Bu
çalışmanın genel amacı Ortaokul 6.Sınıf Fen Bilimleri dersinde konu temelli
eleştirel düşünme öğretimi özelliğine sahip eğitsel arayüz ile desteklenmiş
eğitim yazılımını kullanan grup ile konu temelli eleştirel düşünme öğretimi
özelliğine sahip olmayan eğitsel arayüz ile desteklenmiş eğitim yazılımını
kullanan grubunun eleştirel düşünme becerisi ve Fen Bilimleri dersindeki
akademik başarıları arasında anlamlı düzeyde farklılıkları araştırmaktır. Çalışma,
ön test son test kontrol gruplu tasarıma göre desenlenmiştir. Yapılan
çalışmanın örneklem grubunu Kahramanmaraş il merkezindeki bir ortaokulda okuyan
toplam 50 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencileri
“Konu temelli eleştirel düşünme öğretimi özelliğine sahip eğitsel arayüz ile
desteklenmiş eğitim yazılımı” kullanmış, kontrol grubu ise “Konu temelli
eleştirel düşünme öğretimi özelliğine sahip olmayan eğitsel arayüz ile
desteklenmiş eğitim yazılımını” kullanmıştır. Katılımcılar öntest ve sontest
niteliğinde akademik başarı testi, eleştirel düşünme değerlendirme rubriği ile
yarı yapılandırılmış görüşme sorularını cevaplamışlardır. Araştırma kapsamında
toplanan veriler, SPSS 20,0 istatistik programı ile incelenmiş ve betimsel
istatistik değerleri verildikten sonra, bağımsız gruplar t testi ve kovaryans
analizi (ANCOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre konu temelli eleştirel
düşünme öğretimi özelliğine sahip eğitsel arayüz ile desteklenmiş eğitim
yazılımı kullanan deney grubundaki öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin
diğer gruba göre oldukça fazla arttığını göstermiş, mevcut durumlara ilişkin
daha detaylı bilgi sağlayabilmek adına, farklı okul düzeyinde, farklı
disiplinlerde ve farklı sınıflarda bu tarz yazılımlar tasarlanıp denenmesi
önerilmiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.