Yükseköğretim ortamlarında proje temelli yaklaşıma
yönelik gittikçe artan bir eğilim oluşmuştur. Bu nedenle, öğrencilerin biçimlendirici
geri bildirim üzerine algılarını değerlendirmek ve ölçmek, öğrencilerin grup
çalışmasında öğrenmelerinin önemli bir parçası haline gelmiştir. Öğrencilerin
çoklu kaynaklardan kendilerine verilen biçimlendirici geri bildirimi nasıl
algıladıklarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirme gereği
oluşmuştur. Önemli olan bu ihtiyacı karşılamak için, bu çalışmanın amacı,
lisans öğrencilerinin proje çalışması sırasında bireysel veya grup olarak
aldıkları biçimlendirici geri bildirim hakkındaki algılarına yönelik çok
boyutlu bir ölçek geliştirmektir. Üç aşamadan oluşan bu çalışmanın ilk
aşamasında 10 katılımcı ile görüşülmüş, elde edilen nitel veriler kullanılarak
ölçek maddeleri geliştirilmiştir. İkinci aşamada ölçeğin geçerliği ve güvenirliği
sağlamak için 97 lisans öğrencisinden elde edilen nicel veriler açımlayıcı
faktör analizi ile incelenmiştir. İkinci aşamada ölçeğin geçerliği ve
güvenirliğini sağlamak için 97 lisans öğrencisinden elde edilen nicel veriler
açımlayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Analiz sonunda ortaya çıkan üç
boyut "gelişme", "anlaşılırlık ve uygunluk" ve "teşvik
etme" olarak isimlendirilmiştir. En son aşamada ise 250 öğrenciden oluşan
farklı bir desenden elde edilen veriler kullanılarak 25 maddelik ölçeğin faktör
yapısı doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Geliştirilen bu ölçeğin
grup çalışmasına dayalı çeşitli öğrenme ortamlarında öğrencilerin
biçimlendirici geri bildirim algılarını ölçmek için araştırmacılara,
uygulayıcılara ve akademisyenlere yarar sağlayacağı düşünülmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 12 |