Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem - Teknik Tercihleri ve Bu Tercihlerinin Nedenleri

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 15 - 25, 11.05.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının fen ünitelerindeki yöntem-teknik tercihlerini belirlemek ve bu tercihlerinin nedenlerini araştırmaktır. Bu araştırmada araştırmanın amacına uygun olan verileri elde etmek için nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) araştırması kullanılmıştır. Verilerin toplandığı katılımcılar amaçlı örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfında öğrenim gören toplam 183 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 2 adet yarı yapılandırılmış görüşme sorusu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi için nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi seçilmiştir. Araştırmadan elde edilen ilk sonuç öğretmen adaylarının fizik, kimya ve biyoloji ünitelerinde en çok düz anlatım ve soru - cevap gibi geleneksel öğretim tercih ettiğidir. Araştırmadan elde edilen diğer bir sonuca göre ise öğretmen adaylarının yöntem-teknik tercihleri öğretmen adaylarının kendilerinden kaynaklı nedenler, öğrencilerden kaynaklı nedenler, konunun özelliklerinden kaynaklı nedenler ve yöntemin özelliklerinden kaynaklı nedenler olmak üzere dört farklı faktöre bağlı bulunmuştur.

Teaching Methods and Techniques Preferences of the Science Teacher Candidates and Reasons of this Preference

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 15 - 25, 11.05.2016

Abstract

The purpose of this research is to determine methods-techniques preferences of the science teacher candidates' in science unit and investigate the reasons for this choice. In this research, among other qualitative research types, phenomenology research was used to obtain data that is suitable for the purpose of the researcher. Participants whose inputs were collected are selected by purposeful sampling. Study group of research is consists of 183 teacher candidates who were studying Science Education at 2nd grade at Gazi Faculty of Education in 2013-2014 spring semester. As data gathering tool, two semi-structured interview questions are used. Content analysis, one of the qualitative data analysis methods, was chosen in order to analyze the data. The
first results obtained from research; candidate teachers are mostly prefer the traditional teaching as lectures and questionsanswer techniques in physics, chemistry and biology unit. According to another results of the study it was found that methodstechniques preferences of teacher candidates’ are connected to four different factors as causes related to the teachers themselves, causes related to the students, causes related to the characteristics of the subject and causes related to the features of the method. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ezgi Güven Yıldırım

Ayşe Köklükaya This is me

Mustafa Aydoğdu

Publication Date May 11, 2016
Submission Date May 11, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Güven Yıldırım, E., Köklükaya, A., & Aydoğdu, M. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem - Teknik Tercihleri ve Bu Tercihlerinin Nedenleri. E-Kafkas Journal of Educational Research, 3(1), 15-25.

19190       23681     19386        19387