Günümüzde, insanlar boş zamanlarını değerlendirmek için çeşitli oyunlar oynamaktadırlar. Eğer oynanan oyunlar eğitsel içerikli olursa çocuklar hem eğlenirler hem öğrenirler ve oyunlar onlar için vazgeçilmez bir eğlence olur. Eğitsel oyunların oyuncuların ilgisini çekmesi için ilgi çekici konulara sahip olması gerekmektedir. Kutuplar ilgi çekici özelliklere sahip olup eğitsel oyunlara konu olmaya aday konular arasındadır. Kutuplar ile ilgili temel bilgilerin öğrenilmesi ve farkındalığın artırılması için eğitsel oyunlar oldukça kullanışlı ve dikkate değerdir. Bu doğrultuda öğrenmeyi merkeze alan kutuplarla ilgili kültürel temel bilgileri öğretmeyi ve kutuplara olan ilgiyi artırmayı amaçlayan bir eğitsel oyun tasarımı geliştirilmiştir. Bu çalışmada, oyun geliştirme süreci tasarım tabanlı araştırma yöntemi temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Oyunun aşamaları belirlenirken Gartner Werbach ve Hunter (2012) tarafından geliştirilen altı basamaktan oluşan D6 modeli kullanılmıştır. Oyunun senaryosu oluşturulurken senaryo tabanlı öğrenme türlerinden konu temelli senaryo türü kullanılmıştır. Oluşturulan senaryoda öğrenciden beklenti, çözüm yollarını araştırmak olduğu için kutupla ilgili temel bilgileri bu yolla öğrenmeleri sağlanması amaçlanmıştır. Çalışmalar sonucunda 8 yaş üzeri çocuklara kutuplarla ilgili bilgileri öğreten ve dikkatlerini kutuplara çeken bir kutu oyunu geliştirilmiştir. Öğretmenlerin derslerinde bu eğitsel oyunu öğrencilerine oynatması ile öğrencilerin dikkatlerini kutuplara çekerek geleceğin sorunu olan deniz kirliliği, küresel ısınma vb. konulara yeni çözümler oluşturulması için fırsatlar ve ortamlar hazırlanmış olacaktır.
Eğitsel oyun Oyun yoluyla öğretim Eğitsel oyun tasarımı Oyun tabanlı öğrenim ortamı Eğlenerek öğrenme.
Heutzutage spielen die Menschen verschiedene Spiele, um ihre Freizeit zu verbringen. Wenn die gespielten Spiele lehrreich sind, haben Kinder Spaß und lernen, und Spiele werden für sie zu unverzichtbarer Unterhaltung. Lernspiele müssen interessante Themen haben, um die Aufmerksamkeit der Spieler auf sich zu ziehen. Die Stangen haben interessante Eigenschaften und gehören zu den Themen, die Gegenstand von Lernspielen sein können. Lernspiele sind sehr nützlich und bemerkenswert, um die grundlegenden Informationen über die Stangen zu lernen und das Bewusstsein zu schärfen. In dieser Richtung wurde ein pädagogisches Spieldesign entwickelt, das darauf abzielt, kulturelle Grundinformationen über Pole zu vermitteln und das Interesse an Polen zu steigern, das das Lernen in den Mittelpunkt stellt. In dieser Studie wurde der Spielentwicklungsprozess basierend auf der designbasierten Forschungsmethode durchgeführt. Bei der Bestimmung der Spielphasen wurde das von Gartner Werbach und Hunter (2012) entwickelte D6-Modell aus sechs Schritten verwendet. Beim Erstellen des Szenarios des Spiels wurde der fachbezogene Szenariotyp verwendet, der einer der szenariobasierten Lerntypen ist. Da die Schüler in dem erstellten Szenario nach Lösungen suchen sollen, soll sichergestellt werden, dass sie auf diese Weise die grundlegenden Informationen über den Pol erhalten. Als Ergebnis der Studien wurde ein Brettspiel entwickelt, das Kindern ab 8 Jahren Informationen über die Stangen vermittelt und sie auf die Stangen aufmerksam macht. Indem die Lehrer dieses Lernspiel ihren Schülern in ihren Klassen spielen, lenken sie die Aufmerksamkeit der Schüler auf die Pole und die Probleme der Zukunft, Meeresverschmutzung, globale Erwärmung usw. Es werden Möglichkeiten und Umgebungen für die Schaffung neuer Lösungen für diese Probleme geschaffen.
Lernspiel Oyun yoluyla öğretim Eğitsel oyun tasarımı Oyun tabanlı öğrenim ortamı Eğlenerek öğrenme.
Nowadays, people play various games to spend their free time. If the games played are educational, children both have fun and learn, and games become indispensable entertainment for them. Educational games must have interesting topics to attract the attention of the players. The poles have interesting features and are among the subjects that can be the subject of educational games. Educational games are very useful and remarkable for learning the basic information about the poles and raising awareness. In this direction, an educational game design has been developed, which aims to teach cultural basic information about poles and to increase the interest in poles, which focuses on learning. In this study, the game development process was carried out based on the design-based research method. While determining the stages of the game, the D6 model consisting of six steps developed by Gartner Werbach and Hunter (2012) was used. While creating the scenario of the game, the subject-based scenario type, which is one of the scenario-based learning types, was used. Since the expectation from the students in the scenario created is to search for solutions, it is aimed to ensure that they learn the basic information about the pole in this way. As a result of the studies, a board game has been developed that teaches children over 8 years old information about the poles and draws their attention to the poles. With the teachers playing this educational game to their students in their classes, they attract the attention of the students to the poles, and the problems of the future, sea pollution, global warming, etc. Opportunities and environments will be prepared for the creation of new solutions to these issues.
Educational game Teaching through games Educational game design Game-basedlearning environment Learning with fun.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | March 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).