Research Article
BibTex RIS Cite

Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma

Year 2017, Volume: 12 Issue: 48, 175 - 198, 28.07.2017
https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.331668

Abstract

Teknolojinin gelişmesi, tüketicilerin satın alma davranışlarında değişikliklerin yaşanmasına neden

olmuştur. Tüketiciler, diğer geleneksel mecraların yanı sıra, internet ve sosyal medya gibi mecralardan

da alışveriş yapmaya başlamışlardır. Bu yeni mecralardan birisi de Instagram’dır. Instagram, birçok tüketici

için yeni bir mecra olmasına rağmen, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin sayısı gün geçtikçe

artmaktadır. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini

ve satın alma davranışlarını ortaya çıkartmaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden

biri olan derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Adana’da oturan 22 katılımcı ile derinlemesine

görüşmeler yapılmıştır. Bu katılımcılara, kartopu örneklem yöntemi vasıtasıyla ulaşılmıştır. Araştırma

sonuçlarına göre, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin büyük çoğunluğu kadındır. Katılımcıların

yarısı 2 yıldır Instagram hesabına sahiptir ve gün içerisinde 10-15 defa Instagram hesabına

bakmaktadırlar. Katılımcıların hepsi öncelikle, işletme ve işletmenin ürünleri hakkında bilgi sahibi olmak

için hesapları takip etmekte ve genellikle Instagram’dan kıyafet, ayakkabı, takı ve saat almaktadırlar.

Katılımcılar sırasıyla kapıda ödeme kolaylığı, ürün çeşitliliği, fiyatının uygun olması gibi özelliklerinden

dolayı Instagram’dan alışveriş yapmayı tercih etmektedirler. Katılımcıların yaklaşık yarısı

ürünün altında fiyatının yazmasını istemektedir.

References

  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules: Marketing On The Social İnternet, Oreilly Free Online Edition. , ISBN: 978-0-596-15681-7.
Year 2017, Volume: 12 Issue: 48, 175 - 198, 28.07.2017
https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.331668

Abstract

References

  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules: Marketing On The Social İnternet, Oreilly Free Online Edition. , ISBN: 978-0-596-15681-7.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Eski Sayılar
Authors

Eda Yaşa Özeltürkay

Sezen Bozyiğit

Murat Gülmez

Publication Date July 28, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 12 Issue: 48

Cite

APA Yaşa Özeltürkay, E., Bozyiğit, S., & Gülmez, M. (2017). Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma. Öneri Dergisi, 12(48), 175-198. https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.331668

Cited By









15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377