Bu çalışmanın başlıca amacı, çocuklara dilbilgisi öğretiminde oyun kullanmanın etkinliğini ve ilköğretim
seviyesindeki Türk yabancı dil öğretmenlerinin sınıflarında oyunların kullanımına ilişkin görüşlerini
araştırmaktır. Dilbilgisi öğretiminde oyun kullanmanın etkinliğine dair popüler görüşler, bu çalışmanın yazarı
tarafından hazırlanmış bir anket kullanılarak toplanmıştır. Çalışma sonuçları, dilbilgisi öğretiminde oyunların
etkinliği konusunda Türkiyedeki yabancı dil öğretmenlerinin ilgili kaynaklarda belirtilenlerle benzer görüşlere
sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca bu çalışma, öğretmenlerin dilbilgisi öğretiminde oyunların etkinliğine
inandıkları halde, sınıflarında oyunları beklenildiği kadar sık kullanmadıklarını ortaya koymaktadır.
The primary aim of this study was to explore the effectiveness of using games in teaching
grammar to young learners from the view points of Turkish EFL teachers working in primary schools. English
language teachers’ (n=15) opinions were collected through a questionnaire and the results of this study
demonstrated that Turkish EFL teachers have a range of conceptions about using games in grammar teaching
similar to those reported in the current literature. The study suggests that while Turkish EFL teachers accept the
effectiveness of using games in grammar teaching, they do not use games as frequently as expected in their
classrooms.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 1 |