21. yy becerileri ile bu becerilerin gelişiminde rol alan sosyobilimsel konular (SBK), güncel fen bilimleri öğretim programı ve öğretmen yetiştirme programında doğrudan yer almaktadır. Eğitime SBK entegrasyonun, bilim okuryazarlığı ile üst düzey bilgi ve becerilerin geliştirilmesine potansiyel katkı sağlaması bakımından “Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular” adlı eser bu çalışmada incelenmiştir. Doç. Dr. Murat Genç editörlüğünde, basılı ve e-kitap olarak yayınlanan bu akademik kitap, xviii+422 sayfadan ve 16 farklı bölümden oluşmaktadır. Kitabın hedef kitlesi, fen öğretiminde rol alan öğretmen, öğretmen adayı, akademisyen ve araştırmacılardır. Kitabın bölüm içerikleri, alanında uzman 20 araştırmacı tarafından yapılandırılmıştır. Bu kitap, okuyucuya hem teorik bilimsel bilgi edinme, hem de uygulama örnekleri ve önerileri ile SBK bağlamında fen eğitimini destekleme, deneyimleme ve farklı bakış açıları kazandırma fırsatları sunması bakımından önemli yol gösterici bir kaynaktır. Kitabın yeni basımı için, SBK öğretimine özgü pedagojik alan bilgisi teması kapsamında farklı disiplinler ve farklı eğitim kademelerine yönelik yeni bölüm başlıklarının eklenmesi önerilebilir.
Socio-scientific issues (SSI) that play a role in the development of twenty-first-century skills are directly included in the renewed science curriculum and science teacher training program in Turkey. In terms of the potential contribution of SSI integration to the development of science literacy and high-level knowledge and skills in education, the book titled
“Socio-Scientific Issues from Theory to Practice” was reviewed in this study. This academic book prepared under the editorship of Assoc. Prof. Murat Genç and published in print and as an e-book consists of xviii+422 pages and 16 chapters. The target audience of the book consists of teachers, prospective and pre-service teachers, academicians and researchers in the field of science teaching. The chapter contents of the book have been structured by 20 researchers who are experts in their field. This book provides the reader with opportunities of supporting, experiencing science education and providing with a new point of view in the context of SSI with examples and recommendations. It provides not only obtaining theoretical scientific knowledge but also implementing it. In the new publication of the book, it can be suggested that the book may be enriched by adding new chapter titles in the scope of pedagogical
content knowledge towards SSI teaching for different disciplines and different education levels.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | April 14, 2021 |
Acceptance Date | June 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International