Çalışmanın amacı, matematik dersinde kaygının nedenleri ve hangi dönemde ortaya çıktığının belirlenmesidir. Çalışma, nitel ve nicel verilerin birlikte toplandığı ve çözümlendiği karma yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği 2., 3. ve 4. sınıfta okuyan toplam 156 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Matematikte Kaygıya Yönelik Görüşme Formu” ve Biber (2012) tarafından geliştirilmiş “Matematik Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilirken nicel veriler t-testi ile analiz edilmiştir. Sonuçta, öğrencilerin kaygı düzeylerinin sınıflara göre anlamlı olmadığı, ancak yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin ilkokul öğretmenlerinin kaygı düzeyleri ile yakından ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmen tutumunun yaşantıları etkilediği ve öğretim yöntemlerinin matematiğe karşı olan tutumlarını doğrudan etkilediğini sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of the
study is to determine the causes of anxiety in mathematics lessons and during
which periods this anxiety occurs. This study has been conducted through using mixed
method, in which qualitative and quantitative data are collected and analyzed
together. The study group consists of 156 students, who are 2nd, 3rd3
and 4th graders studying at the department of Classroom Teaching of
the Faculty of Education in Ondokuz Mayıs University. The data collection tools
of the research are the ‘’Interview Form for Anxiety in Mathematics’’, which
was developed by researchers, and thr ‘’Mathematics Anxiety Scale’’, which was
developed by Biber (2012). Qualitative data were analyzed through content
analysis method, whereas quantitative data were analyzed through t-test. The
results suggest that the anxiety level of students is not significant based on
what grade they are; however the interviews indicate that primary school
teachers are closely associated with the anxiety level of students. Moreover,
it was also found out that the attitude of the teacher influences students’
lives and teaching methods directly affect students’ attitude towards mathematics.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 2 |