Bu araştırmada Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin afiliasyon kapsamında yer alan eğitim süreçlerindeki akademik ortam
ve öğrenmeyi destekleyici olanaklar, öğrencilere sağlanan hizmetler, eğitim ve öğretim programları, ölçme ve değerlendirme, akademik
danışmanlık ve rehberlik ile ilgili memnuniyet düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmaya katılanların %56,6’sı Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi tercihlerinin ilk beşte olduğunu beyan etmiştir. Araştırmaya
katılanların %41,2’si (62 kişi)yönetimin öğrencilerin sorun ve önerilerine karşı duyarlı olduğunu ve %47,3’ü (70 kişi) idari personelin
öğrencilere karşı tutum ve davranışları olumlu olduğunu düşünmektedir. Araştırmaya katılanların %66,2’si (98 kişi) yemek fiyatlarının,
%44,6(66 kişi) yemekhanenin fiziki koşulları (temizlik, aydınlatma, ısıtma vb.)nın uygun olduğunu düşünmektedir. Araştırmaya
katılanların %45,3’ü (67 kişi) dersliklerin temiz ve aydınlık olduğunu, %53,4’ü (79 kişi) ısınmasının yeterli olduğunu düşünmektedir.
Katılımcıların %53,4’ü (79 kişi) anlatılan derslerin teorik açıdan yeterli olduğunu ve öğretim teknolojilerinin etkili olarak (bilgisayar,
projeksiyon cihazı, tepegöz vb.) kullanıldığını düşünmektedir.
Anket çalışmamız sonucunda memnuniyet oranının en yüksek olduğu alan öğretim üyeleri, hastane yönetimi veya idari personel ile
ilişkiler oluşturmaktaydı. Memnuniyet oranının yüksek olduğu diğer bir alan ise öğrencilerin ücretli aldıkları hizmet kalitesi fiyat oranı
(yemek, kırtasiye vs) ve teknolojik ekipmanların kullanımıydı. Öğretim üyelerinin derslere uyumu ve ders içerikleri de öğrencilerimizin
memnuniyetlerini kazanmıştı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2018 |
Submission Date | March 14, 2018 |
Acceptance Date | March 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |