Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler eğitim uygulamalarında daha fazla bilişim hizmetlerinden yararlanılmasını sağlamaktadır. Bu açıdan eğitimcilerin gelişen teknolojiyi sınıfta kullanabilmeleri için öncelikle teknolojiyi benimsemeleri, yakından takip etmeleri ve teknolojiye karşı olumlu tutum göstermeleri önem arz etmektedir (Marcinkiewicz, 1993–1994; Christensen, 2002; Şahin ve Akçay, 2011). Öğretmenlerin sınıflarında, teknolojiyi ne düzeyde kullandıklarını belirlemek, teknolojinin öğretimde etkin kullanımın sağlanmasında yararlı olacaktır. Dolayısıyla öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumlarının ve bilgi teknolojilerini kullanma düzeylerinin araştırılmasının öğretmenlerin mevcut durumunu ortaya koyması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırma, tarama modellerinden ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini Aydın ilinde görev yapmakta olan Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada örnekleme yapılmamış olup evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda Aydın ilinde görev yapmakta ve gönüllü olan 109 Türkçe öğretmeni araştırmada yer almıştır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, Türkçe öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumlarının ve bilgi teknolojilerini kullanma düzeylerinin öğretmenlerinin cinsiyetlerine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Türkçe öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumlarının öğretmenlerin görev yaptıkları okulun sosyoekonomik düzeylerine göre farklılık gösterdiği; bunun yanı sıra teknolojiye yönelik tutumlarının ve bilgi teknolojilerini kullanma düzeylerinin öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Türkçe öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumlarının öğretmenlerin mesleki memnuniyetlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra Türkçe öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeyleri arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Teknolojiye yönelik tutum teknolojiyi kullanma düzeyi türkçe öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.