The present study aims at investigating the attitudes of undergraduate students towards the theory of
evolution (TOE). Even though the body of literature related TOE is abundant, there is limited conducted research in
Turkey.The independent variables used in the present study are as follows: faculty, programme, graduated high
school, evolution lesson, lesson including evolution, activity related to evolution, educational level of mother,
educational level of father, participants’ income, participants’ families income, and the term described by participants’
themselves. The total number of participants is 849 from two universities in Turkey. To measure of students’ attitudes
towards TOE , Rutledge & Sadler’s (2007) survey is used. The reliability of scale (Cronbach ?) is .80.The results
revealed that depending on faculty, evolution lesson, programme, the term described by participants’ themselves,
educational level of mother, educational level of father and participants’ income variables, students scores change
statistically significant at the level of .05.
Teaching about evolution nature of science the attitudes of university students toward the theory of evolution constructivism
Bu çalışmanın amacı, lisans öğrencilerinin evrim teorisine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak . Dünya alan yazında evrim teorisine dönük öğrenci olmak için çok sayıda çalışma varken; ülkemizde evrim öğretimi uygulama, evrim teorisine yönlendirmek. Çalışmak Marmara Bölgesi ve Çevre Bölgesi arası 849 öğrenci katılmış olup bağımsız değişken halde, bölüm, lise, evrim dersi, evrim konulu ders, evrim ile ilgili bir etkinlik, anne ve baba eğitim düzeyi, kendilerine ve ailelerine ait değerler. Öğrencilerin tutumlarını ölçmek için Rutledge ve Sadler (2007) tarafından değerlendirildi. Ölçeğin güvenirlik katsayısı (Cronbach a) .80'dir. Çalışmanın amacı fakülte, evrim dersi, bölüm, adresleme, anne eğitimi seviyesi, baba eğitimi seviyesi ve. tasarrufu puanlarda istatisitiksel olarak anlam farklılıklar bulunmuştur (p <0.05).
Evrim öğretimi bilimin doğası üniversite öğrencilerinin evrim teorisine yönelik tutumları yapılandırmacı yaklaşım
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 3 |