Çocukların sağlıklı yetişkinler
olmaları, sağlıklı ilişkilerin olduğu bir aile ortamında büyümelerine bağlıdır.
Çocuklar birçok beceriyi ebeveynlerini gözlemleyerek ve onlardan yardım ve
destek alarak öğrenirler. Çocukların gelişiminde anneler kadar babaların
katkısı da çok büyüktür. Erken çocukluk döneminde çocuklar babalarının
kendilerini izlemelerinden, fikir vermelerinden, yeni şeyler öğretmelerinden,
onlarla oynamaktan, kısacası babalarıyla birlikte olmaktan keyif almaktadırlar.
Ayrıca bu dönemde babalarıyla birlikte olan çocuklar gelişimleri için gerekli
olan birçok bilgiyi, beceriyi ve duygusal desteği elde etmektedirler. Baba
çocuk ilişkisinin hem nitelik, hem de nicelik olarak anne çocuk ilişkisinden
farklıdır. Araştırmacılar, babanın özellikle erkek çocuğun erkeksi davranışları
kazanması açısından önemli olduğunu ortaya koymakta ve erkek çocukların
babaları ile özdeşleşerek erkek gibi davranmayı öğrendiklerini ileri
sürmektedirler. Bu doğrultuda baba- çocuk ilişkisinin niteliğinin çocuğun
birçok alandaki gelişiminin desteklenmesi açısından önemli bir yere sahip
olduğu ifade edilebilir. Dolayısıyla bu çalışmada, Türkiye’de erken çocukluk
eğitimi alanında 2008-2017 yılları arasında baba-çocuk ilişkisi konusunda
yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda; ilgili tarihler arasında baba-çocuk ilişkisi konusunda 15 yüksek
lisans, 5 doktora tezi olmak üzere toplam 20 tane lisansüstü tez yapıldığı,
tezlerde en fazla tarama modelinin benimsendiği, en fazla lisansüstü tezin 2016
yılında tamamlandığı ve en fazla tezin Gazi Üniversitesi’nde yapıldığı
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2019 |
Submission Date | June 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |