Research Article
BibTex RIS Cite

İlköğretim 2.kademe ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği

Year 2021, Volume: 7 Issue: 1, 166 - 183, 20.07.2021

Abstract

Araştırmanın amacı öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının çeşitli değişkenler kullanarak incelenmesidir. Literatürde yapılan çalışmalarda genel olarak belirli kademedeki öğrenciler incelenmiştir. Araştırmanın meslek lisesi, anadolu lisesi ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinden oluşması çalışmayı diğer çalışmalardan ayırmaktadır.
Araştırma, İzmir İli, Kemalpaşa İlçesi, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir ilköğretim okulu, bir anadolu lisesi ve bir meslek lisesinde okuyan öğrencileri üzerinde niceliksel araştırma yönteminin anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Kemalpaşa ilçesinde bulunan bir anadolu lisesi, iki meslek lisesi ve üç ilköğretim okulunda okuyan 704 öğrenciden oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17,0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizlerinde cinsiyete, ailenin gelir durumuna, anne baba meslek, anne baba eğitim durumu göz önüne alındığında istatistikî olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir(p>0,05).
Anadolu Lisesi ile ilköğretim ikinci kademe puanları ve meslek lisesi ile ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin puanları arasındaki ANOVA sonuçları istatistikî olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Sınıf düzeyinde puanları analiz edildiğine 5. sınıf öğrencileri ile 7., 9.,10., 11 ve 12. sınıf öğrencileri puanları ve 12. sınıf öğrencileri ile 6. sınıf, 8. sınıf ve 9. sınıf öğrencilerinin puanları arasındaki ANOVA sonuçları istatistikî olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Not ortalaması değişkenine göre yapılan analizlerin sonucunda 91-100 aralığındaki öğrenciler ile not ortalaması 50-60,61-70,71-80 arasındaki öğrenciler ;not ortalaması 50-60 aralığındaki öğrenciler ile 71-80,81-90 arasındaki öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği (BEDTÖ) puanları arasındaki ANOVA sonuçları istatistikî olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir.

References

  • Aydin’e. (2006). Etki Büyüklüğü Kavramı Ve Matematik Eğitimi Araştırmalarında Uygulanması Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 15. İstatistik Araştırma Sempozyumu Bildirisi,
  • Demirel, Ö. (2001). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Şafak Matbaacılık
  • Güllü, Mehmet; Güçlü, Mehmet. Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği geliştirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009, 3.2.
  • Güllü, M., Cengiz, Ş. Ş., Öztaş yonar, Y., & Kaplan, B. (2016). Ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Şanlıurfa ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 49-61.
  • Kağıtçıbaşı, C. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. 10. Baskı. Sosyal Psikoloji Dizisi: 1. İstanbul: Evrim Basım Yayım ve Dağıtım Yayıncılık.
  • Krech, David ve Crutchfield, R. S. (1980). Sosyal Psikoloji. (Çev. Erol Güngör). (Üçüncü Baskı). İstanbul: Ötüken Yayın.
  • İnceoğlu M.( 2004) Tutum, Algı, İletişim. Ankara, Kesit Tanıtım Ltd. Şti,
  • MEB (2018). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (9-12. Sınıflar). Ankara: MEB yayınları.
  • MEB (2018). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (5-8. Sınıflar). Ankara: MEB yayınları.
  • Sunay, Y , Sunay, H . (1996). Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersinden beklentileri ve beklentilerin gerçekleşme düzeyi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1 (4), 35-53. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/gbesbd/issue/27944/302556
  • Tavşancıl, Ezel. Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Nobel Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • Yavuz, B. (2004) The relationship between the attitudes of prospective teachers of English towards English and towards being a teacher. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi,
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, Ş. N. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik İle İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14: 132-146
Year 2021, Volume: 7 Issue: 1, 166 - 183, 20.07.2021

Abstract

References

  • Aydin’e. (2006). Etki Büyüklüğü Kavramı Ve Matematik Eğitimi Araştırmalarında Uygulanması Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 15. İstatistik Araştırma Sempozyumu Bildirisi,
  • Demirel, Ö. (2001). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Şafak Matbaacılık
  • Güllü, Mehmet; Güçlü, Mehmet. Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği geliştirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009, 3.2.
  • Güllü, M., Cengiz, Ş. Ş., Öztaş yonar, Y., & Kaplan, B. (2016). Ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Şanlıurfa ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 49-61.
  • Kağıtçıbaşı, C. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. 10. Baskı. Sosyal Psikoloji Dizisi: 1. İstanbul: Evrim Basım Yayım ve Dağıtım Yayıncılık.
  • Krech, David ve Crutchfield, R. S. (1980). Sosyal Psikoloji. (Çev. Erol Güngör). (Üçüncü Baskı). İstanbul: Ötüken Yayın.
  • İnceoğlu M.( 2004) Tutum, Algı, İletişim. Ankara, Kesit Tanıtım Ltd. Şti,
  • MEB (2018). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (9-12. Sınıflar). Ankara: MEB yayınları.
  • MEB (2018). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (5-8. Sınıflar). Ankara: MEB yayınları.
  • Sunay, Y , Sunay, H . (1996). Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersinden beklentileri ve beklentilerin gerçekleşme düzeyi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1 (4), 35-53. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/gbesbd/issue/27944/302556
  • Tavşancıl, Ezel. Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Nobel Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • Yavuz, B. (2004) The relationship between the attitudes of prospective teachers of English towards English and towards being a teacher. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi,
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, Ş. N. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik İle İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14: 132-146
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Mehmet Sertkahya

Hasan Üren This is me

Publication Date July 20, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Sertkahya, M., & Üren, H. (2021). İlköğretim 2.kademe ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 166-183.
AMA Sertkahya M, Üren H. İlköğretim 2.kademe ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği. IntJCES. July 2021;7(1):166-183.
Chicago Sertkahya, Mehmet, and Hasan Üren. “İlköğretim 2.Kademe Ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7, no. 1 (July 2021): 166-83.
EndNote Sertkahya M, Üren H (July 1, 2021) İlköğretim 2.kademe ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7 1 166–183.
IEEE M. Sertkahya and H. Üren, “İlköğretim 2.kademe ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği”, IntJCES, vol. 7, no. 1, pp. 166–183, 2021.
ISNAD Sertkahya, Mehmet - Üren, Hasan. “İlköğretim 2.Kademe Ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7/1 (July 2021), 166-183.
JAMA Sertkahya M, Üren H. İlköğretim 2.kademe ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği. IntJCES. 2021;7:166–183.
MLA Sertkahya, Mehmet and Hasan Üren. “İlköğretim 2.Kademe Ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 1, 2021, pp. 166-83.
Vancouver Sertkahya M, Üren H. İlköğretim 2.kademe ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kemalpaşa İlçesi Örneği. IntJCES. 2021;7(1):166-83.