The main purpose of this study was to reveal the opinions of undergraduate students about tourism education in the field of tourism in public universities in Turkey. The research was conducted in 23 out of 59 public universities providing tourism education at the undergraduate level, and a total of 2,074 people were reached. The analysis results showed that the students found the quality of the instructor, the suitability of the curriculum, and the dimensions of the student services to be sufficient and the implementation opportunities, the obstacles, and the institutional financial support to be insufficient. Furthermore, significant differences were found between the dimensions and the gender, sector experience, and classes/years of the students as a result of variance analysis.
Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki devlet üniversitelerinde lisans öğrencilerinin turizm alanında turizm eğitimi ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma, lisans düzeyinde turizm eğitimi veren 59 devlet üniversitesinden 23'ünde yapılmış ve toplam 2.074 kişiye ulaşılmıştır. Analiz sonuçları öğrencilerin öğretim elemanının niteliğini, müfredatın uygunluğunu ve öğrenci hizmetlerinin boyutlarını yeterli bulduğunu, uygulama olanaklarını, engelleri ve kurumsal mali desteği yetersiz bulduklarını göstermiştir. Ayrıca varyans analizi sonucunda öğrencilerin boyutları ile cinsiyeti, sektör deneyimi ve sınıfları / yılları arasında önemli farklılıklar bulunmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |