Research Article
BibTex RIS Cite

The Use of Information Designs as a Communication Language in Museums in the 100th Anniversary of the Republic

Year 2023, , 91 - 107, 16.11.2023
https://doi.org/10.51637/jimuseumed.1371927

Abstract

It can be said that museums are institutions that transfer information, documents and objects belonging to the cultural heritage of a society to future generations through methods such as protecting, maintaining, preserving and exhibiting them as a collection. Museums, which have achieved their goals through many different methods throughout history, are now institutions where individuals can have fun, learn and do research. Museums use many different methods and practices when presenting these activities to the public. One of these is informational designs. Today, museums, which are effective entertainment, education, training and research venues, benefit from informational designs while carrying out these activities. Information designs consist of graphic design products such as infographics, orientation design, posters, applications and interface designs. These graphic design products can sometimes be designed on digital screens, sometimes on museum walls arranged in three dimensions, and sometimes in two dimensions. This research; It describes the development stages of the information designs used in museums in Turkey from the declaration of the Republic to the present day and reveals the current situation. At this point, several museums around the world have also been included in the research. Literature review and qualitative research method were used in the research.

References

  • Artun, A. (2012). Müze ve modernlik. İletişim yayınları.
  • Buyurgan, S. & Mercin, L. (2005). Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları, Vedat Ö. (Ed.). Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • Foucault, M. (1970). La situation de Cuvier dans l'histoire de la biologie. Revue d'histoire des sciences et de leurs applications, 23(1), 63-69.
  • Mason, R. (2006). Culturel theory and museum studies. Mcdonald S. (Ed). A Companian to Museum Studies.
  • Maggi, M. & Falletti, V. (2000). Ecomuseums in Europe what they are and what they can be. IRES – Istituto Ricerche Economico- Sociali Del Piemonte, W.P.137/2000.
  • Mercin, L. (2017). Müze eğitimi, bilgilendirme ve tanıtım açısından görsel iletişim tasarımı ürünlerinin önemi. Milli Eğitim Dergisi, 214(Özel Sayı), 209-239.
  • Mercin, L. (2020). Sönmeyen ateş, Cumhuriyetimiz 97 yaşında. Cumhuriyet sonrası Türk müzeciliği ve müze eğitimi Şahmurat A. (Ed.). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü https://lee.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/11738/sonmeyen-ates-cumhuriyetimiz-97-yasinda adresinden erişilmiştir.
  • Mercin, L. (2005). Geleneksel el sanatlarını yaşatma sorunu ve bir çözüm önerisi kent müzeleri, Sanat Dergisi, 13, 91– 95.
  • Mojsik, T. (2011). Between tradition and innovation: genealogy, names and the number of the muses. Akme. Studia historica, 9. Warszawa: Instytut Historyczny, Uniwersytet Warszawski
  • Shabbar, N. (2001). Çocuklar için müze eğitimi: kent, toplum, müze. Numune Matbaacılık.

Cumhuriyetin 100. Yılında Bir İletişim Dili Olarak Bilgilendirme Tasarımlarının Müzelerdeki Kullanımı

Year 2023, , 91 - 107, 16.11.2023
https://doi.org/10.51637/jimuseumed.1371927

Abstract

Müzeler bir toplumun yaşadığı bölgedeki doğal zenginliklerine, tarihine ve kültürel mirasına ait olan bilgi, belge, doküman ve nesneleri toplamak, korumak, onarımlarını yapmak, muhafaza etmek, araştırma yapmak ve sergilemek gibi yöntemlerle gelecek kuşaklara aktaran kurumlardır denilebilir. Tarih boyunca birçok farklı yöntem ile bu hedeflerini gerçekleştiren müzeler, günümüzde bireylerin eğelenerek öğrenebileceği kurumlar olma konumundadır. Müzeler bu işlevlerini yerine getirebilmek için birçok farklı yöntem, araç gereç, tasarım biçimleri ve uygulama tekniklerinden yararlanmaktadırlar. Bunlardan biri de bilgilendirme tasarımlarıdır. Bilgilendirme tasarımları infografik, yönlendirme, poster, aplikasyon, arayüz tasarımları gibi grafik tasarım ürünlerinden oluştuğu söylenebilir. Bu grafik tasarım ürünleri iki veya üç boyutlu olabildiği gibi ve kimi zaman da dijital ekranlar aracılığı ile iletişim kurma aracı olarak kullanılabilmektedir. Bu araştırmada Cumhuriyetin ilanından bugüne Türkiye’deki müzelerde kullanılan bilgilendirme tasarımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri literatür taraması ve nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre Cumhuriyetin ilk yıllarında tasarlanan bilgilendirmelerin, yeterli düzeyde olduğu söylenemez. Ancak günümüzde Türkiye’deki Zeugma, Troia, Urfa, Hatay, Erimtan, vb. müzelerde yer alan bilgilendirme tasarımlarının, gelişen iletişim ve teknolojiye bağlı olarak, Dünya standartlarında örneklere sahip olduğu söylenebilir. Bu sonuç, Cumhuriyetin kazanımları olarak kabul edilebilir. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki bilgilendirme tasarımı problemi olan müzelerde de her müzenin kurumsal kimliğini yansıtacak müze bilgilendirme tasarımlarına yer verilmesine ve öğrenmeyi teşvik etmesine dikkat edilmesi gerektiği ifade edilebilir.

References

  • Artun, A. (2012). Müze ve modernlik. İletişim yayınları.
  • Buyurgan, S. & Mercin, L. (2005). Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları, Vedat Ö. (Ed.). Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • Foucault, M. (1970). La situation de Cuvier dans l'histoire de la biologie. Revue d'histoire des sciences et de leurs applications, 23(1), 63-69.
  • Mason, R. (2006). Culturel theory and museum studies. Mcdonald S. (Ed). A Companian to Museum Studies.
  • Maggi, M. & Falletti, V. (2000). Ecomuseums in Europe what they are and what they can be. IRES – Istituto Ricerche Economico- Sociali Del Piemonte, W.P.137/2000.
  • Mercin, L. (2017). Müze eğitimi, bilgilendirme ve tanıtım açısından görsel iletişim tasarımı ürünlerinin önemi. Milli Eğitim Dergisi, 214(Özel Sayı), 209-239.
  • Mercin, L. (2020). Sönmeyen ateş, Cumhuriyetimiz 97 yaşında. Cumhuriyet sonrası Türk müzeciliği ve müze eğitimi Şahmurat A. (Ed.). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü https://lee.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/11738/sonmeyen-ates-cumhuriyetimiz-97-yasinda adresinden erişilmiştir.
  • Mercin, L. (2005). Geleneksel el sanatlarını yaşatma sorunu ve bir çözüm önerisi kent müzeleri, Sanat Dergisi, 13, 91– 95.
  • Mojsik, T. (2011). Between tradition and innovation: genealogy, names and the number of the muses. Akme. Studia historica, 9. Warszawa: Instytut Historyczny, Uniwersytet Warszawski
  • Shabbar, N. (2001). Çocuklar için müze eğitimi: kent, toplum, müze. Numune Matbaacılık.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Art Education (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Levent Mercin 0000-0001-5721-6054

İlhami Diksoy 0000-0002-7011-6338

Early Pub Date November 10, 2023
Publication Date November 16, 2023
Submission Date October 5, 2023
Acceptance Date November 10, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Mercin, L., & Diksoy, İ. (2023). Cumhuriyetin 100. Yılında Bir İletişim Dili Olarak Bilgilendirme Tasarımlarının Müzelerdeki Kullanımı. Journal of International Museum Education, 5("Cumhuriyetin 100. Yılında Türkiye’de Müzecilik ve Müze Eğitimi" Özel Sayısı), 91-107. https://doi.org/10.51637/jimuseumed.1371927

Map

JOURNAL OF INTERNATIONAL MUSEUM EDUCATION [JIMuseumED]

by-nc.png This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

27839download