Research Article
BibTex RIS Cite

Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya)

Year 2013, Volume: 14 Issue: 3, 59 - 78, 07.04.2014

Abstract

The aim of this study is to make an assessment of being trained in the Turkish education system in terms of progressive and traditional understandings and practices. The study sample is formed by 43 faculty members working in Inonu University, Department of Education and 51 elementary school teachers and 47 secondary school teachers working in the municipality of Malatya City Center that are selected randomly. In the study a questionnaire consisting of 56 items that are prepared based on expert opinion was used as data collection tool based. The questionnaire forms were applied to sample group by the researchers. In the analysis of the data, about each item, the frequency and percentages of the opinions of teaching staff and the teachers are given in the table. Kay-square (χ2) test was used to determine whether there is a significant difference between the opinions of the teaching staff and teachers according to their education level and seniority. At the result of the study, it is found that the individuals grown through school education should be useful for themselves and the society, but the one within the education system cannot log out of the system as a quality product, theoretical and practical knowledge should be made the students acquired in school education and training activities, however, in these processes, there are problems in reaching high-level learning (analysis, synthesis, and evaluation), although a student-centered teacher training is aimed, the methods and techniques in which the teachers are active in the practices are not usually given up, there is a significant difference between the opinions of lecturers and teachers in the 25 items of the questionnaire due to their level of education and there is no significant difference between the opinions of lecturers and teachers according to their seniority in general but there is a significant difference in the six items of the questionnaire.

References

  • Alkan, C. (1983). Eğitim Felsefesi. Bursa, Uludağ Üniversitesi Yayınları.
  • Arslan, A. (2001). Felsefeye Giriş. Ankara, Vadi Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (1998). Eğitime Giriş. Ankara, Umut Yayım.
  • Bayrak, C. ve Diğ. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara, PegemA Yayıncılık.
  • Bilir, Ş. (2006). Cumhuriyet Döneminde Dört Türk Felsefecisinin Eğitime Ve Eğitim Sorunlarına Bakışları. Ankara, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1982). Eğitim Düşüncesi Tarihi. Ankara, Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • Büyükdüvenci, S. (1991). Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara, Savaş Yayınları.
  • Cevizci, A. (2011). Eğitim Felsefesi. Ankara, Say Yayınları.
  • Çağlayan, S. (2007). Türk Eğitim Sistemi Üzerinde Etkili Olan Felsefi Akımlar. Sivas, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çilingir, L. (2003). Niçin Felsefe? Ankara, Eliş Yayınları.
  • Duruhan, K. (2004, Temmuz). Türkiye’de okulda geleneksel anlayış ve yöntemlerle insan yetiştirmenin olumsuz etkileri. 13.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Duruhan, K. (2006). Aktif anlayış ve yöntemlerle öğrenci yetiştirme. Bulunduğu eser: A. Solak (Ed.). Felsefe ve Eğitim. Ankara:Hegem Yayınları.
  • Ergün, M. (1999). Eğitim Felsefesi. Ankara, Ocak Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara, PegemA Yayıncılık.
  • Dombaycı, M.A. (2008). Türkiye’de Ortaöğretimde Felsefe Öğretiminin Değerlendirilmesi. Ankara, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Duruhan ve Diğ. (2005). Felsefe Yolunda. Ankara, Hegem&Bilimadamı Yayınları.
  • Gülbahar, G. (2006). Cumhuriyet Dönemi (1920-1950) Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri. Kırıkkale, Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kaya, Ö. (2005). Kimya Eğitiminde Yapılandırıcı Yaklaşım İle Geleneksel Yaklaşımın Karsılaştırılması. Ankara, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Oliva, P. F. (2001). Developing The Curriculum. Usa, Longman.
  • Öztürk, H. (1992). Eğitim Felsefesi. Ankara, Reyhan Ltd.Şti.
  • Sönmez, V. (1991). Eğitim Felsefesi. Ankara, Adım Yayınları.
  • Sönmez, V. (2002). Eğitim felsefesi (6.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2002). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Temel, D. (2010). Orta Öğretim Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefelerini Algılamaları. İstanbul, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tozlu, N. (2012). Eğitim Felsefesi. İzmir, Tibyan Yayıncılık.
  • Tuncel, G. (2004). Öğretmenlerin Kendi Eğitim Felsefelerini İnşa Etmeleri Üzerine. Erzurum, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:L0.
  • Üstüner, M. (2008). Türk İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerinin Eğitim Felsefelerinin Karşılaştırılması. Eurasian Journal Of Educational Research, 33, Pp .177/192.

Türk Eğitim Sistemi İçinde Eğitilmiş Olmanın, İlerlemeci ve Geleneksel Anlayışlar ile Uygulamalar Yönünden Değerlendirilmesi (Malatya İli Örneği)

Year 2013, Volume: 14 Issue: 3, 59 - 78, 07.04.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türk Eğitim Sistemi içinde eğitilmiş olmanın, ilerlemeci ve geleneksel anlayışlar ile uygulamalar yönünden bir değerlendirmesini yapmaktır. Araştırmanın örneklemini, rastgele olarak seçilen İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde görev yapan 43 öğretim elemanı ile Malatya İl Merkezinde görev yapan 51 ilköğretim öğretmeni ve 47 ortaöğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak uzman görüşü alınarak hazırlanmış 56 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Anketin güvenirlik derecesi .96 olarak bulunmuştur. Anket formları örneklem grubuna araştırmacılar tarafından uygulanmıştır. Verilerin analizinde, her bir madde ile ilgili olarak öğretim elemanlarının ve öğretmenlerin görüşlerinin frekans ve yüzdeleri tablo halinde verilmiştir. Görev yaptıkları öğretim kademesi ve mesleki kıdemlerine göre öğretim elemanlarının ve yine aynı değişkenlere göre öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için kay-kare (χ2)testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; okul eğitimi aracılığı ile yetiştirilen bireylerin kendilerine ve topluma yararlı olmaları gerektiği, ancak eğitim sistemine giren kişinin kaliteli bir ürün olarak sistemden çıkamadığı; öğrenciye okuldaki eğitim öğretim etkinlikleriyle teorik ve pratik bilgiler kazandırılmasının gerektiği ancak, bu süreçlerde üst düzey öğrenmelere (analiz, sentez, değerlendirme) ulaşılmada sorunlar olduğu; öğrenci merkezli bir eğitim amaçlanmasına rağmen uygulamalarda öğretmenin aktif olduğu yöntem ve tekniklerden vazgeçilemediği; görev yaptıkları öğretim kademesine göre anket maddelerinin 25’inde öğretim elemanı ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu; mesleki kıdemlerine göre öğretim elemanı ve öğretmen görüşleri arasında genelde anlamlı farklılık olmadığı fakat ankette yer alan altı maddede anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır.

References

  • Alkan, C. (1983). Eğitim Felsefesi. Bursa, Uludağ Üniversitesi Yayınları.
  • Arslan, A. (2001). Felsefeye Giriş. Ankara, Vadi Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (1998). Eğitime Giriş. Ankara, Umut Yayım.
  • Bayrak, C. ve Diğ. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara, PegemA Yayıncılık.
  • Bilir, Ş. (2006). Cumhuriyet Döneminde Dört Türk Felsefecisinin Eğitime Ve Eğitim Sorunlarına Bakışları. Ankara, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1982). Eğitim Düşüncesi Tarihi. Ankara, Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • Büyükdüvenci, S. (1991). Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara, Savaş Yayınları.
  • Cevizci, A. (2011). Eğitim Felsefesi. Ankara, Say Yayınları.
  • Çağlayan, S. (2007). Türk Eğitim Sistemi Üzerinde Etkili Olan Felsefi Akımlar. Sivas, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çilingir, L. (2003). Niçin Felsefe? Ankara, Eliş Yayınları.
  • Duruhan, K. (2004, Temmuz). Türkiye’de okulda geleneksel anlayış ve yöntemlerle insan yetiştirmenin olumsuz etkileri. 13.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Duruhan, K. (2006). Aktif anlayış ve yöntemlerle öğrenci yetiştirme. Bulunduğu eser: A. Solak (Ed.). Felsefe ve Eğitim. Ankara:Hegem Yayınları.
  • Ergün, M. (1999). Eğitim Felsefesi. Ankara, Ocak Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara, PegemA Yayıncılık.
  • Dombaycı, M.A. (2008). Türkiye’de Ortaöğretimde Felsefe Öğretiminin Değerlendirilmesi. Ankara, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Duruhan ve Diğ. (2005). Felsefe Yolunda. Ankara, Hegem&Bilimadamı Yayınları.
  • Gülbahar, G. (2006). Cumhuriyet Dönemi (1920-1950) Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri. Kırıkkale, Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kaya, Ö. (2005). Kimya Eğitiminde Yapılandırıcı Yaklaşım İle Geleneksel Yaklaşımın Karsılaştırılması. Ankara, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Oliva, P. F. (2001). Developing The Curriculum. Usa, Longman.
  • Öztürk, H. (1992). Eğitim Felsefesi. Ankara, Reyhan Ltd.Şti.
  • Sönmez, V. (1991). Eğitim Felsefesi. Ankara, Adım Yayınları.
  • Sönmez, V. (2002). Eğitim felsefesi (6.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2002). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Temel, D. (2010). Orta Öğretim Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefelerini Algılamaları. İstanbul, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tozlu, N. (2012). Eğitim Felsefesi. İzmir, Tibyan Yayıncılık.
  • Tuncel, G. (2004). Öğretmenlerin Kendi Eğitim Felsefelerini İnşa Etmeleri Üzerine. Erzurum, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:L0.
  • Üstüner, M. (2008). Türk İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerinin Eğitim Felsefelerinin Karşılaştırılması. Eurasian Journal Of Educational Research, 33, Pp .177/192.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Kemal Duruhan

Oğuz Gürbüztürk

İsmail Şan

Ezlam Pepeler

Publication Date April 7, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 14 Issue: 3

Cite

APA Duruhan, K., Gürbüztürk, O., Şan, İ., Pepeler, E. (2014). Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 59-78.
AMA Duruhan K, Gürbüztürk O, Şan İ, Pepeler E. Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya). INUJFE. March 2014;14(3):59-78.
Chicago Duruhan, Kemal, Oğuz Gürbüztürk, İsmail Şan, and Ezlam Pepeler. “Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no. 3 (March 2014): 59-78.
EndNote Duruhan K, Gürbüztürk O, Şan İ, Pepeler E (March 1, 2014) Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 3 59–78.
IEEE K. Duruhan, O. Gürbüztürk, İ. Şan, and E. Pepeler, “Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya)”, INUJFE, vol. 14, no. 3, pp. 59–78, 2014.
ISNAD Duruhan, Kemal et al. “Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/3 (March 2014), 59-78.
JAMA Duruhan K, Gürbüztürk O, Şan İ, Pepeler E. Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya). INUJFE. 2014;14:59–78.
MLA Duruhan, Kemal et al. “Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 3, 2014, pp. 59-78.
Vancouver Duruhan K, Gürbüztürk O, Şan İ, Pepeler E. Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya). INUJFE. 2014;14(3):59-78.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.