Bu araştırmanın amacı COVID-19 salgınında okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları sorunları ve bu sorunlarla başa çıkma stratejilerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 17 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesi içerik analizi tekniğine uygun olarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda COVID-19 salgını sürecinde okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları sorunlar yönetimsel sorunlar, iletişim sorunları, finansman sorunu, planlama sorunları, personelle ilgili sorunlar, okul ikliminde yaşanan sorunlar, okul sağlığında yaşanan sorunlar ve eğitim-öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlar olmak üzere 8 alt temada kümelenmiştir. Okul müdürleri bu sorunlarla başa çıkarken yönetimsel ve bireysel olmak üzere farklı stratejilere başvurduklarını belirtmiştir. Okul müdürleri yönetimsel strateji olarak diğer okul yöneticilerinden destek aldıklarını, okul yönetim ekibiyle istişare yaptıklarını, eğitim bölgesindeki diğer okul yönetimleriyle istişare yaptıklarını, uzaktan eğitim deneyimi olan öğretmenlerden yararlandıklarını, etkili izleme ve değerlendirme yaptıklarını, sorunların kaynağını tespit ettiklerini, teknoloji liderliği davranışları sergilediklerini, esnek yönetim anlayışıyla hareket ettiklerini, farklı iletişim araçlarını kullandıklarını ve iyi uygulamaları öğretmenlerle paylaştıklarını ifade etmişlerdir. COVID-19 salgını sürecinde okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları sorunlarla başa çıkarken ki bireysel stratejileri ise soğukkanlı ve sağduyulu davranma, inisiyatif alma, bireysel fedakârlıkta bulunma, problem çözme iradesini gösterme, etkili iletişim ve sabırlı olmadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | March 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |