Hegemonik erkeklik, toplum içerisinde genel bir ifadeyle eşit olmayan cinsiyet ilişkilerinin sürdürülmesini ifade etmektedir. Hegemonik erkekliğin özellikle medya araçları ile olan ilişkisi hem yapısal hem de üretilen ürünler aracılığıyla toplum içerisinde meşruiyet kazanmasına ve fikirlerin benimsetilmesine yardımcı olmaktadır. Hegemonik erkeklik kavramının düşünsel temellerinin atılmasıyla birlikte 1991 yılından itibaren hegemonik erkeklik ve medya arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalar yapılmaya başlamıştır. Bu çalışma da “hegemonik erkeklik ve medya” ile ilgili yapılmış ve alanın önde gelen dergilerinde yayımlanmış araştırma makalelerinin bibliyometrik yöntemle incelenmesi amaçlamaktadır. Çalışmada Web of Science veri tabanında yer alan 339 araştırma makalesi incelenmiştir. İncelenen çalışmaların bibliyometrik verileri VOSviewer programı aracılığıyla ağ haritaları görselleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, bu alanda en fazla yayına sahip ülkenin ABD olduğu, en fazla yayına sahip üniversitenin ise Witwatersrand Üniversitesi olduğu belirlenmiştir. Hegemonik erkeklik ve medya arasındaki ilişkiyi en fazla (n=5) inceleyen araştırmacı Edward M. Kian olurken, bu alanda en fazla (n=30) makale yayımlayan derginin ise Men and Masculinities olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan çalışmalarda kullanılan ortak anahtar kelime analizine bakıldığında, hegemonik erkeklik ve medya çalışmalarında en az dijital şiddet ve uluslararası reklamcılık kavramları kullanılmıştır.
Hegemonic masculinity, in general, refers to the maintenance of unequal gender relations in society. The relationship of hegemonic masculinity, especially with media tools, helps to gain legitimacy in society and to adopt ideas through both structural and produced products. With the establishment of the intellectual foundations of the concept of hegemonic masculinity, studies have begun to examine the relationship between hegemonic masculinity and the media since 1991. In this study, it is aimed to examine the research articles on "hegemonic masculinity and the media" and published in the leading journals of the field by bibliometric method. In the study, 339 research articles in the Web of Science database were examined. The bibliometric data of the examined studies were visualized through the VOSviewer program, as well as the network maps. As a result of the study, it has been determined that the country with the highest number of publications in this field is the USA, and the university with the highest number of publications is the University of the Witwatersrand. While the researcher who examined the relationship between hegemonic masculinity and the media the most (n=5) was Edward M. Kian, it was determined that the journal that published the most (n=30) articles in this field was Men and Masculinities. On the other hand, when looking at the common keyword analysis used in the studies, the concepts of digital violence and international advertising were used at least in hegemonic masculinity and media studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.