Özellikle son yıllarda bir destinasyonun sahip olduğu gastronomik değer ve destinasyonun çekiciliği arasındaki ilişki giderek kuvvetlenmiştir. Çalışmanın amacı, gastronominin destinasyon markalaşmasındaki önemini ortaya koyarak Balıkesir İl sınırları içerisinde yer alan Havran ilçesinin gastronomi turizmi potansiyelini değerlendirmek ve bu potansiyeli harekete geçirmek için öneriler geliştirmektir. Araştırma kapsamında; verilerin elde edilmesinde nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda yerel yönetimler, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları temsilcileri, akademisyenler, işletme yöneticileri ve işletme çalışanlarından oluşan toplam 14 kişiyle görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda Havran’ın gastronomi destinasyonu olabilecek potansiyele sahip olduğu ancak mevcut durumda potansiyelin yeterince kullanılmadığı sonucuna varılmıştır. Havran’ın gastronomi turizmi potansiyelinin harekete geçirilmesi için ilgili paydaşlara ve özellikle yerel yönetime önemli görevler düştüğü belirlenmiştir. Araştırma kapsamında uzman görüşleri alınarak tamamen özgün yöntemle hazırlanan gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik görüşme formu başka destinasyonlar için gerçekleştirilecek bilimsel çalışmalar için yol gösterici olacaktır. Ayrıca çalışmanın hazırlık aşamasında yapılan taramalarda Havran’ın gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu açıdan araştırma, ilçenin gastronomi turizmi potansiyelinin bütüncül bakış açısıyla ortaya konulması konusunda literatürdeki boşluğu giderecek niteliktedir. Araştırma, farklı kesimlerden paydaşların perspektiflerini bir araya getirmesi yönüyle de bölgede gastronomi turizminin geliştirilmesinde pratiğe yönelik geniş bakış açılı, somut öneriler sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 24, 2024 |
Acceptance Date | September 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 3 |