Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Mezun Hemşirelerin İşe Hazır oluşlukları ile Bakım Davranışları Arasındaki İlişki

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 46 - 59, 29.08.2024

Öz

Amaç: Araştırma, yeni mezun hemşirelerin işe hazır oluşlukları ile bakım davranışları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı bu araştırma İstanbul’daki yataklı tedavi kurumlarında görev yapan 245 yeni mezun hemşire ile gerçekleştirildi. Araştırma verileri kartopu örnekleme yöntemi ile çevrimiçi ulaşılan hemşirelerden Aralık 2022-Şubat 2023 tarihleri arasında toplandı. Verilerin toplanmasında ‘‘Tanıtıcı Bilgi Formu’’, “Yeni Mezun Hemşirelerde İşe Hazır Olma Ölçeği” ve ‘‘Bakım Davranışları Ölçeği-24’’ kullanıldı. Veriler SPSS 26 paket programında, tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t testi, Kruskall Wallis testi, tek yönlü varyans analizi ve Sperman Brown Korelasyon kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Katılımcıların Yeni Mezun Hemşirelerde İşe Hazır Olma Ölçeği puan ortalaması 7,44±0,72; Bakım Davranışları Ölçeği-24 puan ortalaması ise 5,31±0,48’dir. Yeni Mezun Hemşirelerde İşe Hazır Olma Ölçeği ile Bakım Davranışları Ölçeği-24 toplam puanları arasında zayıf düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki saptandı (r=0,497; p<0,05).
Sonuç: Yeni mezun hemşirelerin, işe hazır oluşlukları ile bakım davranışları algılarının yüksek düzeyde olduğu ve işe hazır olma durumları arttıkça bakım davranışlarının da iyileşme eğiliminde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • 1 Alyateem, S., & Al-Ola, L. M. H. A. (2022). Readiness for Practice of Graduates of Jordanian Nursing Colleges from Clinical Nursing Leader’s Perspective. Eastern Journal of Healthcare, 2(1), 58-64. https://doi.org/10.31557/ejhc.2022.2.1.58-64
  • 2 Aydınlı, A., Uyan, T. K., & Ağralı, H. (2024). Hemşirelerin Sosyal Medyada Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ile Bakım Davranışları Arasındaki İlişki. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 15(1), 81-91.
  • 3 Aydogan, Y., & Ulupinar, S. (2020). Determining the learning needs of new graduated nurses working in inpatient care institutions. Nurse Education Today, 92, 104510. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104510
  • 4 Bennett, L., Grimsley, A., Grimsley, L. & Rodd, J. (2017). The gap between nursing education and clinical skills. The Journal of the Association of Black Nursing Faculty, 28(4), 96-102.
  • 5 Bulut, S., & Kızılırmak, H. (2022). Covıd-19 yoğun bakım ünitesinde çalışan hemşirelerin profesyonel değerleri ve bakım davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 10(1), 241-254. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1010517
  • 6 Caballero, C. L., Walker, A., & Fuller-Tyszkiewicz, M. (2011). The Work Readiness Scale (WRS): Developing a measure to assess work readiness in college graduates. Journal of teaching and learning for graduate employability, 2(1), 41-54. https://doi.org/10.21153/jtlge2011vol2no1art552
  • 7 Charette, M., McKenna, L. G., Deschênes, M. F., Ha, L., Merisier, S., & Lavoie, P. (2020). New graduate nurses’ clinical competence: a mixed methods systematic review. Journal of Advanced Nursing, 76(11), 2810-2829. https://doi.org/10.1111/jan.14487
  • 8 Cheruiyot, J. C., & Brysiewicz, P. (2019). Nurses’ perceptions of caring and uncaring nursing encounters in inpatient rehabilitation settings in South Africa: A qualitative descriptive study. International Journal of Africa Nursing Sciences, 11, 100160.
  • 9 Cho, S. H., Lee, J. Y., Mark, B. A., & Yun, S. C. (2012). Turnover of new graduate nurses in their first job using survival analysis. Journal of Nursing Scholarship, 44(1), 63-70. https://doi.org/10.1111/j.1547-5069.2011.01428.x
  • 10 Çelik, B., & Cerit, E. (2023). Hemşirelerin Kişilik Özelliklerinin ve İşe Bağlı Stres Düzeylerinin Bakım Davranışlarına Etkisi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 10(3), 788-801. https://doi.org/10.21020/husbfd.1184163
  • 11 Deniz, M., İyi, Z., & Akkuş, Y. (2023). Covıd-19 pandemisinde hemşirelerin izolasyon önlemlerinin ve bakım davranışlarının belirlenmesi. Selçuk Sağlık Dergisi, 4(2), 206-220.
  • 12 Duchscher, J. B. (2008). A process of becoming: The stages of new nursing graduate professional role transition. The Journal of Continuing Education in Nursing, 39(10), 441-450. https://doi.org/10.3928/00220124-20081001-03
  • 13 Dudley, M., Khaw, D., Botti, M., & Hutchinson, A. F. (2020). The relationship between the undergraduate clinical learning environment and work readiness in new graduate nurses: A pre-post survey study. Nurse Education Today, 94, 104587.
  • 14 Gümüşoğlu F., & Tambağ H. (2023). Hemşirelerin Yaşlı Hastalara Karşı Tutumları ve Bakım Davranışlarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 10(3), 256-263.
  • 15 Hyun, A., Tower, M., & Turner, C. (2020). Exploration of the expected and achieved competency levels of new graduate nurses. Journal of Nursing Management, 28(6), 1418-1431. https://doi.org/10.1111/jonm.13105
  • 16 Jeffery, J., Rogers, S., Redley, B., & Searby, A. (2023). Nurse manager support of graduate nurse development of work readiness: An integrative review. Journal of clinical nursing, 32(17-18), 5712-5736.
  • 17 Kajander‐Unkuri, S., Koskinen, S., Brugnolli, A., Cerezuela Torre, M., Elonen, I., Kiele, V., ... & Leino‐Kilpi, H. (2020). The level of competence of graduating nursing students in 10 European countries—Comparison between countries. Nursing open, 8(3), 1048-1062. https://doi.org/10.1002/nop2.712
  • 18 Karahan, Y. D. D. A., Törüner, Y. D. D. E. K., Abbasoğlu, Ö. G. A., & Ceylan, H. A. (2012). Yeni mezun hemşirelerin hemşirelik becerilerinde yetkinlikleri ile ilgili algıları. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 19(1), 62-72.
  • 19 Kovner, C. T., Brewer, C. S., Fatehi, F., & Katigbak, C. (2014). Changing trends in newly licensed RNs. AJN The American Journal of Nursing, 114(2), 26-34. https://doi.org/10.1097/01.NAJ.0000443767.20011.7f
  • 20 Kurşun, Ş., Kanan, N. (2012). Bakım Davranışları Ölçeği24’ün türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 15(4): 229235
  • 21 Labrague, L. J., & De los Santos, J. A. A. (2020). Transition shock and newly graduated nurses' job outcomes and select patient outcomes: A cross‐sectional study. Journal of Nursing Management, 28(5), 1070-1079. https://doi.org/10.1111/jonm.13033
  • 22 Labrague, L. J., McEnroe‐Petitte, D. M., Papathanasiou, I. V., Edet, O. B., Arulappan, J., & Tsaras, K. (2017). Nursing students' perceptions of their own caring behaviors: a multicountry study. International Journal of Nursing Knowledge, 28(4), 225-232.
  • 23 Laflamme, J., & Hyrkas, K. (2020). New graduate orientation evaluation: Are there any best practices out there?: A scoping review. Journal for Nurses in Professional Development, 36(4), 199-212.
  • 24 Lee H. Y., Hsu M. T., Li P. L., Sloan R. S. (2013). ‘Struggling to be an insider’: A phenomenological design of new nurses’ transition. Journal of Clinical Nursing, 22(5-6), 789-797. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2012.04189.x
  • 25 Li, J., Huang, Y., Fong, D. Y. T., Chen, J., & Song, Y. (2022). Work readiness: Its determinants and association with work‐related outcomes among new graduate nurses. Journal of Nursing Management, 30(7), 2968-2981. https://doi.org/10.1111/jonm.13691
  • 26 Li, J., Gong, Y., Chen, J., Wu, X., Qiu, W., & Song, Y. (2020). Psychometric properties assessment of Chinese version of work readiness scale for graduate nurses (WRS-GN) and associated factors of work readiness: two cross-sectional studies. Nurse Education Today, 89, 104416.
  • 27 Li, Z., Cao, J., Wu, X., Li, F., & Zhu, C. (2020). Intention to leave among newly graduated nurses: A descriptive, multicenter study. Journal of Advanced Nursing, 76(12), 3429-3439. https://doi.org/10.1111/jan.14545
  • 28 Ma, F., Zhu, Y., Liu, L., & Liu, Y. (2023). Mediating effects of core competence between the transition shock and work readiness of newly graduated nurses in cancer hospitals: A cross-sectional study. Nurse Education Today, 125, 105793.
  • 29 Ma, W., Jiang, Y., Liang, T., Zhang, H., & Ma, F. (2021). Newly graduated nurses' perceptions of work environment: A cross‐sectional study in China. International Journal of Nursing Practice, 27(6), e12929. https://doi.org/10.1111/ijn.12929
  • 30 Maria, H. S. Y., Mei, W. L., & Stanley, L. K. K. (2020). The transition challenges faced by new graduate nurses in their first year of professional experience. GSTF Journal of Nursing and Health Care (JNHC), 5(1). 1-7.
  • 31 Monagle, J. L., Lasater, K., Stoyles, S., & Dieckmann, N. (2018). New graduate nurse experiences in clinical judgment: What academic and practice educators need to know. Nursing Education Perspectives, 39(4), 201-207.
  • 32 Mutlu, S., & Yılmaz, E. (2021). Cerrahi Alanlarda Çalışan Hemşirelerde Örgütsel Sinizmin Bakım Davranışları ve Çalışma Yaşam Kalitesine Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(4), 635-643. https://doi.org/10.34087/cbusbed.896919
  • 33 Özen Bekar E, & Gökoğlan E. (2022). Yeni Hemşirelerin Yaşadıkları Sorunlar ve İş Stres Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 9(2), 149-155.
  • 34 Özkan, Ü. F. (2022). Covid-19 Salgını Sürecinde İntörn Hemşirelerde Genel Özyeterlilik ve Mesleki Hazıroluşluk Durumu. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri, 8(16), 79-92.
  • 35 Parker, V., Giles, M., Lantry, G., & McMillan, M. (2014). New graduate nurses' experiences in their first year of practice. Nurse Education Today, 34(1), 150-156. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2012.07.003
  • 36 Patterson, E. E., Boyd, L., & Mnatzaganian, G. (2017). The impact of undergraduate clinical teaching models on the perceptions of work-readiness among new graduate nurses: A cross sectional study. Nurse Education Today, 55, 101-106.
  • 37 Sandler, M. (2018). Why are new graduate nurses leaving the profession in their first year of practice and how does this impact on ED nurse staffing? A rapid review of current literature and recommended reading. Canadian Journal of Emergency Nursing, 41(1), 23-24.
  • 38 Sarafis, P., Rousaki, E., Tsounis, A., Malliarou, M., Lahana, L., Bamidis, P., ... & Papastavrou, E. (2016). The impact of occupational stress on nurses’ caring behaviors and their health related quality of life. BMC Nursing, 15(1), 1-9. https://doi.org/10.1186/s12912-016-0178-y
  • 39 Sert, H., Gulbahar Eren, M., & Ucgul, K. (2024). Occupational fatigue, compassion competence and caring behaviours of intensive care nurses: A structural equation modelling approach. Nursing in Critical Care. https://doi.org/10.1111/nicc.13027
  • 40 Tarhan, M., Doğan, P., Yaman, R., & Dişci, R. (2019). Yeni mezun hemşirelerin tıbbi hata ve risklere yönelik farkındalıklarının arttırılmasında bir yöntem: Ufak tefek hatalar odası. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 6(3):196-206.
  • 41 Tarhan, M., & Yıldırım, A. (2021). Bir Ölçek Geliştirme Çalışması: Hemşirelikte Geçiş Şoku Ölçeği. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 3(1), 7-14.
  • 42 Tarhan, M., Doğan, P., & Kürklü, A. (2022). The relationship between nurse–nurse collaboration and work readiness among new graduate nurses. Nursing Forum, 57(6), 1104-1110. https://doi.org/10.1111/nuf.12795
  • 43 Türk, G., Adana, F., Erol, F., Akyıl, R. Ç., & Taşkıran, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçme nedenleri ile bakım davranışları algısı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 1-10.
  • 44 Ubas-Sumagasyay, N. A., & Oducado, R. M. (2020). Perceived competence and transition experience of new graduate Filipino nurses. Jurnal Keperawatan Indonesia, 23(1), 48-63.
  • 45 Ulupınar, S., & Şen, Y. (2022). Yeni mezun hemşirelerin mesleğe uyum süreci: beklentiler ve gerçekler. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 9(3), 515-521.
  • 46 Urban, R. W., & Barnes, D. M. (2020). Transition to practice: The lived experience of new graduate nurses in early solo flight. Journal for Nurses in Orofessional Development, 36(2), 74-81. https://doi.org/10.1097/NND.0000000000000608
  • 47 Walker, A., Storey, K. M., Costa, B. M., & Leung, R. K. (2015). Refinement and validation of the Work Readiness Scale for graduate nurses. Nursing Outlook, 63(6), 632-638. https://doi.org/10.1016/j.outlook.2015.06.001
  • 48 Wells-Beede, E., Sharpnack, P., Gruben, D., Klenke-Borgmann, L., Goliat, L., & Yeager, C. (2023). A scoping review of nurse educator competencies: Mind the gap. Nurse Educator, 48(5), 234-239. https://doi.org/10.1097/nne.0000000000001376
  • 49 Wolff, A. C., Pesut, B., & Regan, S. (2010). New graduate nurse practice readiness: Perspectives on the context shaping our understanding and expectations. Nurse Education Today, 30(2), 187-191.
  • 50 Woo, M. W. J., & Newman, S. A. (2020). The experience of transition from nursing students to newly graduated registered nurses in Singapore. International journal of nursing sciences, 7(1), 81-90.
  • 51 Wu, Y., Larrabee, J. H., & Putman, H. P. (2006). Caring behaviors inventory: A reduction of the 42-item instrument. Nursing research, 55(1), 18-25.
  • 52 Yıldız, A., & Aslan, M. (2021). Yeni Mezun Hemşirelerde İşe Hazır Olma Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), 70-80.
  • 53 Yıldız, E., & Karagözoğlu, Ş. (2024). Ağırlıklı Olarak Uzaktan Eğitim Alan Mezuniyet Aşamasındaki Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Hazır Oluşluk ve Algılanan Stres Düzeylerinin Belirlenmesi: Tanımlayıcı Çalışma. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 16(1), 178-186.
  • 54 Yiğit, H., Enç, N., & Türen, S. (2024). Dahili Yoğun Bakımlarda Çalışan Hemşirelerin Bireyselleştirilmiş Bakım ve Bakım Kalitesi Algılama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 74-88. https://doi.org/10.61535/bseusbfd.1320616.

Relationship Between Work Readiness and Caring Behaviors of Newly Graduated Nurses

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 46 - 59, 29.08.2024

Öz

Objective: The research was conducted to examine the relationship between the work readiness and caring behaviours among newly graduated nurses.
Method: This descriptive and correlational study was conducted with 245 newly graduated nurses working in inpatient treatment institutions in Istanbul. The research data were collected online from nurses reached by snowball sampling method between December 2022 and February 2023. The data were collected using the "Introductory Information Form," "Work Readiness Scale in New Graduated Nurses" and "Caring Behaviors Inventory-24". The data were evaluated using descriptive statistics, independent-samples t test, Kruskall Wallis test, One Away ANOVA, and Spearman Brown Correlation in the SPSS 26 package program.
Results: The average score of participants on the Work Readiness Scale in New Graduated Nurses was 7.44±0.72; and the average score on the Caring Behaviors Inventory-24 was 5.31±0.48. It was found that there was a weak and positive significant relationship between the Work Readiness Scale in New Graduated Nurses and the total scores of the Caring Behaviors Inventory-24 (r=0.497; p<0.05).
Conclusion: It was concluded that the job readiness of newly graduated nurses is at a high level, their perceptions of care quality are high, and as their job readiness increases, there is a tendency for improvement in care behaviors.

Kaynakça

  • 1 Alyateem, S., & Al-Ola, L. M. H. A. (2022). Readiness for Practice of Graduates of Jordanian Nursing Colleges from Clinical Nursing Leader’s Perspective. Eastern Journal of Healthcare, 2(1), 58-64. https://doi.org/10.31557/ejhc.2022.2.1.58-64
  • 2 Aydınlı, A., Uyan, T. K., & Ağralı, H. (2024). Hemşirelerin Sosyal Medyada Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ile Bakım Davranışları Arasındaki İlişki. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 15(1), 81-91.
  • 3 Aydogan, Y., & Ulupinar, S. (2020). Determining the learning needs of new graduated nurses working in inpatient care institutions. Nurse Education Today, 92, 104510. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104510
  • 4 Bennett, L., Grimsley, A., Grimsley, L. & Rodd, J. (2017). The gap between nursing education and clinical skills. The Journal of the Association of Black Nursing Faculty, 28(4), 96-102.
  • 5 Bulut, S., & Kızılırmak, H. (2022). Covıd-19 yoğun bakım ünitesinde çalışan hemşirelerin profesyonel değerleri ve bakım davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 10(1), 241-254. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1010517
  • 6 Caballero, C. L., Walker, A., & Fuller-Tyszkiewicz, M. (2011). The Work Readiness Scale (WRS): Developing a measure to assess work readiness in college graduates. Journal of teaching and learning for graduate employability, 2(1), 41-54. https://doi.org/10.21153/jtlge2011vol2no1art552
  • 7 Charette, M., McKenna, L. G., Deschênes, M. F., Ha, L., Merisier, S., & Lavoie, P. (2020). New graduate nurses’ clinical competence: a mixed methods systematic review. Journal of Advanced Nursing, 76(11), 2810-2829. https://doi.org/10.1111/jan.14487
  • 8 Cheruiyot, J. C., & Brysiewicz, P. (2019). Nurses’ perceptions of caring and uncaring nursing encounters in inpatient rehabilitation settings in South Africa: A qualitative descriptive study. International Journal of Africa Nursing Sciences, 11, 100160.
  • 9 Cho, S. H., Lee, J. Y., Mark, B. A., & Yun, S. C. (2012). Turnover of new graduate nurses in their first job using survival analysis. Journal of Nursing Scholarship, 44(1), 63-70. https://doi.org/10.1111/j.1547-5069.2011.01428.x
  • 10 Çelik, B., & Cerit, E. (2023). Hemşirelerin Kişilik Özelliklerinin ve İşe Bağlı Stres Düzeylerinin Bakım Davranışlarına Etkisi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 10(3), 788-801. https://doi.org/10.21020/husbfd.1184163
  • 11 Deniz, M., İyi, Z., & Akkuş, Y. (2023). Covıd-19 pandemisinde hemşirelerin izolasyon önlemlerinin ve bakım davranışlarının belirlenmesi. Selçuk Sağlık Dergisi, 4(2), 206-220.
  • 12 Duchscher, J. B. (2008). A process of becoming: The stages of new nursing graduate professional role transition. The Journal of Continuing Education in Nursing, 39(10), 441-450. https://doi.org/10.3928/00220124-20081001-03
  • 13 Dudley, M., Khaw, D., Botti, M., & Hutchinson, A. F. (2020). The relationship between the undergraduate clinical learning environment and work readiness in new graduate nurses: A pre-post survey study. Nurse Education Today, 94, 104587.
  • 14 Gümüşoğlu F., & Tambağ H. (2023). Hemşirelerin Yaşlı Hastalara Karşı Tutumları ve Bakım Davranışlarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 10(3), 256-263.
  • 15 Hyun, A., Tower, M., & Turner, C. (2020). Exploration of the expected and achieved competency levels of new graduate nurses. Journal of Nursing Management, 28(6), 1418-1431. https://doi.org/10.1111/jonm.13105
  • 16 Jeffery, J., Rogers, S., Redley, B., & Searby, A. (2023). Nurse manager support of graduate nurse development of work readiness: An integrative review. Journal of clinical nursing, 32(17-18), 5712-5736.
  • 17 Kajander‐Unkuri, S., Koskinen, S., Brugnolli, A., Cerezuela Torre, M., Elonen, I., Kiele, V., ... & Leino‐Kilpi, H. (2020). The level of competence of graduating nursing students in 10 European countries—Comparison between countries. Nursing open, 8(3), 1048-1062. https://doi.org/10.1002/nop2.712
  • 18 Karahan, Y. D. D. A., Törüner, Y. D. D. E. K., Abbasoğlu, Ö. G. A., & Ceylan, H. A. (2012). Yeni mezun hemşirelerin hemşirelik becerilerinde yetkinlikleri ile ilgili algıları. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 19(1), 62-72.
  • 19 Kovner, C. T., Brewer, C. S., Fatehi, F., & Katigbak, C. (2014). Changing trends in newly licensed RNs. AJN The American Journal of Nursing, 114(2), 26-34. https://doi.org/10.1097/01.NAJ.0000443767.20011.7f
  • 20 Kurşun, Ş., Kanan, N. (2012). Bakım Davranışları Ölçeği24’ün türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 15(4): 229235
  • 21 Labrague, L. J., & De los Santos, J. A. A. (2020). Transition shock and newly graduated nurses' job outcomes and select patient outcomes: A cross‐sectional study. Journal of Nursing Management, 28(5), 1070-1079. https://doi.org/10.1111/jonm.13033
  • 22 Labrague, L. J., McEnroe‐Petitte, D. M., Papathanasiou, I. V., Edet, O. B., Arulappan, J., & Tsaras, K. (2017). Nursing students' perceptions of their own caring behaviors: a multicountry study. International Journal of Nursing Knowledge, 28(4), 225-232.
  • 23 Laflamme, J., & Hyrkas, K. (2020). New graduate orientation evaluation: Are there any best practices out there?: A scoping review. Journal for Nurses in Professional Development, 36(4), 199-212.
  • 24 Lee H. Y., Hsu M. T., Li P. L., Sloan R. S. (2013). ‘Struggling to be an insider’: A phenomenological design of new nurses’ transition. Journal of Clinical Nursing, 22(5-6), 789-797. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2012.04189.x
  • 25 Li, J., Huang, Y., Fong, D. Y. T., Chen, J., & Song, Y. (2022). Work readiness: Its determinants and association with work‐related outcomes among new graduate nurses. Journal of Nursing Management, 30(7), 2968-2981. https://doi.org/10.1111/jonm.13691
  • 26 Li, J., Gong, Y., Chen, J., Wu, X., Qiu, W., & Song, Y. (2020). Psychometric properties assessment of Chinese version of work readiness scale for graduate nurses (WRS-GN) and associated factors of work readiness: two cross-sectional studies. Nurse Education Today, 89, 104416.
  • 27 Li, Z., Cao, J., Wu, X., Li, F., & Zhu, C. (2020). Intention to leave among newly graduated nurses: A descriptive, multicenter study. Journal of Advanced Nursing, 76(12), 3429-3439. https://doi.org/10.1111/jan.14545
  • 28 Ma, F., Zhu, Y., Liu, L., & Liu, Y. (2023). Mediating effects of core competence between the transition shock and work readiness of newly graduated nurses in cancer hospitals: A cross-sectional study. Nurse Education Today, 125, 105793.
  • 29 Ma, W., Jiang, Y., Liang, T., Zhang, H., & Ma, F. (2021). Newly graduated nurses' perceptions of work environment: A cross‐sectional study in China. International Journal of Nursing Practice, 27(6), e12929. https://doi.org/10.1111/ijn.12929
  • 30 Maria, H. S. Y., Mei, W. L., & Stanley, L. K. K. (2020). The transition challenges faced by new graduate nurses in their first year of professional experience. GSTF Journal of Nursing and Health Care (JNHC), 5(1). 1-7.
  • 31 Monagle, J. L., Lasater, K., Stoyles, S., & Dieckmann, N. (2018). New graduate nurse experiences in clinical judgment: What academic and practice educators need to know. Nursing Education Perspectives, 39(4), 201-207.
  • 32 Mutlu, S., & Yılmaz, E. (2021). Cerrahi Alanlarda Çalışan Hemşirelerde Örgütsel Sinizmin Bakım Davranışları ve Çalışma Yaşam Kalitesine Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(4), 635-643. https://doi.org/10.34087/cbusbed.896919
  • 33 Özen Bekar E, & Gökoğlan E. (2022). Yeni Hemşirelerin Yaşadıkları Sorunlar ve İş Stres Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 9(2), 149-155.
  • 34 Özkan, Ü. F. (2022). Covid-19 Salgını Sürecinde İntörn Hemşirelerde Genel Özyeterlilik ve Mesleki Hazıroluşluk Durumu. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri, 8(16), 79-92.
  • 35 Parker, V., Giles, M., Lantry, G., & McMillan, M. (2014). New graduate nurses' experiences in their first year of practice. Nurse Education Today, 34(1), 150-156. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2012.07.003
  • 36 Patterson, E. E., Boyd, L., & Mnatzaganian, G. (2017). The impact of undergraduate clinical teaching models on the perceptions of work-readiness among new graduate nurses: A cross sectional study. Nurse Education Today, 55, 101-106.
  • 37 Sandler, M. (2018). Why are new graduate nurses leaving the profession in their first year of practice and how does this impact on ED nurse staffing? A rapid review of current literature and recommended reading. Canadian Journal of Emergency Nursing, 41(1), 23-24.
  • 38 Sarafis, P., Rousaki, E., Tsounis, A., Malliarou, M., Lahana, L., Bamidis, P., ... & Papastavrou, E. (2016). The impact of occupational stress on nurses’ caring behaviors and their health related quality of life. BMC Nursing, 15(1), 1-9. https://doi.org/10.1186/s12912-016-0178-y
  • 39 Sert, H., Gulbahar Eren, M., & Ucgul, K. (2024). Occupational fatigue, compassion competence and caring behaviours of intensive care nurses: A structural equation modelling approach. Nursing in Critical Care. https://doi.org/10.1111/nicc.13027
  • 40 Tarhan, M., Doğan, P., Yaman, R., & Dişci, R. (2019). Yeni mezun hemşirelerin tıbbi hata ve risklere yönelik farkındalıklarının arttırılmasında bir yöntem: Ufak tefek hatalar odası. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 6(3):196-206.
  • 41 Tarhan, M., & Yıldırım, A. (2021). Bir Ölçek Geliştirme Çalışması: Hemşirelikte Geçiş Şoku Ölçeği. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 3(1), 7-14.
  • 42 Tarhan, M., Doğan, P., & Kürklü, A. (2022). The relationship between nurse–nurse collaboration and work readiness among new graduate nurses. Nursing Forum, 57(6), 1104-1110. https://doi.org/10.1111/nuf.12795
  • 43 Türk, G., Adana, F., Erol, F., Akyıl, R. Ç., & Taşkıran, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçme nedenleri ile bakım davranışları algısı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 1-10.
  • 44 Ubas-Sumagasyay, N. A., & Oducado, R. M. (2020). Perceived competence and transition experience of new graduate Filipino nurses. Jurnal Keperawatan Indonesia, 23(1), 48-63.
  • 45 Ulupınar, S., & Şen, Y. (2022). Yeni mezun hemşirelerin mesleğe uyum süreci: beklentiler ve gerçekler. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 9(3), 515-521.
  • 46 Urban, R. W., & Barnes, D. M. (2020). Transition to practice: The lived experience of new graduate nurses in early solo flight. Journal for Nurses in Orofessional Development, 36(2), 74-81. https://doi.org/10.1097/NND.0000000000000608
  • 47 Walker, A., Storey, K. M., Costa, B. M., & Leung, R. K. (2015). Refinement and validation of the Work Readiness Scale for graduate nurses. Nursing Outlook, 63(6), 632-638. https://doi.org/10.1016/j.outlook.2015.06.001
  • 48 Wells-Beede, E., Sharpnack, P., Gruben, D., Klenke-Borgmann, L., Goliat, L., & Yeager, C. (2023). A scoping review of nurse educator competencies: Mind the gap. Nurse Educator, 48(5), 234-239. https://doi.org/10.1097/nne.0000000000001376
  • 49 Wolff, A. C., Pesut, B., & Regan, S. (2010). New graduate nurse practice readiness: Perspectives on the context shaping our understanding and expectations. Nurse Education Today, 30(2), 187-191.
  • 50 Woo, M. W. J., & Newman, S. A. (2020). The experience of transition from nursing students to newly graduated registered nurses in Singapore. International journal of nursing sciences, 7(1), 81-90.
  • 51 Wu, Y., Larrabee, J. H., & Putman, H. P. (2006). Caring behaviors inventory: A reduction of the 42-item instrument. Nursing research, 55(1), 18-25.
  • 52 Yıldız, A., & Aslan, M. (2021). Yeni Mezun Hemşirelerde İşe Hazır Olma Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), 70-80.
  • 53 Yıldız, E., & Karagözoğlu, Ş. (2024). Ağırlıklı Olarak Uzaktan Eğitim Alan Mezuniyet Aşamasındaki Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Hazır Oluşluk ve Algılanan Stres Düzeylerinin Belirlenmesi: Tanımlayıcı Çalışma. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 16(1), 178-186.
  • 54 Yiğit, H., Enç, N., & Türen, S. (2024). Dahili Yoğun Bakımlarda Çalışan Hemşirelerin Bireyselleştirilmiş Bakım ve Bakım Kalitesi Algılama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 74-88. https://doi.org/10.61535/bseusbfd.1320616.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuba Çatak 0000-0002-0834-4858

Filiz Coşkun 0000-0002-4148-3227

Erken Görünüm Tarihi 27 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2024
Kabul Tarihi 13 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çatak, T., & Coşkun, F. (2024). Yeni Mezun Hemşirelerin İşe Hazır oluşlukları ile Bakım Davranışları Arasındaki İlişki. Güncel Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 4(2), 46-59.

Güncel Hemşirelik Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.