Araştırmada, okul
öncesi eğitimi sınıfında düzenlenen öğrenme merkezlerinin işleyişinin farklı
açılardan (tercih edilen öğrenme merkezi, yaptıkları çalışmalar, öğrenme
merkezlerinde oynayan çocuk sayısı, kız ve erkek çocukların tercih ettiği
öğrenme merkezleri, bireysel veya küçük grup olarak çalışmaları) incelenmesi amaçlanmıştır.
Nitel araştırma türlerinden durum araştırması yapılan araştırmanın çalışma grubuna, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il
merkezi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir anaokuluna devam eden 5-6 yaş grubunda
toplam 41 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmada çocuklar ve aileleri ile ilgili
kişisel bilgileri toplamak amacıyla geliştirilen "Genel Bilgi Formu"
ve Öğrenme Merkezleri’nin işlevsel özelliklerini ve çocuklar tarafından
merkezlerde yapılan çalışmaları değerlendirmeye yönelik “Öğrenme Merkezleri
Gözlem Kayıt formu” kullanılmıştır. Öğrenme merkezleri 8 haftalık süreç için
haftada beş gün uygulanmak üzere toplam 41 çocuğun günlük yaklaşık 75-90 dakika
çalışma yapabileceği şekilde düzenlenmiştir. Gözlem formlarından elde edilen
nitel veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, çocukların en çok
okuma-yazma, matematik-fen, kitap ve sanat merkezlerini sevdikleri tespit
edilmiştir. Öğrenme merkezlerinde çocuk sayısına ilişkin olarak çocukların
çoğunlukla grup oyunlarını oynamayı tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | August 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |