Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kimya derslerinde ki başarılarını, alternatif ölçme değerlendirme ve geleneksel ölçme değerlendirme açısından karşılaştırmaktır. 9.sınıf müfredatında yer alan karışımlar ünitesinde yer alan kazanımlara yönelik araştırmacı tarafından alternatif ve geleneksel ölçme değerlendirme başarı testleri geliştirildi. Alternatif ölçme değerlendirme soruları hazırlanırken, Seviye Belirleme Sınavı (SBS) ve uluslararası yapılan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (PISA, TIMSS) sorularından esinlenilerek geliştirilmiş olup, geleneksel test Yüksek Öğretimi Geçiş Sınavı-Lisans Yerleştirme Sınavı (LGS-LYS) sınavlarına hazırlık kitaplarından alınmıştır. Testlerin geçerlilik için öğretmen ve akademisyenlerle tartışıldı ve teste son şekli verildi. Testlerin güvenilirlik katsayısı geleneksel test için 0.70, alternatif test için 0.72 olarak bulunmuştur. Aynı zamanda, uygulamadan sonra öğrencilerin alternatif ölçme değerlendirme sorularına karşı bakış açılarını tespit etmek için 90 öğrencinin görüşleri alınmıştır. Kavram başarı testleri 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Trabzon da Anadolu Lisesinde 9.sınıf ta okuyan 90 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen istatistiksel sonuçlara göre, aynı kazanımlara yönelik hazırlanan, alternatif ve geleneksel ölçme değerlendirme uygulanan öğrencilerin akademik başarıları SPSS 15 programıyla hesaplanarak, geleneksel ölçme değerlendirme lehine anlamlı bir farklılığın olduğunu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin geleneksel ölçme ve değerlendirmede başarılı oldukları gözlemlenmiştir. Ortaya çıkan sonuç; öğrencilerin alternatif ölçme değerlendirmede eksiklerinin olduğu söylenebilir. Bununla ilişkili olarak alternatif değerlendirmeye uygun uluslararası yapılan sınavlarda Türkiye’nin sonlarda olmasının sebeplerinden birisinin de alternatif değerlendirmede ki başarısızlıkla ilişkilendirilebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 5, 2016 |
Submission Date | February 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 2 |