Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilikçilik Becerilerinin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 12 Issue: 1, 25 - 45, 24.06.2024
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1382567

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve bu beceriler arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada genel tarama yöntemlerinden karşılaştırma türü ve korelasyonel ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise ilkokul 3 ve 4. sınıfa devam eden 875 öğrenci oluşturmaktadır. Belet Boyacı ve Atalay (2016) tarafından geliştirilen ölçek veri toplama aracı olarak kullanılmış ve veriler SPSS 20.0 paket programında analiz edilmiştir. Analizler için ilişkisiz gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe testi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrenme ve yenilikçilik becerilerinde 3. sınıf öğrencileri lehine anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca kız öğrencilerin iş birliği ve iletişim becerilerinde erkek öğrencilere göre anlamlı farklılığa sahip olduğu belirlenmiştir. Bunların yanı sıra öğrenme ve yenilikçilik becerilerinde kodlama eğitimi alanlar ve EBA'nı sık sık kullananlar lehine anlamlı farklılıkların bulunduğu belirlenmiştir. Ancak sosyal medya kullanma durumunun anlamlı bir farklılığa sahip olmadığı görülmüştür. Öğrenme ve yenilikçilik becerilerinin tümünün birbirleriyle orta seviyede ve pozitif yönde ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar tartışılarak öneriler sunulmuştur.

Ethical Statement

Kafkas Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu'nun 08.02.2023 Tarihli 42 Sayılı ve 29 Nolu kararı doğrultusunda yürütülmüştür. Ayrıca Kars İl Milli Eğitim Müdürlüğünden gerekli resmi izinler alınmıştır. araştırmaya katılan öğrencilerin velilerinden "veli onay formu" alınmıştır.

Supporting Institution

Bulunmamaktadır

Thanks

Bulunmamaktadır

References

  • Adario, G. & Jackson, L. (2017). For whom is K-12 education: A critical look into twenty-first century educational policy and curriculum in the Philippines. In S. Choo, D. Sawch, A. Villanueva, R. Vinz, (Eds), Educating for the 21st Century (pp. 207–223). Singapore : Springer.. https://doi.org/10.1007/978-981-10-1673-8_11
  • Ağaoglu, O., & Demir, M. (2020). The integration of 21st century skills into education: an evaluation based on an activity example. Journal of Gifted Education and Creativity, 7(3), 105-114.
  • Akcan, C., Doğan, M. ve Ablak, S. (2023). Eğitim alanında 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 331-362. https://doi.org/10.17152/gefad.1111443
  • Aktaş, İ. (2022). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(12), 187-203.
  • Asrizal, Yurnetti & Usma, E. A. (2022). ICT thematic science teaching material with 5E learning cycle model to develop students’ 21st-century skills. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 11(1), 61-72. https://doi.org/10.15294/jpii.v11i1.33764
  • Assessment & Teaching of 21st Century Skills [ATC21S]. (2010). Assessment & teaching of 21st century skills: Status report as of january. CİSCO, Intel, Microsoft. https://www.cisco.com/c/dam/en_us/about/citizenship/socio-economic/docs/ATC21S_Exec_Summary.pdf
  • Astuti, A. P., Aziz, A., Sumarti, S. S., & Bharati, D. A. L. (2019). Preparing 21st century teachers: Implementation of 4C character’s pre-service teacher through teaching practice. Journal of Physics: Conference Series, 1233(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1233/1/012109.
  • Aydoğan, M., Karatepe, R., & Yelken, T. Y. (2022). Üniversite öğrencilerinin kariyer farkındalıklarıyla 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1578-1597. https://doi.org/10.17679/inuefd.1132893
  • Aygün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 49-64. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12922
  • Bani-Hamad, A. M. H., & Abdullah, A. H. (2019). The effect of project-based learning to improve the 21st century skills among Emirati secondary students. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 9(12), 560-573. https://doi.org/10.6007/IJARBSS/v9-i12/6749
  • Battelle for Kids. (2019). Framework for 21st century learning. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_Brief.pdf
  • Bay, E. ve Çetin, B. (2012). İşbirliği süreci ölçeğinin geliştirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 1063- 1075.
  • Bektaş, M., Sellum, F. S., & Polat, D. (2019). Hayat bilgisi dersi öğretim programı'nın 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerileri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 9(1), 129-147.
  • Belet Boyacı, Ş. D., ve Atalay, N. (2016). A scale development for 21st century skills of primary school students: A validity and reliability study. International Journal of Instruction, 9 (1), 133-148 https://doi.org/10.12973/iji.2016.9111a
  • Belet Boyacı, Ş. D., & Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. https://doi.org/10.18039/ajesi.578170
  • Bermingham, S., Charlier, N., Dagnino, F., Duggan, J., Earp, J., Kiili, K., Luts, E., Stock, L. & Whitton, N. (2013). Approaches to collaborative game-making for fostering 21st century skills. In European Conference on Games Based Learning (p. 45). Academic Conferences International Limited.
  • Bircan, M. A. ve Çalışıcı, H. (2022). STEM eğitimi etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin stem’e yönelik tutumlarına, 21. yüzyıl becerilerine ve matematik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 47(2011), 87-119. https://doi.org/10.15390/EB.2022.10710
  • Bozkurt, F. (2021). 21. yüzyıl becerileri açısından sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (51), 34-64. https://doi.org/10.9779/pauefd.688622
  • Bozkurt, Ş. B., & Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 69-82. https://doi.org/10.9779/PUJE757
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı-istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum(13. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Carlgren, T. (2013). Communication, critical thinking, problem solving: A suggested course for all high school students in the 21st century. Interchange, 44(1-2), 63-81. https://doi.org/10.1007/s10780-013-9197-8
  • Cevik, M. & Senturk, C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences. 14(1), 011–028.
  • Chalkiadaki, A. (2018). A systematic literature review of 21st century skills and competencies in primary education. International Journal of Instruction, 11(3), 1–16. https://doi.org/10.12973/iji.2018.1131a
  • Coşkun, T. K., & Deniz, G. F. (2022). The contribution of 3D computer modeling education to twenty-first century skills: self-assessment of secondary school students. International Journal of Technology and Design Education, 32(3), 1553-1581. https://doi.org/10.1007/s10798-021-09660-y
  • Cropley, D. H., Kaufman, J. C., & Cropley, A. J. (2011). Measuring creativity for innovation management. Journal of Technology Management & Innovation, 6(3), 13–30. https://doi.org/10.4067/S0718-27242011000300002
  • Çakırlar-Altuntaş, E., Yılmaz, M., & Turan, S. L. (2018). Biyoloji öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir inceleme. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 34-45. https://doi.org/10.12984/egeefd.306019
  • Davies, A., Fidler, D., & Gorbis, M. (2011). Future work skills 2020. Institute for the Future for University of Phoenix Research Institute, 540. Retrieved from http://hdl.voced.edu.au/10707/194830
  • Demir, A. Y., & Özyurt, M. (2021). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve ders kitaplarının 21. yüzyıl becerileri bağlamında incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1254-1290. https://doi.org/10.17679/inuefd.867905
  • Dilekçi, A., & Karatay, H. (2023). The effects of the 21st century skills curriculum on the development of students’ creative thinking skills. Thinking skills and creativity, 47, 101229. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2022.101229
  • Dilmen, I. ve Atalay, N. (2021). The effect of the augmented reality applications in science class on students’ 21st century skills and basic skills. Journal of Science Learning, 4(4), 337-346. https://doi.org/10.17509/jsl.v4i4.32900
  • Demirezen, S., & Hamzaoğlu, E. (2023). Ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri öz yeterlik ölçeği geliştirme çalışması. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 157-180. https://doi.org/10.15659/ankad.v7i2.247
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2013). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (5. Baskı). Beta Basım, Ankara.
  • Düzgüner, T. T., Karabulut, H., & Kariper, İ. A. (2022). Ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlik algısı ölçeği geliştirme çalışması. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 1-21. https://doi.org/0.31592/aeusbed.621132
  • EnGauge. (2003). enGauge 21st century skills: Helping students thrive in the digital age. NCRL METIRI Group. Chetek-Weyerhaeuser Area School District. https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf
  • Engin, A. O., & Korucuk, M. (2021). Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 1081-1119. https://doi.org/10.17152/gefad.875581
  • Erdoğan, Ö. (2019). Robotik lego uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Erdoğan, F. (2023). Robotik uygulamalarının kodlama başarısına, tutumuna ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çanakkale.
  • Fletcher Jr, E. C., & Tan, T. X. (2021). Examining the 21st century skillset perceptions of academy and comprehensive school students. Thinking Skills and Creativity, 40, 100817. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100817 Foundation for Critical Thinking. (2019). Defining Critical Thinking. Retrieved from https://www.criticalthinking.org/pages/defining-critical-thinking/766
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update. Boston: Pearson.
  • González-Pérez, L. I., & Ramírez-Montoya, M. S. (2022). Components of education 4.0 in 21st century skills frameworks: systematic review. Sustainability, 14(3), 1-31. https://doi.org/10.3390/su14031493
  • Orhan Göksün, D. O., & Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190). https://doi.org/10.15390/EB.2017.7089
  • Hart Research Associates. (2018). Fulfilling the american dream: Liberal education and the future of work: Selected findings from online surveys of business executives and hiring managers. Retrieved from https://dgmg81phhvh63.cloudfront.net/content/user-photos/Research/PDFs/2018EmployerResearchReport.pdf
  • Hawari, A. D. M., & Noor, A. I. M. (2020). Project based learning pedagogical design in STEAM art education. Asian Journal of University Education, 16(3), 102–111. https://doi.org/10.24191/ajue.v16i3.11072.
  • Hidayati, N., Zubaidah, S., Suarsini, E. ve Praherdhiono, H. (2019). Examining the relationship between creativity and critical thinking through integrated problem-based learning and digital mind maps. Universal Journal of Education Research, 7 (9A), 171-179.
  • Ibharim, L. F. M., Yatim, M. H. M., ve Zain, N. Z. M. (2019). Development of rubric to measure children's 21st century skills in digital game-based learning. Universal Journal of Educational Research, 7(10A), 7-12. https://doi.org/10.13189/ujer.2019.071702
  • International Society for Technology in Education [ISTE]. (2019). Explore the student standards. ISTE Standards For Students. Retrieved from https://www.iste.org/standards/for-students
  • İnceoğlu, M. M., & Koşar, A. (2008). BÖTE öğrencilerindeki yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin karşılaştırılması. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 155-172.
  • Johnson, D. W. , & Johnson, R. T. (1999). Making cooperative learning work. Theory Into Practice, 38(2), 67-73.
  • Kalemkuş, J. (2021). Fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 63-87. https://doi.org/10.18039/ajesi.800552
  • Kalemkuş, F., & Bulut Özek, M. (2022). Kapsamlı 21. yüzyıl becerileri ölçeği: geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(2), 359-388. https://doi.org/10.18039/ajesi.899338
  • Kana, F. ve Aydın, V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüşleri. International Journal of Social Humanities Sciences Research, 4(13), 1494-1504.
  • Karakaş, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21.yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karasar, N. (2023). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (İkinci yazım, 38. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, M., Korkmaz, Ö., & Çakır, R. (2020). Oyunlaştırılmış robot etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 21(1), 54-70. https://doi.org/10.12984/egeefd.588512
  • Kıyıkcı, A., & Özyurt, M. (2023). The investigation of the 2018 life studies curriculum and practices to provide students with 21st century skills. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 13(1), 21-40. https://doi.org/10.17984/adyuebd.1194198
  • Korkut, F. (2005). Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 143-149.
  • Kurudayıoğlu, M., & Soysal, T. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 483-496. https://doi.org/10.31592/aeusbed.621132
  • Kuuk, Ö. (2023). Evrensel tasarıma dayalı öğrenme ilkeleri ile desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin motivasyon ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bartın.
  • Lay, A. N., & Osman, K. (2018). Developing 21st century chemistry learning through designing digital games. Journal of Education in Science Environment and Health, 4(1), 81-92. https://doi.org/10.21891/jeseh.387499
  • Mårell-Olsson, E. (2021). Using gamification as an online teaching strategy to develop students' 21st century skills. IxD&A: Interaction Design and Architecture (s), (47), 69-93. https://doi.org/10.55612/S-5002-047-004
  • Nino, M., & Evans, M. A. (2015). Fostering 21st-century skills in constructivist engineering classrooms with digital game-based learning. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, 10(3), 143-149.
  • Novitra, F., Festiyed, Yohandri & Asrizal. (2021). Development of online-based inquiry learning model to improve 21st-century skills of physics students in senior high school. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(9), 1-20. https://doi.org/10.29333/ejmste/11152
  • OECD. (2018). The Future of Education and Skills: Education 2030 the Future We Want (OECD Learning Framework 2030). Retrieved from https://www.oecd.org/education/2030/E2030%20Position%20Paper%20(05.04.2018).pdf
  • Önür, Z., & Kozikoğlu, İ. (2019). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 627-648. https://doi.org/10.24315/tred.528501
  • Özkütük, N., Silkü, H. A., Orgun, F., & Yalçınkaya, M. (2003). Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri. Ege Eğitim Dergisi, 3(2), 1-9.
  • Öztürk, Ö. T. (2023). Examination of 21st century skills and technological competences of students of fine arts faculty. International Journal of Education in Mathematics Science and Technology, 11(1), 115-132. https://doi.org/10.46328/ijemst.2931
  • Partnership for 21st Century Learning [P21]. (2019). Partnership for 21st century learning a network of battllee for kids: Framework for 21st century learning definitions. Retrieved from http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Pentury, H. J., & Anggraeni, A. D. (2022). Empowering students’ 21st century skills through canva application. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di Bidang Pendidikan, Pengajaran dan Pembelajaran, 8(1), 50-57. https://doi.org/10.33394/jk.v8i1.4391
  • Posos Devrani, A. E. (2021). Gençler için 21. yüzyıl becerileri ve dijitalleşen dünyanın gereklilikleri: yeni okuryazarlıklar. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 9(24), 5-24.
  • Putri, R.M., &Asrizal (2023). Need analysis of developing digital teaching materials to improve 21st century skills. JIPI (Jurnal IPA dan Pembelajaran IPA), 7(2), 108-117. https://dx.doi.org/10.24815/jipi.v7i2.29797
  • Qian, M., & Clark, K. R. (2016). Game-based learning and 21st century skills: A review of recent research. Computers in Human Behavior, 63, 50-58. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.023
  • Ramaila, S., &Molwele, A. J. (2022). The role of technology ıntegration in the development of 21st century skills and competencies in life sciences teaching and learning. International Journal of Higher Education 11(5), 9-17. https://doi.org/10.5430/ijhe.v11n5p9
  • Ridwan, A., Rahmawati, Y., & Hadinugrahaningsih, T. (2017). STEAM integration in chemistry learning for developing 21st century skills. MIER Journal of Educational Studies Trends & Practices, 2(7), 184-194.
  • Sahin, A., Gulacar, O. & Stuessy, C. (2015). High school students’ perceptions of the effects of international science olympiad on their stem career aspirations and twenty-first century skill development. Res Sci Educ 45, 785–805. https://doi.org/10.1007/s11165-014-9439-5
  • Stehle, S. M., & Peters-Burton, E. E. (2019). Developing student 21st century skills in selected exemplary inclusive STEM high schools. International Journal of STEM Education, 6(1), 1-15. https://doi.org/10.1186/s40594-019-0192-1
  • Soh, T. M. T., Arsad, N. M., & Osman, K. (2010). The relationship of 21st century skills on students’ attitude and perception towards physics. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7, 546-554. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.10.073
  • Sungur, O. (2014). Korelasyon analizi. Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (6. Baskı), içinde (s. 115-127). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Şahin, M., & Erman, E. (2019). Tarih dersi öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı’na (EBA) ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 256-275.
  • Timakum, T., Ammarukleart, S., Wimolsittichai, N., Chuenchom, S., & Chaimin, C. (2022, November, 10-12). Data Visualization of Educational Research on Critical Thinking and Problem-Solving Skills: A Bibliometric Analysis.16th International Conference on Webometrics, Informetrics, and Scientometrics (WIS) and the 21st COLLNET Meeting 2022, Bangkok, Thailand. https://www.researchgate.net/profile/Tatsawan-Timakum/publication/365383833_Data_Visualization_of_Educational_Research_on_Critical_Thinking_and_Problem-Solving_Skills_A_Bibliometric_Analysis/links/63738d5d431b1f53009d9925/Data-Visualization-of-Educational-Research-on-Critical-Thinking-and-Problem-Solving-Skills-A-Bibliometric-Analysis.pdf
  • Tutkun, Ö. F. (2010). 21.yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 993-1016.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2022). Türk Dil Kurumu sözlükleri. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/ Ülger, K. (2016). The relationship between creative thinking and critical thinking skills of students. Hacettepe University Journal of Education, 31(4), 695-710. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016018493
  • Wagner, T. (2008). Rigor redefined. Educational Leadership, 68(2), 20-24.
  • Wangi, N. B. S., Nashrullah, M. H., & Wajdi, M. B. N. (2018). Digital era’s education and application in higher Education. Journal of Education And Technology, 2597(9221), 119–128.
  • Wei, B., Lin, J., Chen, S., & Chen, Y. (2022). Integrating 21st century competencies into a K-12 curriculum reform in Macau. Asia Pacific Journal of Education, 42(2), 290-304. https://doi.org/10.1080/02188791.2020.1824893
  • Westfall, L. (2009). Sampling methods. Milwaukee, USA: The Westfall Team.
  • Wongdaeng, M., & Hajihama, S. (2018). Perceptions of project-based learning on promoting 21st century skills and learning motivation in a Thai EFL setting. Journal of Studies in the English Language, 13(2), 158-190.
  • World Economic Forum. 2020. The Future of Jobs Report 2020. Retrieved from https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf .
  • Xu, S. R., & Zhou, S. N. (2022). The Effect of students' attitude towards science, technology, engineering, and mathematics on 21st century learning skills: a structural equation model. Journal of Baltic Science Education, 21(4), 706-719. https://doi.org/10.33225/jbse/22.21.706
  • Yalçın, A., & Tural, A. (2023). 21. yüzyıl becerileri ışığında sosyal bilgiler öğretim programının incelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 1-9.
  • Yangın, Y. E., Özdemir, P., & Yangın, S. (2022). An investigation of gifted high school students’ bioethical approaches to genetics and biotechnology applications in terms of 21st century skills and basic scientific literacy skills. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 8(2), 142-161.

Examining the 21st Century Learning and Innovation Skills of Primary School Students

Year 2024, Volume: 12 Issue: 1, 25 - 45, 24.06.2024
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1382567

Abstract

The purpose of this research is to examine the 21st century learning and innovation skills of primary school students in terms of various variables and to determine the relationship between these skills. For this purpose, comparison type and correlational relational scanning models, which are general scanning methods, were used in the research. The sample of the research consists of 875 students attending the 3rd and 4th grades of primary school. The scale developed by Belet Boyacı and Atalay (2016) was used as a data collection tool and the data was analyzed in the SPSS 20.0 package program. According to the findings, significant results were achieved in favor of 3rd grade students in learning and innovation skills. It was also determined that female students had a significant difference in cooperation and communication skills compared to male students. In addition, it was determined that there were significant differences in learning and innovation skills in favor of those who received coding training and those who frequently used EBA. It has been determined that all learning and innovation skills are moderately and positively related to each other. These results were discussed, and suggestions were presented.

References

  • Adario, G. & Jackson, L. (2017). For whom is K-12 education: A critical look into twenty-first century educational policy and curriculum in the Philippines. In S. Choo, D. Sawch, A. Villanueva, R. Vinz, (Eds), Educating for the 21st Century (pp. 207–223). Singapore : Springer.. https://doi.org/10.1007/978-981-10-1673-8_11
  • Ağaoglu, O., & Demir, M. (2020). The integration of 21st century skills into education: an evaluation based on an activity example. Journal of Gifted Education and Creativity, 7(3), 105-114.
  • Akcan, C., Doğan, M. ve Ablak, S. (2023). Eğitim alanında 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 331-362. https://doi.org/10.17152/gefad.1111443
  • Aktaş, İ. (2022). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(12), 187-203.
  • Asrizal, Yurnetti & Usma, E. A. (2022). ICT thematic science teaching material with 5E learning cycle model to develop students’ 21st-century skills. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 11(1), 61-72. https://doi.org/10.15294/jpii.v11i1.33764
  • Assessment & Teaching of 21st Century Skills [ATC21S]. (2010). Assessment & teaching of 21st century skills: Status report as of january. CİSCO, Intel, Microsoft. https://www.cisco.com/c/dam/en_us/about/citizenship/socio-economic/docs/ATC21S_Exec_Summary.pdf
  • Astuti, A. P., Aziz, A., Sumarti, S. S., & Bharati, D. A. L. (2019). Preparing 21st century teachers: Implementation of 4C character’s pre-service teacher through teaching practice. Journal of Physics: Conference Series, 1233(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1233/1/012109.
  • Aydoğan, M., Karatepe, R., & Yelken, T. Y. (2022). Üniversite öğrencilerinin kariyer farkındalıklarıyla 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1578-1597. https://doi.org/10.17679/inuefd.1132893
  • Aygün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 49-64. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12922
  • Bani-Hamad, A. M. H., & Abdullah, A. H. (2019). The effect of project-based learning to improve the 21st century skills among Emirati secondary students. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 9(12), 560-573. https://doi.org/10.6007/IJARBSS/v9-i12/6749
  • Battelle for Kids. (2019). Framework for 21st century learning. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_Brief.pdf
  • Bay, E. ve Çetin, B. (2012). İşbirliği süreci ölçeğinin geliştirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 1063- 1075.
  • Bektaş, M., Sellum, F. S., & Polat, D. (2019). Hayat bilgisi dersi öğretim programı'nın 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerileri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 9(1), 129-147.
  • Belet Boyacı, Ş. D., ve Atalay, N. (2016). A scale development for 21st century skills of primary school students: A validity and reliability study. International Journal of Instruction, 9 (1), 133-148 https://doi.org/10.12973/iji.2016.9111a
  • Belet Boyacı, Ş. D., & Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. https://doi.org/10.18039/ajesi.578170
  • Bermingham, S., Charlier, N., Dagnino, F., Duggan, J., Earp, J., Kiili, K., Luts, E., Stock, L. & Whitton, N. (2013). Approaches to collaborative game-making for fostering 21st century skills. In European Conference on Games Based Learning (p. 45). Academic Conferences International Limited.
  • Bircan, M. A. ve Çalışıcı, H. (2022). STEM eğitimi etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin stem’e yönelik tutumlarına, 21. yüzyıl becerilerine ve matematik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 47(2011), 87-119. https://doi.org/10.15390/EB.2022.10710
  • Bozkurt, F. (2021). 21. yüzyıl becerileri açısından sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (51), 34-64. https://doi.org/10.9779/pauefd.688622
  • Bozkurt, Ş. B., & Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 69-82. https://doi.org/10.9779/PUJE757
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı-istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum(13. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Carlgren, T. (2013). Communication, critical thinking, problem solving: A suggested course for all high school students in the 21st century. Interchange, 44(1-2), 63-81. https://doi.org/10.1007/s10780-013-9197-8
  • Cevik, M. & Senturk, C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences. 14(1), 011–028.
  • Chalkiadaki, A. (2018). A systematic literature review of 21st century skills and competencies in primary education. International Journal of Instruction, 11(3), 1–16. https://doi.org/10.12973/iji.2018.1131a
  • Coşkun, T. K., & Deniz, G. F. (2022). The contribution of 3D computer modeling education to twenty-first century skills: self-assessment of secondary school students. International Journal of Technology and Design Education, 32(3), 1553-1581. https://doi.org/10.1007/s10798-021-09660-y
  • Cropley, D. H., Kaufman, J. C., & Cropley, A. J. (2011). Measuring creativity for innovation management. Journal of Technology Management & Innovation, 6(3), 13–30. https://doi.org/10.4067/S0718-27242011000300002
  • Çakırlar-Altuntaş, E., Yılmaz, M., & Turan, S. L. (2018). Biyoloji öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir inceleme. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 34-45. https://doi.org/10.12984/egeefd.306019
  • Davies, A., Fidler, D., & Gorbis, M. (2011). Future work skills 2020. Institute for the Future for University of Phoenix Research Institute, 540. Retrieved from http://hdl.voced.edu.au/10707/194830
  • Demir, A. Y., & Özyurt, M. (2021). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve ders kitaplarının 21. yüzyıl becerileri bağlamında incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1254-1290. https://doi.org/10.17679/inuefd.867905
  • Dilekçi, A., & Karatay, H. (2023). The effects of the 21st century skills curriculum on the development of students’ creative thinking skills. Thinking skills and creativity, 47, 101229. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2022.101229
  • Dilmen, I. ve Atalay, N. (2021). The effect of the augmented reality applications in science class on students’ 21st century skills and basic skills. Journal of Science Learning, 4(4), 337-346. https://doi.org/10.17509/jsl.v4i4.32900
  • Demirezen, S., & Hamzaoğlu, E. (2023). Ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri öz yeterlik ölçeği geliştirme çalışması. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 157-180. https://doi.org/10.15659/ankad.v7i2.247
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2013). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (5. Baskı). Beta Basım, Ankara.
  • Düzgüner, T. T., Karabulut, H., & Kariper, İ. A. (2022). Ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlik algısı ölçeği geliştirme çalışması. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 1-21. https://doi.org/0.31592/aeusbed.621132
  • EnGauge. (2003). enGauge 21st century skills: Helping students thrive in the digital age. NCRL METIRI Group. Chetek-Weyerhaeuser Area School District. https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf
  • Engin, A. O., & Korucuk, M. (2021). Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 1081-1119. https://doi.org/10.17152/gefad.875581
  • Erdoğan, Ö. (2019). Robotik lego uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Erdoğan, F. (2023). Robotik uygulamalarının kodlama başarısına, tutumuna ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çanakkale.
  • Fletcher Jr, E. C., & Tan, T. X. (2021). Examining the 21st century skillset perceptions of academy and comprehensive school students. Thinking Skills and Creativity, 40, 100817. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100817 Foundation for Critical Thinking. (2019). Defining Critical Thinking. Retrieved from https://www.criticalthinking.org/pages/defining-critical-thinking/766
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update. Boston: Pearson.
  • González-Pérez, L. I., & Ramírez-Montoya, M. S. (2022). Components of education 4.0 in 21st century skills frameworks: systematic review. Sustainability, 14(3), 1-31. https://doi.org/10.3390/su14031493
  • Orhan Göksün, D. O., & Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190). https://doi.org/10.15390/EB.2017.7089
  • Hart Research Associates. (2018). Fulfilling the american dream: Liberal education and the future of work: Selected findings from online surveys of business executives and hiring managers. Retrieved from https://dgmg81phhvh63.cloudfront.net/content/user-photos/Research/PDFs/2018EmployerResearchReport.pdf
  • Hawari, A. D. M., & Noor, A. I. M. (2020). Project based learning pedagogical design in STEAM art education. Asian Journal of University Education, 16(3), 102–111. https://doi.org/10.24191/ajue.v16i3.11072.
  • Hidayati, N., Zubaidah, S., Suarsini, E. ve Praherdhiono, H. (2019). Examining the relationship between creativity and critical thinking through integrated problem-based learning and digital mind maps. Universal Journal of Education Research, 7 (9A), 171-179.
  • Ibharim, L. F. M., Yatim, M. H. M., ve Zain, N. Z. M. (2019). Development of rubric to measure children's 21st century skills in digital game-based learning. Universal Journal of Educational Research, 7(10A), 7-12. https://doi.org/10.13189/ujer.2019.071702
  • International Society for Technology in Education [ISTE]. (2019). Explore the student standards. ISTE Standards For Students. Retrieved from https://www.iste.org/standards/for-students
  • İnceoğlu, M. M., & Koşar, A. (2008). BÖTE öğrencilerindeki yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin karşılaştırılması. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 155-172.
  • Johnson, D. W. , & Johnson, R. T. (1999). Making cooperative learning work. Theory Into Practice, 38(2), 67-73.
  • Kalemkuş, J. (2021). Fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 63-87. https://doi.org/10.18039/ajesi.800552
  • Kalemkuş, F., & Bulut Özek, M. (2022). Kapsamlı 21. yüzyıl becerileri ölçeği: geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(2), 359-388. https://doi.org/10.18039/ajesi.899338
  • Kana, F. ve Aydın, V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüşleri. International Journal of Social Humanities Sciences Research, 4(13), 1494-1504.
  • Karakaş, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21.yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karasar, N. (2023). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (İkinci yazım, 38. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, M., Korkmaz, Ö., & Çakır, R. (2020). Oyunlaştırılmış robot etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 21(1), 54-70. https://doi.org/10.12984/egeefd.588512
  • Kıyıkcı, A., & Özyurt, M. (2023). The investigation of the 2018 life studies curriculum and practices to provide students with 21st century skills. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 13(1), 21-40. https://doi.org/10.17984/adyuebd.1194198
  • Korkut, F. (2005). Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 143-149.
  • Kurudayıoğlu, M., & Soysal, T. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 483-496. https://doi.org/10.31592/aeusbed.621132
  • Kuuk, Ö. (2023). Evrensel tasarıma dayalı öğrenme ilkeleri ile desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin motivasyon ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bartın.
  • Lay, A. N., & Osman, K. (2018). Developing 21st century chemistry learning through designing digital games. Journal of Education in Science Environment and Health, 4(1), 81-92. https://doi.org/10.21891/jeseh.387499
  • Mårell-Olsson, E. (2021). Using gamification as an online teaching strategy to develop students' 21st century skills. IxD&A: Interaction Design and Architecture (s), (47), 69-93. https://doi.org/10.55612/S-5002-047-004
  • Nino, M., & Evans, M. A. (2015). Fostering 21st-century skills in constructivist engineering classrooms with digital game-based learning. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, 10(3), 143-149.
  • Novitra, F., Festiyed, Yohandri & Asrizal. (2021). Development of online-based inquiry learning model to improve 21st-century skills of physics students in senior high school. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(9), 1-20. https://doi.org/10.29333/ejmste/11152
  • OECD. (2018). The Future of Education and Skills: Education 2030 the Future We Want (OECD Learning Framework 2030). Retrieved from https://www.oecd.org/education/2030/E2030%20Position%20Paper%20(05.04.2018).pdf
  • Önür, Z., & Kozikoğlu, İ. (2019). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 627-648. https://doi.org/10.24315/tred.528501
  • Özkütük, N., Silkü, H. A., Orgun, F., & Yalçınkaya, M. (2003). Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri. Ege Eğitim Dergisi, 3(2), 1-9.
  • Öztürk, Ö. T. (2023). Examination of 21st century skills and technological competences of students of fine arts faculty. International Journal of Education in Mathematics Science and Technology, 11(1), 115-132. https://doi.org/10.46328/ijemst.2931
  • Partnership for 21st Century Learning [P21]. (2019). Partnership for 21st century learning a network of battllee for kids: Framework for 21st century learning definitions. Retrieved from http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Pentury, H. J., & Anggraeni, A. D. (2022). Empowering students’ 21st century skills through canva application. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di Bidang Pendidikan, Pengajaran dan Pembelajaran, 8(1), 50-57. https://doi.org/10.33394/jk.v8i1.4391
  • Posos Devrani, A. E. (2021). Gençler için 21. yüzyıl becerileri ve dijitalleşen dünyanın gereklilikleri: yeni okuryazarlıklar. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 9(24), 5-24.
  • Putri, R.M., &Asrizal (2023). Need analysis of developing digital teaching materials to improve 21st century skills. JIPI (Jurnal IPA dan Pembelajaran IPA), 7(2), 108-117. https://dx.doi.org/10.24815/jipi.v7i2.29797
  • Qian, M., & Clark, K. R. (2016). Game-based learning and 21st century skills: A review of recent research. Computers in Human Behavior, 63, 50-58. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.023
  • Ramaila, S., &Molwele, A. J. (2022). The role of technology ıntegration in the development of 21st century skills and competencies in life sciences teaching and learning. International Journal of Higher Education 11(5), 9-17. https://doi.org/10.5430/ijhe.v11n5p9
  • Ridwan, A., Rahmawati, Y., & Hadinugrahaningsih, T. (2017). STEAM integration in chemistry learning for developing 21st century skills. MIER Journal of Educational Studies Trends & Practices, 2(7), 184-194.
  • Sahin, A., Gulacar, O. & Stuessy, C. (2015). High school students’ perceptions of the effects of international science olympiad on their stem career aspirations and twenty-first century skill development. Res Sci Educ 45, 785–805. https://doi.org/10.1007/s11165-014-9439-5
  • Stehle, S. M., & Peters-Burton, E. E. (2019). Developing student 21st century skills in selected exemplary inclusive STEM high schools. International Journal of STEM Education, 6(1), 1-15. https://doi.org/10.1186/s40594-019-0192-1
  • Soh, T. M. T., Arsad, N. M., & Osman, K. (2010). The relationship of 21st century skills on students’ attitude and perception towards physics. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7, 546-554. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.10.073
  • Sungur, O. (2014). Korelasyon analizi. Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (6. Baskı), içinde (s. 115-127). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Şahin, M., & Erman, E. (2019). Tarih dersi öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı’na (EBA) ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 256-275.
  • Timakum, T., Ammarukleart, S., Wimolsittichai, N., Chuenchom, S., & Chaimin, C. (2022, November, 10-12). Data Visualization of Educational Research on Critical Thinking and Problem-Solving Skills: A Bibliometric Analysis.16th International Conference on Webometrics, Informetrics, and Scientometrics (WIS) and the 21st COLLNET Meeting 2022, Bangkok, Thailand. https://www.researchgate.net/profile/Tatsawan-Timakum/publication/365383833_Data_Visualization_of_Educational_Research_on_Critical_Thinking_and_Problem-Solving_Skills_A_Bibliometric_Analysis/links/63738d5d431b1f53009d9925/Data-Visualization-of-Educational-Research-on-Critical-Thinking-and-Problem-Solving-Skills-A-Bibliometric-Analysis.pdf
  • Tutkun, Ö. F. (2010). 21.yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 993-1016.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2022). Türk Dil Kurumu sözlükleri. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/ Ülger, K. (2016). The relationship between creative thinking and critical thinking skills of students. Hacettepe University Journal of Education, 31(4), 695-710. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016018493
  • Wagner, T. (2008). Rigor redefined. Educational Leadership, 68(2), 20-24.
  • Wangi, N. B. S., Nashrullah, M. H., & Wajdi, M. B. N. (2018). Digital era’s education and application in higher Education. Journal of Education And Technology, 2597(9221), 119–128.
  • Wei, B., Lin, J., Chen, S., & Chen, Y. (2022). Integrating 21st century competencies into a K-12 curriculum reform in Macau. Asia Pacific Journal of Education, 42(2), 290-304. https://doi.org/10.1080/02188791.2020.1824893
  • Westfall, L. (2009). Sampling methods. Milwaukee, USA: The Westfall Team.
  • Wongdaeng, M., & Hajihama, S. (2018). Perceptions of project-based learning on promoting 21st century skills and learning motivation in a Thai EFL setting. Journal of Studies in the English Language, 13(2), 158-190.
  • World Economic Forum. 2020. The Future of Jobs Report 2020. Retrieved from https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf .
  • Xu, S. R., & Zhou, S. N. (2022). The Effect of students' attitude towards science, technology, engineering, and mathematics on 21st century learning skills: a structural equation model. Journal of Baltic Science Education, 21(4), 706-719. https://doi.org/10.33225/jbse/22.21.706
  • Yalçın, A., & Tural, A. (2023). 21. yüzyıl becerileri ışığında sosyal bilgiler öğretim programının incelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 1-9.
  • Yangın, Y. E., Özdemir, P., & Yangın, S. (2022). An investigation of gifted high school students’ bioethical approaches to genetics and biotechnology applications in terms of 21st century skills and basic scientific literacy skills. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 8(2), 142-161.
There are 91 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Research Articles
Authors

Jale Kalemkuş 0000-0001-7791-9910

Fatih Kalemkuş 0000-0001-7218-955X

Publication Date June 24, 2024
Submission Date October 28, 2023
Acceptance Date March 3, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Kalemkuş, J., & Kalemkuş, F. (2024). İlkokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilikçilik Becerilerinin İncelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 25-45. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1382567