Sosyal katılım, bireylerin toplumun geleceğini ve koşullarını iyileştirmek maksadıyla gönüllü hizmet faaliyetlerine katılmasıdır. Sosyal bilgiler dersi açısından sosyal katılım becerisi, toplumun yetiştirmek istediği birey yapısı açısından önemli bir noktadadır. Bu nedenle yapılan bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının sosyal katılma yönelik düşüncelerini belirlemektedir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılında bir devlet üniversitesinde, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören ve herhangi bir sivil toplum kuruluşunda veya üniversite topluluklarında aktif olarak faaliyet gösteren 6 Sosyal Bilgiler öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji tarama deseni kullanılmıştır ve veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen görüşme verilerin MAXQDA 12 paket programı ile içerik analizleri yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, sosyal bilgiler öğretmenleri sosyal katılımı bir kuruluşta veya toplulukta etkin olarak yer almak olarak tanımlarken; katılım haklarında, en fazla temel haklar, ifade özgürlüğü ve seçme ve seçilme belirtilmiştir. Sosyal katılım ile bireylerin düşüncelerini özgürce ifade etmesi açısından önemine vurgu yapmışlardır. Ve sosyal katılımı seminerler ve konferanslar, nitelikli eğitim, teşvik edici aktivitelerin destekleyeceğini ifade ederken sivil toplum kuruluşlarına katılma motivasyonlarını ise topluma hizmet ve duygusal tatminlik olduğunu ifade etmişlerdir
Social participation is the participation of individuals in voluntary service activities in order to improve the future and conditions of society. In terms of social studies course, social participation skill is an important point in terms of the individual structure that society wants to raise. Therefore, the purpose of this study is to determine the thoughts of pre-service social studies teachers about social participation. The study was conducted with 6 pre-service social studies teachers who were studying in the Department of Social Studies Education at a state university in the 2021-2022 academic year and were actively involved in any non-governmental organization or university community. Phenomenology survey design, one of the qualitative research methods, was used in the study and a semi-structured interview form prepared by the researcher was used as a data collection tool. Content analysis of the interview data was conducted with MAXQDA 12 package program. According to the findings of the study, social studies teachers defined social participation as taking an active part in an organization or community, and the rights of participation were mostly mentioned as fundamental rights, freedom of expression, and the right to vote and be elected. They emphasized the importance of social participation for individuals to express their thoughts freely. They also stated that seminars and conferences, quality education, incentive activities would support social participation, while their motivation to participate in non-governmental organizations was service to society and emotional satisfaction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | June 26, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Submission Date | May 2, 2023 |
Acceptance Date | June 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International