Research Article
BibTex RIS Cite

Comparing country images of Japan and China

Year 2011, Volume: 40 Issue: 2, 267 - 277, 11.12.2010

Abstract

Country image is a powerful variable that can be used to gain competitive advantage in international marketing. This article examines the images of developed country, Japan, and a developing country, China, in terms of country of origin. The purpose of this study is to compare Turkish consumers’ image perceptions toward Japan and China in order to examine whether consumer perceptions toward products made in Japan differs from the perceptions of the products made in China. The sample consists of 600 respondents, each 300 evaluating Japan’s and China’s images. The findings of the study provide important insights about Turkish consumers’ perceptions toward Japan and China sourced products. 

Ülke imajı: Japonya ve Çin’in ülke imajları açısından karşılaştırılması

Year 2011, Volume: 40 Issue: 2, 267 - 277, 11.12.2010

Abstract

Ülke imajı uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamada kullanılan güçlü bir değişkendir. Çalışmada, gelişmiş ülke Japonya ile gelişmekte olan ülke Çin, ülke orijinleri bakımından incelenmektedir. Araştırmanın amacı, Türk tüketicilerinin Japonya ve Çin’e ilişkin ülke imajı algılarını kıyaslayarak tüketicilerin Japonya’da üretilen ürünlere ilişkin algıları ile Çin’de üretilen ürünlere ilişkin algıları arasındaki farklılıkları test etmektir. Araştırmanın örneği, Japon ve Çin’i değerlendiren 300’er kişi olmak üzere toplam 600 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın sonuçları Türk tüketicilerinin Japonya ve Çin’in ülke imajlarına ilişkin algıları hakkında önemli bilgiler sağlamaktadır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Marketing and Marketing Research
Authors

Kemal Kurtuluş This is me

Zehra Bozbay

Publication Date December 11, 2010
Published in Issue Year 2011 Volume: 40 Issue: 2

Cite

APA Kurtuluş, K., & Bozbay, Z. (2010). Ülke imajı: Japonya ve Çin’in ülke imajları açısından karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 40(2), 267-277.
AMA Kurtuluş K, Bozbay Z. Ülke imajı: Japonya ve Çin’in ülke imajları açısından karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. December 2010;40(2):267-277.
Chicago Kurtuluş, Kemal, and Zehra Bozbay. “Ülke imajı: Japonya Ve Çin’in ülke Imajları açısından karşılaştırılması”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 40, no. 2 (December 2010): 267-77.
EndNote Kurtuluş K, Bozbay Z (December 1, 2010) Ülke imajı: Japonya ve Çin’in ülke imajları açısından karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 40 2 267–277.
IEEE K. Kurtuluş and Z. Bozbay, “Ülke imajı: Japonya ve Çin’in ülke imajları açısından karşılaştırılması”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 2, pp. 267–277, 2010.
ISNAD Kurtuluş, Kemal - Bozbay, Zehra. “Ülke imajı: Japonya Ve Çin’in ülke Imajları açısından karşılaştırılması”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 40/2 (December 2010), 267-277.
JAMA Kurtuluş K, Bozbay Z. Ülke imajı: Japonya ve Çin’in ülke imajları açısından karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2010;40:267–277.
MLA Kurtuluş, Kemal and Zehra Bozbay. “Ülke imajı: Japonya Ve Çin’in ülke Imajları açısından karşılaştırılması”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 2, 2010, pp. 267-7.
Vancouver Kurtuluş K, Bozbay Z. Ülke imajı: Japonya ve Çin’in ülke imajları açısından karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2010;40(2):267-7.