Bu çalışmada Türk Eğitim Sisteminin sorunlarını inceleyen makalelerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Türk Eğitim Sisteminin sorunlarına yönelik yapılan ampirik makalelerde elde edilen bulguların bir kesitinin sunulduğu çalışma durum çalışması deseninde nitel araştırma yaklaşımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler doküman incelemesi yolu ile toplanmıştır. Çalışma kapsamına alınacak araştırmalar TR Dizin, ULAKBİM, ResearchGate, www.sciencegate.app/, https://scholar.google.com/, https://atif.sobiad.com/, www.scopus.com/, https://eric.ed.gov/, Web Of Science (SSCI, ESCI) veri tabanlarından taranan ve son 10 yılda (2010-2021) yayımlanan nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiş ampirik araştırma makaleleri seçilerek belirlenmiştir. Belirlenen 30 makalenin incelenmesi ile elde edilen veriler meta-sentez analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda Türk Eğitim Sisteminin sorunlarının “Sistemsel ve Yapısal Sorunlar”, “Öğretmenlere/Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Sorunlar”, “Fiziksel Yapı ve Eğitim Materyallerine İlişkin Sorunlar”, “Öğretim Programlarına İlişkin Sorunlar”, “Öğrencilere İlişkin Sorunlar”, “Eğitim Yönetimi/Yöneticilerine İlişkin Sorunlar”, “Velilere İlişkin Sorunlar” ve “Eğitim Finansmanına İlişkin Sorunlar” olmak üzere sekiz tema çerçevesinde ele alınabileceği tespit edilmiştir. Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunların en çok sistemsel ve yapısal sorunlara yönelik olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarının politika yapıcılar ve eğitim yöneticilerince değerlendirilerek eğitim sisteminin yapılandırılması sürecinde göz ardı edilmemesi ve araştırmacılarca gelecek araştırmalar için dikkate alınması önerilmektedir.
In this study, it is aimed to evaluate the articles examining the problems of the Turkish Education System. The study, in which a cross-section of the findings obtained in empirical articles on the problems of the Turkish Education System are presented, was carried out with a qualitative research approach in a case study design. The data were collected through document analysis. Researches to be included in the study are TR Dizin, ULAKBİM, ResearchGate, www.sciencegate.app/, https://scholar.google.com/, www.scopus.com/, https://eric.ed.gov/, https://atif.sobiad.com/, Web of Science (SSCI, ESCI) databases. Empirical research articles that were made with the qualitative research method and published in the last 10 years (2010-2021) were selected and determined. The data obtained by examining the determined 30 articles were analyzed by meta-synthesis analysis. At the end of the study, it has been determined that issues of Turkish Education System can be addressed in eight themes, namely, “System and Structural Problems", "Problems Regarding Teachers/Teaching Profession", "Problems Regarding Physical Structure and Educational Materials", "Problems Regarding Teaching Programs", "Problems Regarding Students", "Problems Regarding Educational Administration/Administrators", "Parents Related Problems" and "Problems Related to Education Financing ". It has been determined that the problems encountered in the Turkish Education System mostly concern systemic and structural problems. It is recommended that the results of the study should be evaluated by policy makers and education administrators, not ignored during the structuring process of the education system and be taken into consideration by researchers for future research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 1 |