve ebeveynler için üç farklı anket formu hazırlanmış ve tüm katılımcıların kitap seçimi konusunda görüşleri alınmıştır. Elde dilen veriler ve ulaşılabilen literatür bilgileri doğrultusunda çocukların kendi kitap seçimlerinde kullanabilecekleri taslak bir rubrik (dereceli puanlama anahtarı) geliştirilmiştir. Daha sonra bu rubrik alanda uzman kişilere ulaştırılarak ve görüşlerine başvurularak kapsam geçerlik çalışmaları yapılmıştır. Kapsam geçerliliğinin hesaplanmasında Lawshe tekniğinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler, dereceli puanlama anahtarının kapsam geçerliğinin iyi olduğunu göstermiştir. Dereceli puanlama anahtarı literatürdeki okunabilirlik formüllerinden farklı olarak okuyucu ve metin temelli faktörleri içermektedir.
In this research, we aimed to develop a rubric to be used by fourth- and fifth-grade students in their
book selection. For that purpose, literature on children book selection was reviewed and three different kinds of
questionnaires for students, teachers and parents were developed. Using these questionnaires, we surveyed the
opinions of teachers, students and parents about book selection. Then, we developed a tentative rubric to be used by
the fourth- and fifth-grade students in their book selection. Following this process, this tentative rubric was presented
to some experts who studied children’s literature. The experts examined this tentative rubric based on some criteria.
After this evaluation, we used quantitative approach toward the content validity of this rubric. We used Lawshe
formula in order to compute the content validity. Lawshe value of the rubric showed that the developed rubric had
quite good content validity for book selection of the fourth- and fifth-grade students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 2 |