Bu çalışmanın amacı, probleme dayalı öğretim
yaklaşımının, akademik başarıya ve problem çözme becerilerine olan etkisini
araştırmaktır. Çalışmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen
kullanılmış, deney grubunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ile öğretim
yapılmış; kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yaklaşımı ile öğretim
yapılmıştır. Çalışma, deney grubunda 15 ve kontrol grubunda 15 olmak üzere
toplam 30, 5. sınıf öğrencisi ile “Işığın Yayılması” ünitesi boyunca
yürütülmüştür.Araştırmada veri toplama aracı olarak problem çözme
envanteri ve akademik başarı testi kullanılmış, elde edilen veriler, bağımsız
örneklemler t-testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi ile analiz edilmiştir. Deney
ve kontrol gruplarının akademik başarı ve problem çözme becerilerine ilişkin
yapılan analiz sonuçlarına göre iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı
fark bulunmamıştır. Araştırmanın nitel verileri ise akademik başarı testinin
ikinci aşamasından elde edilmiş, yapılan analiz sonucunda PDÖ yaklaşımının
öğrencilerin konuyu anlama ve edindikleri bilgiler arasında ilişkilendirme
yapabilme yeteneklerine olumlu katkı yaptığı sonucuna ulaşılmıştır.
The aim
of this study is to investigate the effect of problem-based teaching of science
course on academic achievement and problem-solving skills. In this study, a quasi-experimental design with
pre-test, post-test, and control group was used. The experimental group was
taught with a problem-based learning approach and the control group was taught
with a traditional teaching approach. The study was conducted within the scope
of Science Course “Spread of Light” subject, on a total of 30 fifth grade
students, 15 in the experimental group and 15 in the control group. In the
study, problem-solving inventory and academic achievement test were used as
data collection tools and the obtained data were analyzed with independent
samples t-test and Wilcoxon rank sum test. According to the results of the
analysis, there were no statistically significant differences between the two groups
in terms of academic achievement and problem-solving skills. The qualitative
data of the study were obtained from the second stage of the academic
achievement test and it was concluded that the PBL approach made a positive
contribution to the students' ability to understand the subject and to make
connections between the acquired knowledge.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |