Kent çalışmaları mimarlık, coğrafya, sosyoloji ve turizm gibi birçok disiplinin kendine özgü yaklaşımları ile ele alınmaktadır. Günümüz şehirlerinin gelişiminde üniversiteler önemli bir lokomotif güç olarak görülmektedir. Bu nedenle üniversite öğrencilerinin öğrenim gördüğü şehre yönelik görüş ve değerlendirmeleri önemlidir. Bir şehrin engellerini görmek, eksik yönlerini tamamlamak, olumsuz yönlerini düzeltmek ve problemlerini çözmek, her açıdan gelişmesine dolayısıyla kalkınmasına katkıda bulunmak için şehirsel mekânın anlaşılması gerekmektedir. Bu çalışmanın konusunu Giresun şehrindeki üniversite öğrencilerinin şehre yönelik algıları oluşturmaktadır. Araştırmada Giresun Üniversitesi öğrencilerinin Giresun şehri ve halkına yönelik algılarının ne yönde ve düzeyde olduğunu tespit etmek, açıklamak, değerlendirmek ve olası ilişkileri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Genel tarama modelinde yapılan araştırmanın çalışma grubunu 1110 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada Giresun Üniversitesi öğrencilerinin algıları 2019 yılı Eylül-Aralık dönemleri arasında cinsiyet, gelir durumu, geldikleri şehir gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Öğrencilerin Giresun şehrine yönelik genel algıları orta düzeyde olumlu bulunmuştur. Giresunlu olma, sınıf, öğrencinin yaşadığı yerleşme türü, aylık harcama miktarı gibi değişkenlere göre şehre yönelik algılarda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Belirlenen algılara yönelik Giresun şehrinin avantaj ve dezavantajları kentin planlayıcılarının ve karar vericilerinin dikkatine sunulmaktadır.
Urban studies are conducted with the unique approaches of various disciplines such as architecture, geography, sociology, and tourism. Universities are perceived as crucial engines for the development of contemporary cities. Therefore, opinions and evaluations of university students about the city in which they study are essential. It is necessary to comprehend the urban space in order to realize the obstacles of a city, to compensate for its deficiencies, to correct its adverse aspects, to solve its problems, and to contribute to its development in every respect. The main subject of this study involves the perceptions of university students in Giresun towards the city. The study aims to determine, explain, and evaluate the extent to which the Giresun University students perceive the city of Giresun and its residents, and to reveal possible associations. The study group of the research conducted with the general survey model is comprised of 1110 students. In the study, the perceptions of Giresun University students are investigated according to the variables such as gender, income level, and the city of origin over the period between September and December 2019. The general perceptions of the students towards the city of Giresun are found to be moderately positive. According to the variables such as being a Giresun resident, social status, type of settlement in which the student resides, and the amount of monthly expenditure, significant differences are detected within the perceptions towards the city. The advantages and disadvantages of the city of Giresun regarding the determined perceptions are brought to the attention of the urban planners and decision-makers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | October 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 13 Issue: 24 |