Bu araştırmanın amacı, 2000-2014
yılları arasında Türkiye’de sosyo-bilimsel konular üzerine alanında yayımlanmış
makaleleri incelemektir. Araştırmada 32 dergiden toplam 36 makale içerik
analizi kullanılarak incelenmiştir. 2000-2014 yılları arasında bulunan 2545
makale içinden 36 makale değerlendirmeye alınmıştır. 2002, 2003 ve 2004
yıllarında sosyo-bilimsel konularla ilgili herhangi bir makaleye
rastlanmamıştır. En fazla makalenin 2012 yılında 10 adet makale yayımlandığı
saptanmıştır. En az ise 2000 ve 2001 yıllarında 1’er makaledir. Belirlenen
makaleler, “araştırma konusu, çalışma grubu büyüklüğü, araştırma türü, veri
toplama araçları ve veri analiz yöntemleri” bakımından incelenmiştir. Bulgulara
göre, araştırmalarda en fazla çalışılan konuların öğretmenlerin sosyo-bilimsel
konular hakkında bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik olduğu anlaşılmaktadır.
Ayrıca, araştırmalarda veri toplama aracı olarak en çok anketlere başvurulduğu
görülmüştür. Çalışmada ulaşılan makaleler incelendiğinde, araştırmalarda en az
çalışılan konuların ise sosyo-bilimsel konuların öğretimi üzerine olduğu
görülmüştür. Bu çalışmanın, ulaşılan bulgularla gelecekte yapılacak olan
çalışmalara yol gösterici olabileceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2017 |
Submission Date | February 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |