Bu çalışmanın amacı yatılı bölge ortaokulu öğrenci ve öğretmenlerinin okul-aile iletişimine ilişkin bakış açılarını incelemektir. Çalışma nitel araştırma yönteminin fenomenoloji desenine göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 yılının bahar döneminde Niğde ili Ulukışla ilçesinde yatılı bölge ortaokulunun farklı sınıflarında öğrenim gören, farklı aile yapısına sahip, farklı cinsiyette ve başarı düzeyinde altı öğrenci ve farklı disiplinlerden, farklı yaş seviyesinde ve farklı aile iletişimine sahip üç öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler, betimsel ve içerik analiz türü ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğrenci ve öğretmenlerin okul-aile iletişimini öğrencilerin eğitim ve öğretim faaliyetlerinin desteklenmesi olarak algıladıkları anlaşılmıştır. Öğrenciler ve öğretmenler tarafından en çok dile getirilen iletişim kaynakları; telefonla görüşme, veli toplantısı, aile ziyareti ve telefon mesajdır. Araştırmada öğrencilerin iletişim kurmaya istekli oldukları ve akademik başarı konusunda iletişim kurdukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin ise öğrencilerin akademik başarısının yanı sıra öğrenci sorunları ve maddi konularda iletişim kurdukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin akademik başarı, sosyal etkinlikler ve ev yaşantısı konularında iletişim kurulmasını istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Aile-okul iletişiminde yaşanan sorunlar ile ilgili olarak her iki katılımcı grupta da ortak olan görüşler; uzaklık, uygun görüşme zamanı, ailenin ilgisizliği ve ekonomik şartlardır. Katılımcılar çözüm önerisi olarak aile ziyaretlerinin gerçekleştirilmesini, sosyal etkinliklerin düzenlenmesini, velinin ilgisinin artırılmasını ve farklı iletişim kaynaklarının kullanılmasını önermişlerdir. Araştırma bulguları ve sınırlılığından hareketle okul-aile iletişiminin artırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to examine the opinions of boarding district secondary school students and teachers on school-family communication. The study was carried out according to the phenomenology of the qualitative research method. The participants consisted of six students and three teachers. Students were from the different family structure, gender and academic achievement level. Students also studied in different classes of the boarding district secondary school in a district of central anatolia region in the spring term of 2018-2019. On the other hand, teachers were from the different disciplines, age levels and family communication. Semi-structured interview was employed as data collection tool. The data obtained from the interviews were analyzed with descriptive and content analysis. In the study, it was understood that students and teachers perceived school-family communication as supporting students' education and teaching activities. The most cited sources of communication by students and teachers; telephone conversation, parent meeting, family visit and telephone message. In the study, it was determined that the students are willing to communicate and they communicate about academic achievement. Teachers, on the other hand, were found to communicate with students' academic achievement as well as student problems and financial issues. In addition, it was concluded that the teachers wanted to communicate about academic success, social activities and home life. The common opinions of both participating groups regarding the problems in family-school communication; distance, suitable meeting time, family apathy and economic conditions. Participants suggested carrying out family visits, organizing social events, increasing the parents' interest and using different communication sources as a solution proposal. Based on the findings and limitations of the research, suggestions were made to increase the school-family communication.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | October 13, 2020 |
Acceptance Date | February 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International