BibTex RIS Cite

TÜKETİCİLERİN LÜKS MARKALARIN TAKLİTLERİNİ SATIN ALMA SEVİYELERİ AÇISINDAN FARKLILIKLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2015, Volume: 11 Issue: 43, 145 - 184, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070106

Abstract

Son yıllarda taklit ürünlerin varlıı hızla artmakta ve özellikle lüks markaların ürünleri taklitçilerin hedefi konumuna gelmektedir. Birçok tüketici de bilinçli olarak bu ürünlerin taklitlerini tercih etmektedir. Tüketicilerin tercihlerinin arkasında yatan tek etkenin fiyat olmadıının anlaılmasından itibaren de konu aratırmacıların ilgi odaı haline gelmitir.

Bu çalımada, bilinçli olarak bu ürünleri tercih eden tüketicilerin tercihlerinin arkasında yatan, fiyat dıındaki, muhtemel motivasyon kaynakları tespit edilmive bu deikenlerin satın alma niyeti yüksek ve düük olan tüketicileri birbirlerinden anlamlı derecede ayırt edip etmedii incelenmitir. Bu deikenler; kiisel özellikler (materyalizm, deer bilinci, marka hassasiyeti ve moda bilinci), sosyal motivasyonlar (kendini izleme eilimi, referans grup etkisi ve statü arayıı) ve ürün ile ilgili faktörler (algılanan deer ve risk) balıı altında toplanmıtır. 

Year 2015, Volume: 11 Issue: 43, 145 - 184, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070106

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Nil Engı̇zek

Ahmet Şekerkaya

Publication Date March 12, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 43

Cite

APA Engı̇zek N., & Şekerkaya A. (2015). TÜKETİCİLERİN LÜKS MARKALARIN TAKLİTLERİNİ SATIN ALMA SEVİYELERİ AÇISINDAN FARKLILIKLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 11(43), 145-184. https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070106

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377