Bu
çalışmanın amacı; farklı öğrenim kademelerde öğrenim gören öğrencilerin ses
konusundaki kavramsal gelişimlerini incelemektir. Çalışmada, gelişimsel
araştırma yönteminin bir alt dalı olan enlemesine gelişimsel araştırma tekniği
kullanılmıştır. Çalışma, her öğrenim kademesinde 40 öğrenci olmak üzere toplam
160 öğrenci ile yürütülmüştür. Örnekleme dahil edilen lisans programı ise Fen
Bilimleri Öğretmenliği programıdır. Çalışmada, dokuz adet açık uçlu sorudan
oluşan bir anket kullanılarak veriler toplanmıştır. Anketten elde edilen
veriler, betimsel ve içerik analize tabi tutul-muştur. Çalışma sonucunda,
öğretim kademelerine göre öğrencilerin ses kavramıyla ilgili zihinsel
gelişimlerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ancak ilkokul ile
ortaokul ve lise ile üniversite öğrencilerinin arasında ses kavramı ile ilgili
zihinsel gelişimleri birbirine daha yakın olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca
yedinci sınıf öğrencilerinin ses kavramına ait zihinsel gelişimlerinin yeterli
olmadığı ve alternatif kavramlara sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu
sonuçtan hareketle yedinci sınıf öğretim programına ses kavramı ile ilgili
kazanımların eklenmesi önerilmektedir.
Bu
çalışmanın amacı; farklı öğrenim kademelerde öğrenim gören öğrencilerin ses
konusundaki kavramsal gelişimlerini incelemektir. Çalışmada, gelişimsel
araştırma yönteminin bir alt dalı olan enlemesine gelişimsel araştırma tekniği
kullanılmıştır. Çalışma, her öğrenim kademesinde 40 öğrenci olmak üzere toplam
160 öğrenci ile yürütülmüştür. Örnekleme dahil edilen lisans programı ise Fen
Bilimleri Öğretmenliği programıdır. Çalışmada, dokuz adet açık uçlu sorudan
oluşan bir anket kullanılarak veriler toplanmıştır. Anketten elde edilen
veriler, betimsel ve içerik analize tabi tutul-muştur. Çalışma sonucunda,
öğretim kademelerine göre öğrencilerin ses kavramıyla ilgili zihinsel
gelişimlerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ancak ilkokul ile
ortaokul ve lise ile üniversite öğrencilerinin arasında ses kavramı ile ilgili
zihinsel gelişimleri birbirine daha yakın olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca
yedinci sınıf öğrencilerinin ses kavramına ait zihinsel gelişimlerinin yeterli
olmadığı ve alternatif kavramlara sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu
sonuçtan hareketle yedinci sınıf öğretim programına ses kavramı ile ilgili
kazanımların eklenmesi önerilmektedir.
Journal Section | 17.ISSUE |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |