Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının farklı değişkenler (cinsiyet, sınıf, akıllı telefona sahip olma durumu ve sosyal ağlarda geçirilen zaman) açısından sosyal ağları kullanım amaçlarının belirlenmesidir. Araştırma verileri 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 272 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve Karal ve Kokoç (2010) tarafından geliştirilmiş olan “Sosyal Ağ Sitelerinin Kullanım Amaçları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 21.0 programı vasıtasıyla gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini kullanım amaçlarında cinsiyet, sınıf, akıllı telefona sahip olma durumu ve sosyal ağlarda geçirilen zaman değişkenleri açısından istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
The aim of this study is to determine usage aim of social networks by social studies preservice teachers in view of different variables (gender, class, ownership of smartphones and time spent on social network sites). Research data is collected from 272 preservice teachers who were educated in Gazi University Gazi Educational Faculty Department of Social Studies Education in the educational year of 2013-2014. As the data collection tool, “Personal data form” developed by the researchers and “Scale of Usage Purposes of Social Network Sites” developed by Karal and Kokoç (2010) are used in the research which is done by using survey method. Research data is analyzed by IBM SPSS 21.0 with necessary statistical techniques. As the result of research, meaningful statistical differences has been found within gender, class, ownership of smartphones and time spent on social network sites.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 11, 2016 |
Submission Date | May 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |