Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 141 - 155, 31.12.2021

Abstract

References

  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55–67.
  • Aziz, A. (1990). Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: İLAD Yayınları.
  • Blanchard, J., & Moore, T. (2010). The Digital World Of Young Children: Impact On Emergent Literacy. London, UK: Pearson Foundation.
  • Bolat, M. (2007). Teknolojik gelişmelerin müzik derslerine yansıması. International Congress of Asian and North African Studies- 38. ICANAS, Ankara.
  • Bracken, S. S. ve Fischel, J. E. (2008). Family reading behavior and early literacy skills in preschool children from low-income backgrounds. Early Education and Development, 19(1), 45–67.
  • Karaboğa, M. T. (2019). Dijital medya okuryazarlığında anne ve baba eğitimi, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 2040-2073.
  • Linebarger, D. L. ve Piotrowski, J. T. (2009). TV as storyteller: How exposure to television narratives impacts at–risk preschoolers’ story knowledge and narrative skills. British Journal of Developmental Psychology, 27(1), 47–69.
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. ve Razak Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. The Turkish Journal on Addictions, 5(2), 1-21.
  • Parasız, G. ve Aras, T. (2012). Teknolojinin müzik ve müzik eğitim alanındaki yeri ve önemi. X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu-Conference Paper, Niğde.
  • Say, A. (2008). Müzik Nedir, Nasıl Bir Sanattır?, İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
  • Sevindik, T. (2011). Determining the attitudes of the preservice teachers about distance education applications. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies, 3(4), 527–534.
  • Tüzün, Ü. (2002). Gelişen iletişim araçlarının çocuk ve gençlerin etkileşimi üzerine etkisi. Düşünen Adam, 15(1), 46–50.
  • Watson S. (2006). Technology Guide for Music Educator, Artistpro Publishing, Pennsylvania.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 635-650.

Examination of the views of the music academics’ about impact of using of electronic devices (smartphone, tablet) on the training of the music students

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 141 - 155, 31.12.2021

Abstract

It is projected to investigate the use of smart-technological devices by students and their impact on music students. Today, it is believed that it is important to raise awareness by examining and uncovering smart-technological devices in terms of their use and form. Responses and suggestions from academics in this field are focused on. The responses of academicians who participated within the research from different conservatories were collected to select a group of 10. As a data collection tool in the research, the interview form was emailed to the academicians. In the research, positive and negative responses were separated and put in Codes and placed in the data analysis. As a result of the research, the positive and negative effects of technological devices on music students and the impact of these effects on students will be examined. Based on the results of the study, it can be concluded that the issue of smart technology addiction among students should be further studied. It is useful to organize seminars to raise awareness in schools about the excessive and unnecessary use of smart technology, which can become a problem without cooperation from schools, families, and students.

References

  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55–67.
  • Aziz, A. (1990). Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: İLAD Yayınları.
  • Blanchard, J., & Moore, T. (2010). The Digital World Of Young Children: Impact On Emergent Literacy. London, UK: Pearson Foundation.
  • Bolat, M. (2007). Teknolojik gelişmelerin müzik derslerine yansıması. International Congress of Asian and North African Studies- 38. ICANAS, Ankara.
  • Bracken, S. S. ve Fischel, J. E. (2008). Family reading behavior and early literacy skills in preschool children from low-income backgrounds. Early Education and Development, 19(1), 45–67.
  • Karaboğa, M. T. (2019). Dijital medya okuryazarlığında anne ve baba eğitimi, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 2040-2073.
  • Linebarger, D. L. ve Piotrowski, J. T. (2009). TV as storyteller: How exposure to television narratives impacts at–risk preschoolers’ story knowledge and narrative skills. British Journal of Developmental Psychology, 27(1), 47–69.
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. ve Razak Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. The Turkish Journal on Addictions, 5(2), 1-21.
  • Parasız, G. ve Aras, T. (2012). Teknolojinin müzik ve müzik eğitim alanındaki yeri ve önemi. X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu-Conference Paper, Niğde.
  • Say, A. (2008). Müzik Nedir, Nasıl Bir Sanattır?, İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
  • Sevindik, T. (2011). Determining the attitudes of the preservice teachers about distance education applications. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies, 3(4), 527–534.
  • Tüzün, Ü. (2002). Gelişen iletişim araçlarının çocuk ve gençlerin etkileşimi üzerine etkisi. Düşünen Adam, 15(1), 46–50.
  • Watson S. (2006). Technology Guide for Music Educator, Artistpro Publishing, Pennsylvania.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 635-650.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Music Education
Authors

Peter Körner 0000-0002-7928-6421

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Körner, P. (2021). Examination of the views of the music academics’ about impact of using of electronic devices (smartphone, tablet) on the training of the music students. Journal for the Interdisciplinary Art and Education, 2(2), 141-155.

JIAE is the most prestigious peer-reviewed academic journal in the field of art, where your article on art research has undergone high-level review and editing to achieve high visibility and citation potential.27919