The aim of this
study was to investigate the effect of guided inquiry on understanding of some chemical
concepts of pre-service science teachers. The study was conducted as The One-Group Pretest-Posttest Design. The subject of
this study consisted of 46 pre-service science teachers at a public university
in Turkey, and we selected convenience
sampling method. The data of the study were obtained from a series of meaningful
sentences that students wrote about the chemistry concept of equilibrium,
equilibrium constant, Le Châtelier's principle, concentration, dissolution,
solubility, and precipitation in both before and after the instruction.
Consequently, it has been found that there was a rise where the number of students
who complete correct and partially correct sentences about the concepts and a
decrease where the number of students who underwent vague and misconceptions.
Bu çalışmanın amacı, rehberli araştırma yöntemi ile işlenen kimya dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı kimya kavramlarını anlamalarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada, zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test /son test tasarımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinde uygun örnekleme yöntemine göre seçilen 46 fen bilgisi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında uygulama yapılan sınıfta rehberli araştırma yöntemiyle kimyasal denge konusuna yönelik hazırlanan materyallerle 10 ders saati boyunca dersler işlenmiştir. Veri toplama amacıyla, uygulama öncesi ve sonrasında; denge, denge sabiti, Le Chatelier prensibi, derişim, çözünme, çözünürlük ve çökelti kavramları ile ilgili öğrencilerden anlamlı cümleler oluşturmaları istenmiştir. Yapılan betimsel analiz sonucunda, uygulama sonrasında kavramlarla ilgili tam doğru ve kısmen doğru cümle kuran öğrenci sayısında artış olurken; cümle yazamayan, belirsiz ifade ve kavram yanılgısı içeren cümle yazan öğrenci sayısında azalma olduğu görülmüştür.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2016 |
Submission Date | June 17, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |
This journal is licensed with Creative Commons Atıf 4.0 International License.