Bu araştırmanın amacı, tahmin-gözlem-açıklama yöntemine
dayalı fen öğretiminin, fen bilimleri dersinde akademik başarı ve öğrenmenin
kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı
deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu il
merkezinde bulunan bir devlet okulunda iki farklı şubede öğrenim gören 64
dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Şubelerden biri deney grubu, diğeri
de kontrol grubu olarak rasgele atanmıştır. Deney grubunda dersler
Tahmin-Gözlem-Açıklama yöntemi doğrultusunda işlenmiştir. Kontrol grubunda
öğretmen merkezli düz anlatım yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak
Uyanık (2014) tarafından geliştirilen Maddeyi Tanıyalım Ünitesi Başarı Testi kullanılmıştır.
Veriler SPSS 21.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Analiz işlemlerinde bağımsız t-testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre,
deney ve kontrol grubunun akademik başarı testi son-test puanları arasında
deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte
deney ve kontrol grubunun kalıcılık testi puanları arasında deney grubu lehine
istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir.
The
aim of this research is to determine the effect of
prediction-observation-explanation method on academic achievement and retention
of learning in science course. Pretest-posttest quasi-experimental design was
used in this study. The study group, comprised 64 4th graders studying
in two different classes at a public school in Kastamonu. One class was
randomly assigned as an experimental group and the other was assigned as a
control group. The achievement test developed by Uyanık (2014) was used as data
collection tool. Data were analyzed using SPSS 21.0 statistical software
package. Independent t-test was used in the analysis process. According to the
obtained results, there were found to be a significant differences between the
experimental group and the control groups’ academic achievement post-test
scores in favor of experimental group. In addition to this, difference between
the experimental and control groups’ retention test scores was determined to be
statistically significant in favor of the experimental group.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 17, 2017 |
Submission Date | August 6, 2017 |
Acceptance Date | September 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International