Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimi Temalı Etkinlik Planlarının İncelenmesi

Year 2022, Volume: 9 Issue: 3, 962 - 981, 29.12.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1171370

Abstract

Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi dersinde hazırladıkları etkinlik planlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma bir devlet üniversitesi eğitim fakültesine devam eden 66 okul öncesi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma grubunda yer alan okul öncesi öğretmen adaylarından 4’ü (%6,06) 2. sınıfa, 62’si (%93,93) 3. sınıfa devam etmektedir. Öğretmen adaylarının 52’si (%78,78) kadın 14’ü (%21,21) erkektir. Araştırma kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarına 7 hafta boyunca çevre eğitimine yönelik teorik bilgiler verilmiştir. Ek olarak çevre eğitimi etkinlik planlarının nasıl hazırlanması gerektiğini içeren bilgiler de verilmiştir. Araştırmacılar tarafından okul öncesi öğretmen adaylarının farkındalık sahibi olması gereken konular biyoçeşitlilik, kirlilik, geri dönüşüm, enerji ve çevrenin üç temel bileşeni (hava, su ve toprak) olmak üzere 5 ana başlık altında toplanmıştır. Öğretmen adaylarından bu konulara yönelik etkinlik planları hazırlamaları istenmiştir. Adaylar tarafından hazırlanan dokümanlar içerik analizine göre analiz edilmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi etkinlik planlarında yaptıkları hatalar incelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının hazırladıkları çevre eğitimi etkinlik planlarının kazanım, öğrenme süreci, değerlendirme bölümleri ve kullandıkları öğretim yöntem, teknik, ilkelere yönelik hataları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Anne Çocuk Eğitim Vakfı [AÇEV], (2020). https://www.acevokuloncesi.org/etkinlikler/etkinlik-uygulamari/etkinlik-uygulamalari/03.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Ansari, A., Pianta, R. C., Whittaker, J. E., Vitiello, V. ve Ruzek, E. (2021). Enrollment in public-prekindergarten and school readiness skills at kindergarten entry: Differential associations by home language, income, and program characteristics. Early Childhood Research Quarterly, 54, 60-71. doi:10.1016/j.ecresq.2020.07.011
  • Bahça, L., Şahin, B., Ağırbaş, E., Gündoğdu, Y. ve Süzgün, S. N. (2019). Okul öncesi dönemde yaygın görülen kavram yanılgılarına ilişkin öğretmen görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.
  • Balcı, A. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bay, D. N. (2015). The questionasking skills of preschool teacher candidates: Turkey and america example. Journal of Education and Training Studies, 4(1), 161-169. doi:10.11114/jets.v4i1.1141
  • Bercasio, R. R. O. (2021). Assessment of practices in integrating environmental education in the teacher education program. Randwick International of Education and Linguistics Science Journal, 2(4), 625-636. doi:10.47175/rielsj.v2i4.359
  • Bilaloğlu, R.G. (2005). Erken çocukluk döneminde fen öğretiminde analoji tekniği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(30), 72-77.
  • Bilaloğlu, R.G. Aktaş- Arnas, Y. ve Yaşar, M. (2017). Question types and wait-time during science related activities in Turkish preschools. Teachers and teaching, 23(2), 211-226. doi:10.1080/13540602.2016.1203773
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. doi:10.3316/QRJ0902027
  • Burgazlı-Osanmaz, M.S. ve Akman, B. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programları içerisinde kullandıkları planlardaki değerlendirme boyutlarının incelemesi. S. Dinçer (Ed.), Değişen Dünyada Eğitim içinde (ss. 81-94). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bonnett, M. (2007). Environmental education and the issue of nature. Journal of Curriculum Studies, 39(6), 707–721. doi:10.1080/00220270701447149
  • Chinhara, H., Toyin, A.M. ve Jenney, S. (2017). Nurturing critical thinking in preschool settings: Implications to ecd teaching practices. PONTE International Journal of Science and Research, 73(12). doi:10.21506/j.ponte.2017.12.27
  • Çabuk, B. (2021). Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve sürdürülebilirlik (Edt: Kahriman-Pamuk, D.). Ankara: Anı yayıncılık.
  • Demirkan, Ö. ve Saraçoğlu, G. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(1), 1-11.
  • Doğan, Y. ve Simsar, A. (2018). Investigation of preservice preschool teachers’ views on environmental problems and relevant suggestions of solution. International Elektronic Journal of Elemenatary Educatıon, 11(2), 151-159. doi:10.26822/iejee.2019248589
  • Erten, S. (2005). Okul öncesi öğretmen adaylarında çevre dostu davranışların araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 91-100.
  • Ertürk-Kara, H.G., Yılmaz, Z.N. ve Aydın-Şengül, Ö. (2018). Çevresel farkındalık geliştirmede yaratıcı drama yöntemi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 348-358.
  • Elitok-Kesici, A. E., Özdemir, N. ve Coşkun, B. B. (2018). Öğretmen adaylarına göre yükseköğretimdeki örtük programın niteliği. Tarih Okulu Dergisi, 33(1), 1071-1094. doi:10.14225/Joh1200
  • Feriver, Ş., Tuncer-Teksöz, G., Olgan, R. ve Reid, A. (2015). Training early childhood teachers for sustainability: towards a ‘learning experience of a different kind’. Environmental Education Research, 22(5), 717-746. doi:10.1080/13504622.2015.1027883
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. ve Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Hungerford, H. R. ve Volk, T. L. (1990). Changing learner behavior through environmental education. The journal of environmental education, 21(3), 8-21. doi:10.1080/00958964.1990.10753743
  • Giren, S. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim öğretmeni kavramına ilişkin metaforları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 123-132. doi:10.18069/fusbed.03653
  • Günindi, Y. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin çevre dostu davranışlarının araştırılması. Tübav Bilim Dergisi, 3(3), 292-297.
  • Jafri, S. H. (2021). Limits to growth: An assessment. International Journal of Research Publication and Reviews, 2(8), 204-207.
  • Jirout, J., ve Zimmerman, C. (2015). Development of science process skills in the early childhood years. In Trundle, K. C. & Saçkes, M. (Eds.), Research in Early Childhood Science Education (pp. 143-165). Springer.
  • Kablan, Z., Özdişçi, S., Özdemir, A., Özarmut, Ş., Erçoban, M., Daymaz, M., ve Aydın, M. (2019). Buluş yoluyla öğrenme yönteminin düz anlatım yöntemine kıyasla rutin olan ve olmayan problem çözmeye etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 83-100. doi: 10.17679/inuefd.360943
  • Karadoğan, M., Arapoğlu, Ö., Yakut, E., Çetin, S., ve Öztürk, E. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programındaki kazanım ve göstergelere ilişkin görüşlerin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılınç, F. E., Kurtulmuş, Z., Ekinci-Kaynak, K. B. ve Bektaş, N. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planı hazırlama becerilerinin incelenmesi: Uyarlama, aile katılımı ve değerlendirme. Trakya eğitim dergisi, 11(1), 252-266. doi: 10.24315/tred.700610
  • Koray, Ö., Altunçekiç, A., ve Yaman, S. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının soru sorma becerilerinin bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 33-39.
  • Köksal, O., Balağan-Dağal, A., ve Duman, A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science, 46(4), 379-394.
  • Laza, V., Lotrean L., Pintea, A. ve Zeic, A. (2009). Environmental risk perception, attitudes, and behaviors and educational strategies to shape friendly environmentally behavior. 5th WSEAS/IASME International Conference on Educational Technologies (pp. 110-116).
  • Lillvist, A., Sandberg, A., Sheridan, S. ve Williams, P. (2014). Preschool teacher competence viewed from the perspective of students in early childhood teacher education. Journal of Education for Teaching, 40(1), 3-19. doi: 10.1080/02607476.2013.864014
  • Maden, S. , Durukan, E. ve Akbaş, E. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin öğrenci merkezli öğretime yönelik algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 255-269. Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf. 22.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Muela, A., Larrea, I., Miranda, N., ve Barandiaran, A. (2019). Improving the quality of preschool outdoor environments: Getting children involved. European Early Childhood Education Research Journal, 27(3), 385-396. doi:10.1080/1350293X.2019.1600808
  • Muşlu-Kaygısız, G., Benzer, E. ve Dilek-Eren, C. (2019). Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin okul öncesi öğretmen adaylarının çevre etiği farkındalığı, çevre davranışı ve çevre eğitimine ilişkin özyeterliklerine etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 50(50), 125-141. doi:10.15285/maruaebd.542612
  • Orbanic, N. D. ve Kovac, N. (2021). Environmental awareness, attitudes, and behaviour of preservice preschool and primary school teachers. Journal of Baltic Science Education, 20(3). 373- 388. doi: 10.33225/jbse/21.20.373
  • Özsırkıntı, D., Akay, C. ve Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri Adana ili örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313-331.
  • Perrott, E. (1977). Environmental education-key role of the educator. (Edt: Huges-Evens, D.). Environmental Education. Pergamon.
  • Podanyova, Т., Sazonova, N., ve Tokareva, M. (2020). Formation of the ecological culture basics in preschool childhood. International Scientific and Practical Conference on Education, Health and Human Wellbeing (ICEDER 2019) (pp. 39-43).
  • Sak, R., Şahin-Sak, İ. T., Öneren-Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250. doi:10.33400/kuje.843306
  • Schmitz, G.L. ve Rocha, J.B. (2018). Environmental education program as a tool to improve children’s environmental attitudes and knowledge. Education, 8(2), 15-20. doi:10.5923/j.edu.20180802.01
  • Shonasirova, Z.Y. (2020). Scientific and theoretical foundations of environmental education of preschool children. Academic Research in Educational Sciences,1(4). 950-958.
  • Siahaan, K. W., Haloho, U. N., Raja-Guk-Guk, M. P. A. ve Panjaitan, F. R. (2021). Implementation of discovery learning methods to ımprove science skills in kindergarten b children. Jurnal Pendidikan Edutama, 8(1), 33-40.
  • Suryani, A., Soedarso, S., Saifulloh, M., Muhibbin, Z., Wahyuddin, W., Hanoraga, T., Nurif, M., Trisyanti, U., Rahadiantino, L. ve Rahmawati, D. (2019). Çevresel sürdürülebilirlik eğitimi: Yeşil bir okul gelişimi. IPTEK Bildiriler Kitabı Serisi , (6), 65-72.
  • Şahin, H. (2016). Okul öncesi fen eğitiminde analoji yöntemi ve analojinin okul öncesi eğitim programlarında yer alma düzeyi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016(6), 48-61.
  • Tang, C. F., Abosedra, S., ve Naghavi, N. (2020). Does the quality of institutions and education strengthen the quality of the environment? Evidence from a global perspective. Energy, 218, 1-10. doi:10.1016/j.energy.2020.119303
  • Throndsen, J. E., Shumway, J. F. ve Moyer-Packenham, P. S. (2019). The relationship between mathematical literacy at kindergarten entry and public preschool attendance, type, and quality. Early Childhood Education Journal, 1-11. doi:10.1007/s10643-019-01014-7
  • Tuuling, L., Õun, T. ve Ugaste, A. (2018). Teachers’ opinions on utilizing outdoor learning in the preschools of Estonia. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19(4), 358-370. doi:10.1080/14729679.2018.1553722
  • Wells, N. M. ve Lekies, K. S. (2006). “Nature and the life course: Pathways from childhood nature experiences to adult environmentalism.” Children, Youth and Environments, 16(1). 1-24.
  • Yeşilyurt, E. (2020). Öğretmenin pusulası: Genel öğretim ilkeleri. Ekev akademi dergisi, 83, 263-288.
  • Yıldırım, G. ve Özyılmaz-Akamca, G. (2017). The effect of outdoor learning activities on the development of preschool children. South African Journal of Education, 37(2), 1-10. doi:10.15700/saje.v37n2a1378
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Young, J. L. (2009). All education is environmental education. (Master of Education Thesis). Queen’s University.
  • Zapf, S. (2019). The relationship between preschool experiences and attainment of literacy skills in kindergarten. (Master of Education Thesis). Goucher College.
  • Zembat, R., Tosun, D., Çalış, N.B. ve Yılmaz, H. (2020). Okul öncesi eğitimde doğal ve artık materyallerin kullanımına yönelik öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 19-32.

Investigation of Preschool Teacher Candidates’ Environmental Education Themed Activity Plans

Year 2022, Volume: 9 Issue: 3, 962 - 981, 29.12.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1171370

Abstract

This study was conducted to examine the activity plans prepared by preschool teacher candidates in the environmental education course. Document analysis method was used in the study. The sample of the study was determined according to the convenience sampling method from non-selective sampling methods. The study was conducted with 66 preschool teacher candidates attending a state university education faculty. Of the preschool teacher candidates in the study group, 4 (6.06%) attend the 2nd grade, and 62 (93.93%) attend the 3rd grade. 52 (78.78%) of the candidates are woman and 14 (21.21%) are man. Within the scope of the research, theoretical information about environmental education was given to preschool teacher candidates for 7 weeks. In addition, information on how environmental education activity plans should be prepared is also provided. Preschool teacher candidates need to be aware of issues that researchers, biodiversity, pollution, recycling, energy and environment, which are the three basic components (air, water and soil) are grouped under 5 main headings, including. Prospective teachers were asked to prepare activity plans for these topics. The documents prepared by the candidates were analyzed according to the content analysis. The mistakes made by the candidates in their environmental education activity plans were examined. As a result of the findings obtained, it has been concluded that the environmental education activity plans prepared by preschool teacher candidates have mistakes in terms of objectives, learning process, evaluation sections and teaching methods, techniques and principles they use.

References

  • Anne Çocuk Eğitim Vakfı [AÇEV], (2020). https://www.acevokuloncesi.org/etkinlikler/etkinlik-uygulamari/etkinlik-uygulamalari/03.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Ansari, A., Pianta, R. C., Whittaker, J. E., Vitiello, V. ve Ruzek, E. (2021). Enrollment in public-prekindergarten and school readiness skills at kindergarten entry: Differential associations by home language, income, and program characteristics. Early Childhood Research Quarterly, 54, 60-71. doi:10.1016/j.ecresq.2020.07.011
  • Bahça, L., Şahin, B., Ağırbaş, E., Gündoğdu, Y. ve Süzgün, S. N. (2019). Okul öncesi dönemde yaygın görülen kavram yanılgılarına ilişkin öğretmen görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.
  • Balcı, A. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bay, D. N. (2015). The questionasking skills of preschool teacher candidates: Turkey and america example. Journal of Education and Training Studies, 4(1), 161-169. doi:10.11114/jets.v4i1.1141
  • Bercasio, R. R. O. (2021). Assessment of practices in integrating environmental education in the teacher education program. Randwick International of Education and Linguistics Science Journal, 2(4), 625-636. doi:10.47175/rielsj.v2i4.359
  • Bilaloğlu, R.G. (2005). Erken çocukluk döneminde fen öğretiminde analoji tekniği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(30), 72-77.
  • Bilaloğlu, R.G. Aktaş- Arnas, Y. ve Yaşar, M. (2017). Question types and wait-time during science related activities in Turkish preschools. Teachers and teaching, 23(2), 211-226. doi:10.1080/13540602.2016.1203773
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. doi:10.3316/QRJ0902027
  • Burgazlı-Osanmaz, M.S. ve Akman, B. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programları içerisinde kullandıkları planlardaki değerlendirme boyutlarının incelemesi. S. Dinçer (Ed.), Değişen Dünyada Eğitim içinde (ss. 81-94). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bonnett, M. (2007). Environmental education and the issue of nature. Journal of Curriculum Studies, 39(6), 707–721. doi:10.1080/00220270701447149
  • Chinhara, H., Toyin, A.M. ve Jenney, S. (2017). Nurturing critical thinking in preschool settings: Implications to ecd teaching practices. PONTE International Journal of Science and Research, 73(12). doi:10.21506/j.ponte.2017.12.27
  • Çabuk, B. (2021). Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve sürdürülebilirlik (Edt: Kahriman-Pamuk, D.). Ankara: Anı yayıncılık.
  • Demirkan, Ö. ve Saraçoğlu, G. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(1), 1-11.
  • Doğan, Y. ve Simsar, A. (2018). Investigation of preservice preschool teachers’ views on environmental problems and relevant suggestions of solution. International Elektronic Journal of Elemenatary Educatıon, 11(2), 151-159. doi:10.26822/iejee.2019248589
  • Erten, S. (2005). Okul öncesi öğretmen adaylarında çevre dostu davranışların araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 91-100.
  • Ertürk-Kara, H.G., Yılmaz, Z.N. ve Aydın-Şengül, Ö. (2018). Çevresel farkındalık geliştirmede yaratıcı drama yöntemi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 348-358.
  • Elitok-Kesici, A. E., Özdemir, N. ve Coşkun, B. B. (2018). Öğretmen adaylarına göre yükseköğretimdeki örtük programın niteliği. Tarih Okulu Dergisi, 33(1), 1071-1094. doi:10.14225/Joh1200
  • Feriver, Ş., Tuncer-Teksöz, G., Olgan, R. ve Reid, A. (2015). Training early childhood teachers for sustainability: towards a ‘learning experience of a different kind’. Environmental Education Research, 22(5), 717-746. doi:10.1080/13504622.2015.1027883
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. ve Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Hungerford, H. R. ve Volk, T. L. (1990). Changing learner behavior through environmental education. The journal of environmental education, 21(3), 8-21. doi:10.1080/00958964.1990.10753743
  • Giren, S. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim öğretmeni kavramına ilişkin metaforları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 123-132. doi:10.18069/fusbed.03653
  • Günindi, Y. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin çevre dostu davranışlarının araştırılması. Tübav Bilim Dergisi, 3(3), 292-297.
  • Jafri, S. H. (2021). Limits to growth: An assessment. International Journal of Research Publication and Reviews, 2(8), 204-207.
  • Jirout, J., ve Zimmerman, C. (2015). Development of science process skills in the early childhood years. In Trundle, K. C. & Saçkes, M. (Eds.), Research in Early Childhood Science Education (pp. 143-165). Springer.
  • Kablan, Z., Özdişçi, S., Özdemir, A., Özarmut, Ş., Erçoban, M., Daymaz, M., ve Aydın, M. (2019). Buluş yoluyla öğrenme yönteminin düz anlatım yöntemine kıyasla rutin olan ve olmayan problem çözmeye etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 83-100. doi: 10.17679/inuefd.360943
  • Karadoğan, M., Arapoğlu, Ö., Yakut, E., Çetin, S., ve Öztürk, E. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programındaki kazanım ve göstergelere ilişkin görüşlerin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılınç, F. E., Kurtulmuş, Z., Ekinci-Kaynak, K. B. ve Bektaş, N. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planı hazırlama becerilerinin incelenmesi: Uyarlama, aile katılımı ve değerlendirme. Trakya eğitim dergisi, 11(1), 252-266. doi: 10.24315/tred.700610
  • Koray, Ö., Altunçekiç, A., ve Yaman, S. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının soru sorma becerilerinin bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 33-39.
  • Köksal, O., Balağan-Dağal, A., ve Duman, A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science, 46(4), 379-394.
  • Laza, V., Lotrean L., Pintea, A. ve Zeic, A. (2009). Environmental risk perception, attitudes, and behaviors and educational strategies to shape friendly environmentally behavior. 5th WSEAS/IASME International Conference on Educational Technologies (pp. 110-116).
  • Lillvist, A., Sandberg, A., Sheridan, S. ve Williams, P. (2014). Preschool teacher competence viewed from the perspective of students in early childhood teacher education. Journal of Education for Teaching, 40(1), 3-19. doi: 10.1080/02607476.2013.864014
  • Maden, S. , Durukan, E. ve Akbaş, E. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin öğrenci merkezli öğretime yönelik algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 255-269. Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf. 22.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Muela, A., Larrea, I., Miranda, N., ve Barandiaran, A. (2019). Improving the quality of preschool outdoor environments: Getting children involved. European Early Childhood Education Research Journal, 27(3), 385-396. doi:10.1080/1350293X.2019.1600808
  • Muşlu-Kaygısız, G., Benzer, E. ve Dilek-Eren, C. (2019). Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin okul öncesi öğretmen adaylarının çevre etiği farkındalığı, çevre davranışı ve çevre eğitimine ilişkin özyeterliklerine etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 50(50), 125-141. doi:10.15285/maruaebd.542612
  • Orbanic, N. D. ve Kovac, N. (2021). Environmental awareness, attitudes, and behaviour of preservice preschool and primary school teachers. Journal of Baltic Science Education, 20(3). 373- 388. doi: 10.33225/jbse/21.20.373
  • Özsırkıntı, D., Akay, C. ve Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri Adana ili örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313-331.
  • Perrott, E. (1977). Environmental education-key role of the educator. (Edt: Huges-Evens, D.). Environmental Education. Pergamon.
  • Podanyova, Т., Sazonova, N., ve Tokareva, M. (2020). Formation of the ecological culture basics in preschool childhood. International Scientific and Practical Conference on Education, Health and Human Wellbeing (ICEDER 2019) (pp. 39-43).
  • Sak, R., Şahin-Sak, İ. T., Öneren-Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250. doi:10.33400/kuje.843306
  • Schmitz, G.L. ve Rocha, J.B. (2018). Environmental education program as a tool to improve children’s environmental attitudes and knowledge. Education, 8(2), 15-20. doi:10.5923/j.edu.20180802.01
  • Shonasirova, Z.Y. (2020). Scientific and theoretical foundations of environmental education of preschool children. Academic Research in Educational Sciences,1(4). 950-958.
  • Siahaan, K. W., Haloho, U. N., Raja-Guk-Guk, M. P. A. ve Panjaitan, F. R. (2021). Implementation of discovery learning methods to ımprove science skills in kindergarten b children. Jurnal Pendidikan Edutama, 8(1), 33-40.
  • Suryani, A., Soedarso, S., Saifulloh, M., Muhibbin, Z., Wahyuddin, W., Hanoraga, T., Nurif, M., Trisyanti, U., Rahadiantino, L. ve Rahmawati, D. (2019). Çevresel sürdürülebilirlik eğitimi: Yeşil bir okul gelişimi. IPTEK Bildiriler Kitabı Serisi , (6), 65-72.
  • Şahin, H. (2016). Okul öncesi fen eğitiminde analoji yöntemi ve analojinin okul öncesi eğitim programlarında yer alma düzeyi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016(6), 48-61.
  • Tang, C. F., Abosedra, S., ve Naghavi, N. (2020). Does the quality of institutions and education strengthen the quality of the environment? Evidence from a global perspective. Energy, 218, 1-10. doi:10.1016/j.energy.2020.119303
  • Throndsen, J. E., Shumway, J. F. ve Moyer-Packenham, P. S. (2019). The relationship between mathematical literacy at kindergarten entry and public preschool attendance, type, and quality. Early Childhood Education Journal, 1-11. doi:10.1007/s10643-019-01014-7
  • Tuuling, L., Õun, T. ve Ugaste, A. (2018). Teachers’ opinions on utilizing outdoor learning in the preschools of Estonia. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19(4), 358-370. doi:10.1080/14729679.2018.1553722
  • Wells, N. M. ve Lekies, K. S. (2006). “Nature and the life course: Pathways from childhood nature experiences to adult environmentalism.” Children, Youth and Environments, 16(1). 1-24.
  • Yeşilyurt, E. (2020). Öğretmenin pusulası: Genel öğretim ilkeleri. Ekev akademi dergisi, 83, 263-288.
  • Yıldırım, G. ve Özyılmaz-Akamca, G. (2017). The effect of outdoor learning activities on the development of preschool children. South African Journal of Education, 37(2), 1-10. doi:10.15700/saje.v37n2a1378
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Young, J. L. (2009). All education is environmental education. (Master of Education Thesis). Queen’s University.
  • Zapf, S. (2019). The relationship between preschool experiences and attainment of literacy skills in kindergarten. (Master of Education Thesis). Goucher College.
  • Zembat, R., Tosun, D., Çalış, N.B. ve Yılmaz, H. (2020). Okul öncesi eğitimde doğal ve artık materyallerin kullanımına yönelik öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 19-32.
There are 58 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hazal Arslan 0000-0001-8178-9514

Volkan Atasoy 0000-0002-2515-3770

Publication Date December 29, 2022
Submission Date September 5, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Arslan, H., & Atasoy, V. (2022). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimi Temalı Etkinlik Planlarının İncelenmesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 9(3), 962-981. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1171370

19190       23681     19386        19387