Bu çalışma, fen bilimleri öğretmenleri ile ortaokul öğrencileri arasındaki ideallik algılarını tespit etmeyi hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda, ortaokul kademesinde eğitim gören öğrencilerin ideal öğretmen özellikleri ve fen bilimleri öğretmenlerinin ideal öğrenci özellikleri hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılarak, olgu bilim deseni ile yürütülmüştür. Çalışmanın katılımcıları, 10 öğrenci ve 6 fen bilimleri öğretmeninden oluşan 16 kişilik bir gruptur. Veriler, katılımcılarla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Veriler, ideal öğrenci ve ideal öğretmen olmak üzere iki tema altında toplanmış ve bulgular elde edilmiştir. Fen bilimleri öğretmenleri, sorumluluklarını bilen, araştıran, sorgulayan, kitap okuyan, çevreye duyarlı, doğayı ve hayvanları seven, toplumsal dinamikler ile uyum içerisindeki öğrencileri ideal olarak tanımlamışlardır. Öğrencilerin ideal öğretmen tanımları ise kişilik özellikleri, mesleki yeterlilikleri, demokratik davranışları ve öğrenci iletişimi şeklinde belirlenen dört kategoride açıklanmıştır. Öğrenciler, öğretmeni yalnızca öğretici olarak değil bir birey olarak karakterini ve bu karakterini sınıf ortamına nasıl yansıttığına ilişkin durumları değerlendirmişlerdir. Öğrenciler, mesleki yeterliliği ön plana alarak, eğlenceli, anlayışlı, eşit ve adil bir tutuma sahip, öğrencileriyle empatik ilişkiler kurarken aynı zamanda disiplinini de hissettiren öğretmenleri ideal olarak tanımlamışlardır.
This study aimed to identify the opinions of idealness held by science teachers and middle school students. To this end, the views of middle school students on ideal teacher characteristics, and science teachers on ideal student characteristics were examined. The study was conducted using a qualitative research method, with a case study design. The participants comprised a group of sixteen people, consisting of ten students and six science teachers. Data was collected through semi-structured interviews with the participants and was analyzed using content analysis. The data was organized into two themes: ideal student and ideal teacher. Science teachers defined an ideal student as one who is responsible, inquisitive, questioning, bookish, environmentally conscious, loving of nature and animals, and in harmony with the social dynamics. Students’ descriptions of an ideal teacher were described in four categories: personality traits, professional competencies, democratic behaviors, and student communication. Students evaluated not only the teaching ability of their teacher, but also the character of the individual, and how they brought it to the classroom environment. Students identified teachers who were fun, understanding, equal and just, and had empathetic relationships with the students while still maintaining discipline as ideal.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 6, 2024 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 2 |