Araştırmanın amacı öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının çeşitli değişkenler kullanarak incelenmesidir. Literatürde yapılan çalışmalarda genel olarak belirli kademedeki öğrenciler incelenmiştir. Araştırmanın meslek lisesi, anadolu lisesi ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinden oluşması çalışmayı diğer çalışmalardan ayırmaktadır.
Araştırma, İzmir İli, Kemalpaşa İlçesi, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir ilköğretim okulu, bir anadolu lisesi ve bir meslek lisesinde okuyan öğrencileri üzerinde niceliksel araştırma yönteminin anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Kemalpaşa ilçesinde bulunan bir anadolu lisesi, iki meslek lisesi ve üç ilköğretim okulunda okuyan 704 öğrenciden oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17,0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizlerinde cinsiyete, ailenin gelir durumuna, anne baba meslek, anne baba eğitim durumu göz önüne alındığında istatistikî olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir(p>0,05).
Anadolu Lisesi ile ilköğretim ikinci kademe puanları ve meslek lisesi ile ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin puanları arasındaki ANOVA sonuçları istatistikî olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Sınıf düzeyinde puanları analiz edildiğine 5. sınıf öğrencileri ile 7., 9.,10., 11 ve 12. sınıf öğrencileri puanları ve 12. sınıf öğrencileri ile 6. sınıf, 8. sınıf ve 9. sınıf öğrencilerinin puanları arasındaki ANOVA sonuçları istatistikî olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Not ortalaması değişkenine göre yapılan analizlerin sonucunda 91-100 aralığındaki öğrenciler ile not ortalaması 50-60,61-70,71-80 arasındaki öğrenciler ;not ortalaması 50-60 aralığındaki öğrenciler ile 71-80,81-90 arasındaki öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği (BEDTÖ) puanları arasındaki ANOVA sonuçları istatistikî olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |