Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 59 - 66, 26.03.2018

Abstract

References

  • 1. Dilek, O., “Tıp ve tıpta uzmanlık eğitimi ya da “gençlerin önünü açmak lazım” Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Dergisi Yaz 2013;, 27: 68-71
  • 2. Çelebiler, N. Y., Süzen, B., Şendağ, R., Şipal, A., Tamses, E. S., Tatoğlu, Y., Temir, A. N., Tezcan, G., “Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi 4-5-6. Sınıf Öğrenci Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi” Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2013;3(1): 1-9
  • 3. Akkuş, S., “Sağlık Eğitiminde Afiliasyonun Yeri, Önemi ve Sorunları” Uluslararası Katılımlı Sağlık Eğitimi Kongresi İstanbul 2012;, 85-96
  • 4. Tüm TIP Fakültelerinin TUS Başarı Sıralaması - Tıpta Uzmanlık Sınavı Analizleri – TUS Analisti Yrd. Doç. Dr. Fatih BATI. Tıpta Uzmanlık Sınavı Analizleri - TUS Analisti Yrd. Doç. Dr. Fatih BATI. 2016; published online July 23. http://www.tusanalizleri.com/tum-tip-fakultelerinin-tus-basarisiralamasi/ (accessed Jan 14, 2018).
  • 5. Nuray YEŞİLDAL ÇELEBİLER, Büşra SÜZEN, Refika ŞENDAĞ, Abdülcebbar ŞİPAL, Elif S. TAMSES, Yasin TATOĞLU, Ayşe N. TEMİR, Gül TEZCA Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi 4-5-6. Sınıf Öğrenci Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi 2013;3; 1-9

Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 59 - 66, 26.03.2018

Abstract

Bu araştırmada Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin afiliasyon kapsamında yer alan eğitim süreçlerindeki akademik ortam

ve öğrenmeyi destekleyici olanaklar, öğrencilere sağlanan hizmetler, eğitim ve öğretim programları, ölçme ve değerlendirme, akademik

danışmanlık ve rehberlik ile ilgili memnuniyet düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.

Araştırmaya katılanların %56,6’sı Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi tercihlerinin ilk beşte olduğunu beyan etmiştir. Araştırmaya

katılanların %41,2’si (62 kişi)yönetimin öğrencilerin sorun ve önerilerine karşı duyarlı olduğunu ve %47,3’ü (70 kişi) idari personelin

öğrencilere karşı tutum ve davranışları olumlu olduğunu düşünmektedir. Araştırmaya katılanların %66,2’si (98 kişi) yemek fiyatlarının,

%44,6(66 kişi) yemekhanenin fiziki koşulları (temizlik, aydınlatma, ısıtma vb.)nın uygun olduğunu düşünmektedir. Araştırmaya

katılanların %45,3’ü (67 kişi) dersliklerin temiz ve aydınlık olduğunu, %53,4’ü (79 kişi) ısınmasının yeterli olduğunu düşünmektedir.

Katılımcıların %53,4’ü (79 kişi) anlatılan derslerin teorik açıdan yeterli olduğunu ve öğretim teknolojilerinin etkili olarak (bilgisayar,

projeksiyon cihazı, tepegöz vb.) kullanıldığını düşünmektedir.

Anket çalışmamız sonucunda memnuniyet oranının en yüksek olduğu alan öğretim üyeleri, hastane yönetimi veya idari personel ile

ilişkiler oluşturmaktaydı. Memnuniyet oranının yüksek olduğu diğer bir alan ise öğrencilerin ücretli aldıkları hizmet kalitesi fiyat oranı

(yemek, kırtasiye vs) ve teknolojik ekipmanların kullanımıydı. Öğretim üyelerinin derslere uyumu ve ders içerikleri de öğrencilerimizin

memnuniyetlerini kazanmıştı.

References

  • 1. Dilek, O., “Tıp ve tıpta uzmanlık eğitimi ya da “gençlerin önünü açmak lazım” Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Dergisi Yaz 2013;, 27: 68-71
  • 2. Çelebiler, N. Y., Süzen, B., Şendağ, R., Şipal, A., Tamses, E. S., Tatoğlu, Y., Temir, A. N., Tezcan, G., “Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi 4-5-6. Sınıf Öğrenci Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi” Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2013;3(1): 1-9
  • 3. Akkuş, S., “Sağlık Eğitiminde Afiliasyonun Yeri, Önemi ve Sorunları” Uluslararası Katılımlı Sağlık Eğitimi Kongresi İstanbul 2012;, 85-96
  • 4. Tüm TIP Fakültelerinin TUS Başarı Sıralaması - Tıpta Uzmanlık Sınavı Analizleri – TUS Analisti Yrd. Doç. Dr. Fatih BATI. Tıpta Uzmanlık Sınavı Analizleri - TUS Analisti Yrd. Doç. Dr. Fatih BATI. 2016; published online July 23. http://www.tusanalizleri.com/tum-tip-fakultelerinin-tus-basarisiralamasi/ (accessed Jan 14, 2018).
  • 5. Nuray YEŞİLDAL ÇELEBİLER, Büşra SÜZEN, Refika ŞENDAĞ, Abdülcebbar ŞİPAL, Elif S. TAMSES, Yasin TATOĞLU, Ayşe N. TEMİR, Gül TEZCA Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi 4-5-6. Sınıf Öğrenci Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi 2013;3; 1-9
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Filiz Bilir

Elif Köse

Zübeyde Kaçal

Publication Date March 26, 2018
Submission Date March 14, 2018
Acceptance Date March 21, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Bilir, F., Köse, E., & Kaçal, Z. (2018). Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm, 4(1), 59-66.
AMA Bilir F, Köse E, Kaçal Z. Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm. March 2018;4(1):59-66.
Chicago Bilir, Filiz, Elif Köse, and Zübeyde Kaçal. “Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri Ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi”. Journal of Human Rhythm 4, no. 1 (March 2018): 59-66.
EndNote Bilir F, Köse E, Kaçal Z (March 1, 2018) Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm 4 1 59–66.
IEEE F. Bilir, E. Köse, and Z. Kaçal, “Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi”, Journal of Human Rhythm, vol. 4, no. 1, pp. 59–66, 2018.
ISNAD Bilir, Filiz et al. “Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri Ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi”. Journal of Human Rhythm 4/1 (March 2018), 59-66.
JAMA Bilir F, Köse E, Kaçal Z. Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm. 2018;4:59–66.
MLA Bilir, Filiz et al. “Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri Ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi”. Journal of Human Rhythm, vol. 4, no. 1, 2018, pp. 59-66.
Vancouver Bilir F, Köse E, Kaçal Z. Afiliasyon Kapsamında Eğitim Gören Tıp Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm. 2018;4(1):59-66.