Öğretmenlik uygulamasında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının beklentileri ve bu beklentilerinin ne
düzeyde karşılanıp karşılanmadığını incelemek amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
çalışma evrenini; 2010-2011 eğitim öğretim yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim
görmekte olan son sınıf öğretmen adayları, örneklemi ise Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim
Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan son sınıf öğretmen
adayları(N=90) oluşturmaktadır. Araştırmada, varolan bir durumu betimlemeyi amaçlayan tarama
modeli bir çalışma yürütülmüştür.Araştırmanın verileri Likert tipi ölçme aracı kullanılarak
toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, t-testi ve Pearson’s r
değerinden yararlanılmıştır. Bu değerlere göre, öğretmen adaylarının beklentileri ve bu beklentilerinin
karşılanma durumları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Cinsiyet ve öğretim türü değişkenine göre
bağımsız t-testine, bakılmıştır. Öğretmen adayları, öğretmenlerden, öğrencilerden, idarecilerden,
danışmanlardan ve öğretmenlik uygulaması dersinden en yüksek düzeyde beklentilerle öğretmenlik
uygulaması sürecine başlamaktadırlar Öğretmen adaylarının tüm alt boyuttaki beklentileri en
yüksek düzeyde olmasına karşılık, beklentilerin karşılanma düzeyi beklenilenin bir alt düzeyinde
gerçekleşmiştir. Beklenti düzeyinin en yüksek olduğu alt boyut öğretmenlik uygulaması dersi iken,
beklentilerin en az düzeyde karşılandığı boyut ise öğrenci olmuştur.
Sosyal Bilgiler öğretmen adayları öğretmenlik uygulaması beklenti beklentilerin karşılanma düzeyi
This study was performed in an attempt to examine the expectations of preservice social studies
teachers in the context of the teaching practice and fulfilment levels of these expectations. While the
population of the study is comprised of the senior class preservice teachers receiving education at
Kırşehir Ahi Evran University during the school year of 2010-2011, the sample is comprised of the
senior class preservice teachers (N=90) receiving education in the Department of Primary Education
Social Studies Teaching of Kırşehir Teachers College. A screening model study, which aims to describe
a present situation, was conducted in the research. The data of the study were collected via a Likerttype
scale. Percentage, frequency, arithmetic mean, t-test and Pearson’s r value were used for the
analysis of the study data. According to these values, the expectations of preservice teachers and
fulfilment levels of these expectations were tried to be revealed. The independent t-test was checked in
accordance with the variable of gender and teaching type. Preservice teachers start the process of
teaching practice with the highest levels of expectations from teachers, students, administrators,
consultants and the lesson of teaching practice. Although the expectations of preservice teachers were
at the highest level in all lower dimensions, the fulfilment level of their expectations was recognised in
a lower dimension than the expected. While teaching became the lower dimension with the highest
level of expectation, student became the dimension where the expectations were fulfilled at the lowest
level
Social Studies Preservice Teachers teaching practice expectation cover the expectations level
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2011 |
Submission Date | December 17, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International